کد خبر: 818361
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
مدیرکل پدافند غیرعامل خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با هشدار احتمال گسترش گونه گیاهی سنبل آبی در تالاب‌های خوزستان گفت: از حدود یک ماه پیش گونه گیاهی سنبل آبی در رودخانه‌های دجله و فرات در کشور عراق مشاهده شد و به دلیل ارتباط این رودخانه با تالاب هورالعظیم، هشدار مقابله با آن در دستور کار قرارگاه زیستی استان خوزستان قرار گرفته است.

 محمد حری در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل با اشاره به نقش موثر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی و ترویج ادبیات پدافند غیرعامل در دهه گذشته اظهار کرد:‌ اقدامات خوبی پس از راه‌اندازی مجموعه پدافند غیرعامل در سال 82 در سطح ملی و استانی انجام شده است.

حری با بیان این‌که پدافند غیرعامل در هشت حوزه وظایفی را تعریف کرده است، عنوان کرد: در استان خوزستان دو حوزه سایبری و زیستی را در دستور کار قرار داده‌ایم که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. در حوزه سایبری علاوه بر مبحث کلی، هر صنعت موضوع سایبری خاص خود را دارد که باید در آن زمینه پدافند غیرعامل را مورد توجه قرار دهد.

حری با اشاره به فعالیت شورای پدافند غیرعامل استان خوزستان عنوان کرد: ‌در این شورا 12 کارگروه وجود دارد که تهدیدهای تخصصی در هر حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرد. از این کارگروه‌ها باید گزارش کار مطالبه شود و از سوی دیگر، رییس هر دستگاه اجرایی رییس پدافند غیرعامل آن دستگاه است و به همین جهت باید در خصوص اقدامات خود در زمینه پدافند غیرعامل گزارش ارایه دهد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان با اشاره به پیامدهای انتقال آب از سرشاخه‌های کارون گفت:‌ در پدافند غیرعامل به تثبیت جمعیت اعتقاد داریم و به همین جهت، طرح‌های انتقال آب که محیط زیست استان خوزستان و تالاب‌های آن را از بین می‌برد و با ایجاد مشکلات، موجب مهاجرت می‌شود، کاری پسندیده نیست. ما این موارد را نیز منعکس کرده‌ایم و در دیدار استاندار خوزستان با رییس پدافند غیرعامل کشور به عنوان یکی از مسایل مهم مطرح شده است.

وی در ادامه با هشدار احتمال گسترش گونه گیاهی سنبل آبی در تالاب‌های خوزستان عنوان کرد: ‌این گونه گیاهی، یکی از 10 علف خطرناک هرز دنیا است. "سنبل آبی" گیاهی زیبا ولی بسیار خطرناک است؛ منشا این گیاه در آمازون است ولی به دلیل زیبایی آن به آمریکا نیز وارد شد. آمریکا از صد سال پیش تاکنون تلاش می‌کند که این گیاه را ریشه‌کن کرده و از بین ببرد ولی هنوز موفق نشده است.

وی افزود: کمیته‌ای ویژه پیگیری وضعیت سنبل آبی در خوزستان تشکیل شده و در این زمینه به همه فرمانداران هشدار داده شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر