کد خبر: 818125
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان:
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان گفت: اعتباری بالغ بر ۱۵۷ میلیارد ریال برای سازماندهی مقطع پیش دبستانی در استان نیاز داریم.
اردشیر شجاعی در نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: در خوزستان تعداد زیادی دانش آموزان دوزبانه، مناطق محروم و کمتر توسعه یافته داریم و نظارت بر بحث پیش دبستانی ها بر عهده آموزش و پرورش گذاشته و سال گذشته معاون حقوقی ریاست جمهور آن را به ما واگذار و امسال طی نامه ای به آن تأکید کرده است.

وی افزود: در سال گذشته یک توسعه بیش از ۱۰۰ درصد و از ۳۲ هزار نوآموز به ۷۰ هزار نوآموز رسیدیم. چهار کتاب استانی تدوین کردیم و برای ارتقای سطح علمی و نحوه تدریس معلمان نیز ۲۱۳ کارگاه آموزشی در مناطق و نواحی آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: کارگروه نظارت بر چگونگی توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی را تشکیل دادیم و به صورت مرتب در سطح استان تشکیل جلسه می دهد.

شجاعی اضافه کرد: سازماندهی نوآموزان پیش دبستانی را بر اساس ضریب محرومیت و مناطق دوزبانه انجام می دهیم و برای مربیان این مقطع کارگاه های آموزشی نیز شروع شده است.

وی گفت: برای ۹ هزار و ۶۱۳ نوآموز دوزبانه که سال گذشته دوره پیش دبستانی را نگذراندند یک دوره فشرده یک ماهه برگزار و جشن شکوفه ها را ۳۱ شهریورماه با حضور مهمان وزارتی در شهرستان کارون برگزار کردیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از ۴۰ درصد نوآموزان را سنجش تحصیلی انجام دادیم، عنوان کرد: تعداد ۳۰ هزار نفر از نوآموزان به دلیل مشکلات مالی در سال گذشته نتوانستند جذب شوند ولی به دنبال جذب ۱۰۰ درصدی هستیم که برای تحقق آن به اعتبارات کافی نیاز داریم که هنوز موفق به تأمین اعتبار سهم استانی نشده ایم.

وی ادامه داد: برای مناطق محروم ضریب های ۶ تا ۹ یک سری آمارها را در نظر گرفتیم که در آن باید ۳۰ هزار و ۱۰۰ نوآموز را تحت پوشش قرار بدهیم و هزینه حداقل برای یک سال تحصیلی هر نوآموز ۱۰۰ هزار تومان است و سرجمع آن ۱۵ میلیارد تومان می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر