کد خبر: 815798
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
امام هشتم(ع) ضمن روایتی راهکاری برای بخشوده شدن گناهان بزرگ فرموده‌اند که این روزها در دسترس همگان است.
 تسنیم: با استناد به روایتی از امام رضا علیه‌السلام ماه محرم و گریستن بر مصائب اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام فرصتی است برای رهایی از بار سنگین گناهان بزرگ؛ این یکی از ویژگی‌هایی است که خداوند در اشک برای سیدالشهدا قرار داده است و پس از آن فرصتی پدید می‌آید تا انسان با ترک همیشگی این گناهان توبه‌ای نصوح به سوی پروردگار جهانیان داشته باشد و برای همیشه از نکبت گناه رهایی یابد.

روایت مذکور در کتابهای بحارالأنوار ج 44، وسائل الشیعة و میزان الحکمه ج7، ص410 آمده است که امام رضا علیه‌السلام ضمن آن فرمودند: «فَعَلى مِثلِ الحُسَینِ فَلیَبکِ الباکونَ؛ فإنَّ البُکاءَ عَلَیهِ یَحُطُّ الذُّنوبَ العِظامَ؛ بر کسى چون حسین باید که گریه‌کنندگان بگریند؛ زیرا که گریستن بر او گناهان بزرگ را مى‌زداید».
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
1
حضرت حق تعالی رئوف است ،منتظر هر بهانه ایست حق الله را ببخشد ولی حق الناس را باید از ناس راضایت گرفت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
1
0
این مطلب دروغ وباور غلط برای به فساد کشاندن جامعه است .چون در این صورت همه دست به گناه می زنند و برای جسین اشک می ریزندو مسئله حل می شود . حداوند می فرماید صدبار که توبه شکستی باز ای .اما نه حق مردم که خدا می فرماید من نمی توانم حق مردم را ببخشم. لذا بی حجابی شراب خواری و ترک نمازو000 و حتی هرزگی قابل بخشش است .امادزدی نه هیچ احتیاجی هم به اشک ندارد . خدا در کلام اله می فر ماید کسی که مرده باندازه پوسته هسته خرمائی توان وقدرت هیچ کاری را ندارد. تا کی می خواهید این ملت را فریب دهید؟
مدیر پایگاه وثاقت و صحت اين حديث قطعي است. اما قطعا نقل چنين روايتي از امام معصوم به معني بخشيده شدن حق الناس در پيشگاه خداوند متعال نيست بنابراين ضمن تاكيد مجدد بر صحت روايت مذكور،‌ نكته مورد اشاره شما مخاطب گرامي در رابطه با غير قابل بخشش بودن حق الناس نزد پروردگار متعال درست است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار