کد خبر: 816242
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان این که مجالس محرم برای عزاداری امام حسین (ع) و متعلق به همه افراد جامعه است، گفت : مباحث جلسات عزاداری محرم باید در راستای توصیه رهبر معظم انقلاب دعوت به اتحاد و انسجام و حمایت و تشریح فلسفه قیام عاشورا باشد.

حجت الاسلام علی شکری با بیان این که این سازمان در جلسات عزاداری محرم از هیچ جریان سیاسی حمایت و تبلیغ نمی کند ، افزود : مخالف استفاده شخصی و جناحی از آیین ماه محرم هستیم.
وی اظهار داشت : به سخنرانان توصیه می شود که در این ایام نگاه جناحی را مطرح نکنند.
وی با بیان این که همیشه از دولت به عنوان خدمتگزار مردم حمایت می کنیم ،خاطرنشان کرد: ممکن است در جاهایی دولت نواقصی داشته باشد ولی باید برای انتقاد کردن از دولت شرایط مکانی و زمانی را در نظر گرفته و زمان اثرگذاری را دانست و در صورت اثر تخریبی از بیان آن بپرهیزد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت : مبلغان و مداحان در ایام ماه محرم به تحلیل آموزه های دینی، احکام، وقایع و تاریخ عاشورا و درباره اصل حکومت و دفاع از مسلمانان کشورهای مانند سوریه ،بحرین ،عراق با هدف روشنگری دین اسلام بپردازند.
شکری به جمعیت بالای جوانان در هیات های مذهبی اشاره و اضافه کرد : 85 درصد از افراد هیات های مذهبی را جوانان تشکیل می دهند و این افراد در محرم به ویژه دهه اول محرم حضوری پررنگ و نقش گرداننده هیات های مذهبی را دارند.
وی ادامه داد : مبلغان ایام ماه محرم همچنین باید به آسیب های اجتماعی توجه ویژه داشته باشند و به مردم و جوانان آگاهی دهند.
وی یادآور شد: مبلغان دینی باید برای روشنگری افراد جامعه تلاش کنند و جامعه را از خواسته غرب یعنی جدایی دین از سیاست مطلع سازند تا بدانند یک فرد انقلابی دین و سیاست را از هم جدا نمی داند و از ولی فقیه خود پیروی می کند.
وی به قمه زنی در ایام محرم اشاره کرد و گفت : قمه زنی و هرنوع از عزاداری که به بدن لطمه و آسیب بزند در نگاه اسلام و شیعه منفور است و باعث ایجاد وحشت می شود و این شیوه، مذهب شیعه را جاهلیت و خشونت معرفی می کند.
شکری بیان داشت : تاکید بزرگان بر عزاداری سنتی مانند سیاه پوش کردن مساجد، پوشیدن لباس سیاه و زنجیر زنی و سینه زنی است.
وی تصریح کرد : در عزاداری محرم ، حزن باطنی مهم است ، باید فلسفه قیام عاشورا را درک کرد تا بر قلب اثر بگذارد و نباید تظاهر به عزاداری کرد.
وی با اشاره به فعالیت بیش از 90 هزار هیات مذهبی در کشور ، گفت : این هیات های مذهبی با توجه به زمان و موقعیت، برنامه های فرهنگی، عزاداری و جشن های مذهبی برپا می کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان تعداد تشکل های مذهبی این استان را بیش از یکهزار و 400 واحد اعلام کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر