کد خبر: 818801
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
مجموعه مستند شوک، با نمایش مصائب و مشکلات مالباختگان و خانواده‌های آنها، ترفندهای جدید شرکت‌های «هرمی» را تشریح و تحلیل می‌کند.
روزنامه جام جم: مجموعه مستند شوک، با نمایش مصائب و مشکلات مالباختگان و خانواده‌های آنها، ترفندهای جدید شرکت‌های «هرمی» را تشریح و تحلیل می‌کند.

فعالیت دوباره شرکت‌های هرمی و ترفند‌های بیرحمانه آنها برای کلاهبرداری از جوانان موضوع این قسمت از برنامه شوک است که امشب ساعت 22 و 30 دقیقه از شبکه سه به نمایش در می‌آید.

فرشاد شکیبی، تهیه‌کننده برنامه شوک در این باره توضیح داد: سابقه فعالیت شرکت‌های هرمی به اوایل دهه 80 باز می‌گردد؛ آن زمان به دلیل ناآگاهی مردم بیش از دو میلیون نفر دارایی‌شان را در این شرکت‌ها باختند، اما با همت پلیس و نیروهای امنیتی فعالیت این شرکت‌ها متوقف شد اما بار دیگر شرکت‌های هرمی فعالیتشان را به شیوه دیگری آغاز کرده‌اند.

بر اساس توضیحات این تهیه‌کننده، این بار شرکت‌های هرمی به سراغ آن دسته از جوانان شهرستانی می‌روند که ناآگاه، ساده‌دل و جویای کار هستند و آنها را به بهانه استخدام در شرکت‌های معظم به تهران می‌کشانند.

شکیبی درباره شیوه کلاهبرداری از این جوانان گفت: بعد از جلسات متعدد و عملیات روانی عجیب و پیچیده، جوانان جذب شده را گروگان می‌گیرند و آنها را وادار می‌کنند از خانواده‌هایشان مبالغی را به عنوان ضمانت جهت استخدام در شرکت‌های معظم بگیرند.

بر اساس توضیحات شکیبی، در این قسمت از مستند شوک که «رویاهای ناتمام» نام دارد، به شیوه روایی، جزئیات این شیوه‌ کلاهبرداری به نمایش در می‌آید، با برخی از این افراد و خانواده‌ جوانان مالباخته که مدت‌های مدیدی از فرزندان خود بی‌خبر بوده‌اند، صحبت می‌شود و نیز جلسات عملیات روانی و شست وشوی مغزی آنها نیز به صورت دوربین مخفی به نمایش در می‌آید.

شکیبی درباره این مستند گفت: سعی کردیم ابعاد روانی، اجتماعی، اقتصادی و نیز آثار و تبعات این کلاهبرداری‌ها را به تصویر بکشیم و در این کار از همکاری ارگان‌های امنیتی، دادسرای عمومی و قضات نیز بهره‌مند شده‌ایم.

بخش اول این مستند چندی پیش از شبکه سه پخش شد و امشب بخش دوم آن به نمایش در می‌آید. کارگردانی «شوک» را مهدی معنوی برعهده دارد و سعید قربانیان و حمید قربانیان به عنوان تصویربردار و صدابردار با این برنامه همکاری می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار