کد خبر: 818189
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: در سال تحصیلی 95-96 طرح آموزش یک مهارت به دانش آموزان پایه دهم شاخه نظری اجرا می شود.
فولادیان با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح قرار است 140 ساعت آموزش های مهارتی را فراگیرند، اظهار کرد: در مجموع برای اجرای این طرح در سال جاری 2 میلیارد و 700 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است که 50 درصد آن سهم بخش دولتی و بقیه باید از محل مشارکت اولیاء دانش آموزان تامین شود.
وی با بیان اینکه طرح آموزش یک مهارت به دانش آموزان شاخه نظری در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال نقش مهم و بسزایی دارد، گفت: آموزش و پرورش به دنبال افزایش رشته های مهارتی و فنی و حرفه ای است تا با ارائه آموزش های مهارتی با استانداردهای بین المللی به دانش آموزان، نیروی انسانی بومی متخصص و ماهر تربیت کند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با تاکید بر شعار هر دانش آموز یک مهارت، ارائه آموزش های مهارتی به دانش آموزان شاخه نظری را بسیار ضروری دانست و این امر را لازمه افزایش توان مهارتی دانش آموزان هنگام ورود به دانشگاه و بازار کار عنوان کرد.
فولادیان با تشریح مزایای اجرای این طرح در مدارس استان سمنان گفت: ارائه این آموزش ها به دانش آموزان بسیار هدفمند است زیرا دانش آموزان از نظر سنی و موقعیت اجتماعی، در دوران طلایی یادگیری هستند.
وی، توجه به ارائه مهارت های بومی به دانش آموزان بر اساس موقعیت جغرافیایی، اقتصادی و اجتماعی مناطق مختلف کشور و جلوگیری از مهاجرت بی رویه را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه برای افزایش سطح درآمد خانواده ها به ویژه جوانان جویای کار، کمک به کاهش معضلات اجتماعی در سطح جامعه و افزایش امید به زندگی و بهداشت روانی جامعه از دیگر اهداف این طرح است.
فولادیان، یادگیری و کسب مهارت ها در داخل مدرسه از سوی مربیان دستگاهها، ارائه خدمات توسط مراکز مجری از جمله فنی حرفه ای، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، در محل مراکز و کسب مهارت در آموزشگاههای آزاد و ارائه گواهی به واحد آموزشی را شیوه های اجرای این طرح اعلام کرد.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، مشارکت دستگاه های متولی آموزش و دریافت مشارکت مالی اولیاء در اجرای این طرح را خواستار شد و گفت: همراهی بخش صنعت و کشاورزی در مطالعات آمایش سرزمین در شناسایی نوع مهارت و مساعدت مالی برای اجرای طرح در مناطق محروم و روستایی از انتظارات است.
فولادیان، با مقایسه نسبت وضعیت اشتغال در شاخه نظری و فنی و حرفه ای استان سمنان مطابق با آخرین سرشماری، گفت: درشاخه فنی و حرفه ای و کار دانش، حدود 70 درصد دانش آموختگان جذب بازار کار و 30 درصد بیکار هستند، ولی نسبت بیکاری در دانش آموختگان شاخه نظری حدود 66 درصد در دوره کارشناسی، 27 درصد در فوق دیپلم و بقیه در مقطع کارشناسی ارشد است.
در این نشست محمدرضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا جهان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان و اعضای این شورا حضور داشتند.
استان سمنان 120 هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر