کد خبر: 818426
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۱
حتماً شنيده‌ايد كه مي‌گويند اگر در حل مسئله‌اي ناكام مانديد صورت مسئله را پاك كنيد...
فريدون حسن
حتماً شنيده‌ايد كه مي‌گويند اگر در حل مسئله‌اي ناكام مانديد صورت مسئله را پاك كنيد، چشم‌پوشي به معضلات ريز و درشت فوتبال از سوي مسئولان ذي‌ربط طي سال‌هاي گذشته نمونه بارز پاك كردن صورت مسئله‌ است، موضوعي كه حتي با تغيير رئيس‌ فدراسيون نيز همچنان ادامه دارد. علاقه‌مندان به فوتبال حتماً بحث داغ پرونده فساد در فوتبال را به ياد دارند، پرونده قطوري كه اينقدر در راهروهاي مجلس قبل دست به دست شد كه به‌طور كلي از ياد رفت و دست آخر هم از آن به عنوان مستمسكي براي رأي آوردن از سوي نمايندگان دوره قبلي مجلس نام برده شد، اما بحث ما اين است كه در بحبوحه طرح پرونده فساد و بالا گرفتن اخبار و شايعات آن رئيس وقت و خنده‌روي فدراسيون فوتبال به‌طور كلي منكر وجود هرگونه فسادي در اين رشته و مجموعه‌هاي زير دستش شد و با خنده همه چيز را خوب و ايده‌آل توصيف كرد و صورت مسئله را به گونه‌اي كه پاك كرد كه تبعاتش نه گريبان خودش را گرفت و نه امروز فدراسيون و رئيس جديدش كوچك‌ترين خطري بابت آن احساس مي‌كنند و احتمالاً حاضر به پاسخگويي در خصوص آن هم نيستند.

دوران رياست مرد لبخند بر لب فوتبال تمام شد، اما همانطور كه گفتيم پاك كردن صورت مسئله‌هاي موجود در فوتبال به جاي حل آنها درست مثل يك ميراث ارزشمند از رئيس قبلي به مهدي تاج، رئيس جديد رسيد تا او نيز مانند سلفش چشم روي بديهي‌ترين مشكلات و معضلات فوتبال ببندد و آنها را به طور كل منكر شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در تازه‌ترين اظهارات خود عنوان داشته كه در تيم ملي هيچ بازيكني با قرارداد ميلياردي نداريم. بيان اين جمله به خودي خود اينقدر تعجب‌آور است كه بايد مدتي فكر كرد كه آيا رئيس فدراسيون فوتبال واقعاً نمي‌داند در مجموعه تحت امرش چه مي‌گذرد يا اينكه خود را به ندانستن زده و مي‌خواهد اين صورت مسئله را نيز مانند بسياري مسائل ديگر پاك كند.
براي كمك به ذهن درگير جناب تاج يادآور مي‌شويم كه بهتر است براي تماشاي قراردادهاي ميلياردي برخي از ملي‌پوشان حداقل نگاهي به دفتر ثبت قراردادهاي سازمان ليگ بيندازيد تا متوجه شويد كه حتي قرارداد بالاي يك ميليارد هم به راحتي در آن دفاتر ثبت شده است، ضمن اينكه همه اهالي و طرفداران فوتبال خوب مي‌دانند كه حداقل بازيكنان ملي‌پوش چه ميزان قرارداد دارند و چه ميزان دريافت مي‌كنند.

جناب تاج! بايد اذعان كنيم كه مانند هميشه فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ به‌رغم سر دادن شعارهاي زيبا در عدم ثبت قراردادهاي ميلياردي آن هم در سال «اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل» ناكامي بزرگي را تجربه كرده است، ناكامي و شكستي كه رئيس فدراسيون به جاي قبول آن و سعي در اصلاح و حداقل عذرخواهي بابت شكل‌گيري آن سعي دارد صورت مسئله را پاك كند. بي‌توجه به اينكه اين اظهارات و اين تلاش بي‌فايده به نوعي توهين به شعور و فهم علاقه‌مندان به فوتبال محسوب مي‌شود، توهيني كه ظاهراً در فدراسيون فوتبال و مسئولان آن نهادينه شده تا جايي كه پيش از اين فوتبال را پاك و منزه از هرگونه فساد تلقي مي‌كردند و امروز قراردادهاي ميلياردي را نفي و دروغ عنوان مي‌كنند.

البته مي‌توان حرف‌هاي رئيس فدراسيون را از منظري ديگر هم نگاه كرد مثلاً اينكه منظور تاج اين بوده كه در تيم ملي بازيكن ميلياردي يعني يك ميلياردي نداريم و همه بالاي اين ميزان قرارداد دارند. يا اينكه جناب رئيس فدراسيون براي بازي در تيم ملي نيز براي ملي‌پوشان قراردادي در نظر گرفته و مبلغ آن را پايين‌تر از يك ميليارد در نظر گرفته است كه اگر اينگونه باشد بايد به او دست مريزاد گفت بابت اين نوع پاك كردن صورت مسئله كه اصلاً هيچ آثاري از آن باقي نماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار