کد خبر: 817795
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
وزارت خارجه سوریه ضمن انتقاد از استانداردهای دوگانه اتحادیه اروپا در قبال بحران سوریه به ویژه شهر حلب، تأکید کرد که این اتحادیه از رهگذر حمایت از تروریسم و تحمیل تحریمها، در رنج و درد ملت سوریه شریک است.
فارس: وزارت خارجه سوریه تأکید کرد، اتحادیه اروپا زمانی که درباره وضعیت انسانی حلب سخن می‌گوید نیازمند کمترین درجه واقعگرایی و موضوعیت است.

دمشق در ادامه تصریح کرد، اینکه اتحادیه اروپا در پسِ سیاستهای کشورهای افراطی مانند فرانسه مدوام حرکت می‌کند، آن را از ایفای هر نقش مثبتی در منطقه و جهان محروم می‌کند.

یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه اظهار داشت، این کشور آنچه در بیانیه وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا آمده را سخیف میداند و بر این باور است که گمراه کردن افکار عمومی و تحریف واقعیت برازنده برخی از کشورهای اتحادیه نیست که چندین بار و در مناسبتهای مختلف درباره عدم موفقیت شیوه این اتحادیه در قبال سوریه سخن گفته اند.

خبرگزاری «سانا» به نقل از این منبع گزارش داد: اتحادیه اروپا باید اظهاراتش را با ادعای مقابله علیه تروریسم و مشروعیت بین الملل هماهنگ کند نه اینکه خود را مدافع گروههای تروریستی قرار دهد و بر رنج و درد افراد غیر نظامی حلب اشک تمساح بریزد؛ رنج و دردی که برآیند تروریسم است و ارتش سوریه و همپیمانانش قصد دارند آنان را از شر آن نجات دهند و امنیت و ثبات و همه مایحتاج زندگی آبرومند را به شهروندان حلب بازگردانند.

دمشق همچنین خاطر نشان کرد، اتحادیه اروپا از رهگذر حمایت از تروریسم و تحمیل تحریمها در رنج و درد ملت سوریه شریک است؛ تحریمهایی که تأثیر منفی بر معیشت شهروند سوری دارد.

این منبع در پایان تأکید کرد، تداوم سیاستهای اتحادیه اروپا برای دست یافتن به اموال کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به همه کشورهای عضو این اتحادیه خدشه واراد می‌کند و آن را دنباله رو سیاستهای دیگران قرار می‌دهد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار