کد خبر: 815796
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
تقوی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران:‌
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: اموال بیت‌المال، حقوق‌های نجومی و استفاده‌های نامطلوب مصداق حق‌الناس است.

جوان آنلاين: حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور طی سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران،‌ به فرازهایی از درس عاشورای امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: کسی که با مردم شفاف صحبت کند مردم بهتر می‌توانند در میدان مبارزه شرکت کنند و خالص را از ناخالصی جدا می‌کنند.

وی یکی از درس‌های نهضت عاشورا را شفافیت عنوان کرد و افزود: این شفافیت همان سیره پیامبر(ص) است. زمانی که تلاش مشرکان برای متوقف کرد فعالیت‌های پیامبر (ص)‌به نتیجه نرسید دست به معامله در پرستش بردند که پیامبر فرمودند به هیچ وجه معامله در پرستش نمی‌کنیم و با کفر و مشرک سازش نمی‌کنیم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه همچنین امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر دروس عاشورا خواند و تصریح کرد: دهه اول محرم را به نام دهه امریه معروف و نهی از منکر هم نامگذاری کرده‌اند که این امر یکی از احکام واجب و ضروری است مانند نماز. برخی زمانی که نمازشان قضا می‌شود ناراحت می‌شوند اما در خیابان اصلا امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: اگر در خیابان با بی‌اعتنایی عبور کردیم گناه مرتکب شده‌ایم. امربه‌معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت نسبت به مسائل اجتماعی.

تقوی در ادامه عنوان کرد: ما باید در جامعه نسبت به جریان‌های اجتماعی عکس‌العمل داشته باشیم. برخی می‌گویند در جامعه آزاد هستیم و دلمان می‌خواهد هرگونه که می‌خواهیم در خیابان بگردیم؛ خیر اینگونه نیست اینجا یک مکان عمومی است و جامعه مربوط به همه است. کسی حق ندارد بگوید من دلم می‌خواهد و آزاد هستم. جامعه عمومی حق همه مردم است،‌ خانه به عنوان یک مکان خصوصی برای شما است. لذا امر به معروف و نهی از منکر در راستای همین موضوع است که در درجه اول کسانی که رعایت می‌کنند را تشویق کنیم تا خوبی و تقوا رعایت شود و جلوی کسانی را هم که هنجارشکن هستند بگیریم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر یعنی احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت جامعه و خوبی‌ها، و اظهار تنفر نسبت به بدی‌ها. لذا باید با بیان تذکر داده شود. فلسفه قیام عاشورا چیزی جز امر به معروف و نهی از منکر نیست، پس باید فضای کسب و کار را متناسب با قوانین شرعی کنیم. هیئتی‌ها هم بدانند که آقا و مولایشان به خاطر این امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد. پس این را فراموش نکنند.

وی عدم سازش حق با باطل را از دیگر درس‌های نهضت عاشورا عنوان کرد و یادآور شد: حق هیچگاه با باطل سازش ندارد این در واقع همان درس کربلا است و باید به آن توجه داشته باشیم.

تقوی در ادامه احترام به حق‌الناس را یکی دیگر از درس‌های عاشورا برشمرد و ادامه داد: اموال بیت‌المال، حقوق‌های نجومی و استفاده‌های نامطلوب حق‌الناس است که باید به آن توجه کرد. 

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: یکی دیگر از درس‌های نهضت عاشورا و قیام حسینی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم،‌ حمایت از ولایت و رهبری است. عاشورایی‌ها ولایتمدارند و از ولی و رهبرشان با تمام قوت حمایت می‌کنند. این درس عاشورایی تا به امروز در جامعه ما دنبال شده و همه پشت سر رهبری همچنان قدرتمند این درس و حمایت را از امام حسین (ع)‌ آموخته‌اند.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
2
حق بگیران نجومی ،فامیل سالاران هستند.برای پیش گیری از فساد اداری شایسته سالاری کنید.
hamied
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
1
2
با سلام. موضوع حقوق نجومی فراموش شده هیچ بلکه مدیر عامل بانک مهر ایران که بر کنار شده بود در این قضیه، به عنوان هیات مدیره و مدیر عامل بانک اقتصاد نوین انتخاب شده است. فردی که ثروتش بعد از چند وقت کوتاه چندین برابر شده است. این بود برخورد با حقوق بگیران نجومی
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
احمد توکلی، نماینده سابق مجلس با بیان اینکه اگر با فساد مبارزه نکنیم حتما جمهوری اسلامی را ساقط می سازد، گفت: فساد هر حکومتی را ساقط می‌کند و این مساله فقط مربوط به جمهوری اسلامی نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۶
0
5
این فقط یک آگهی تبلیغاتی انتخاباتی است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
0
5
برادران گرامی اینها همه توی تسبیح هستند واز اول انقلاب فقط جاعوض کردن مدتی وزیربودن مدتی نماینده مجلس ومدتی رئیس جای ولالن جناح کشی میکنند تازه مثلا این حقوقهای نجومی مستند است خیلی ازبخوربخورها بدون سنده ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
2
اختلاسات نجومی چطوررررررررررررررررررر؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
زدی به هدف
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
2
1
اگر بنا باشد با حقوق بگیران نجومی وبه تعبیر دولت مردان بااین ذخایر نظام برخورد شود ویا بقول رئیس دولت بنا نیست انها تنبیه شوند که اگر جنین شوند ان موقع است که خیلی ازمسائل در این دولت بی تدبیر که با عالیجناب خاطره گو کد خدا محور در پشت پرده میگذرد برملا میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
کل این حقوقهای نجومی نامشروع توسط دولت قبل تصویب شده وکوتاهی روحانی هم قابل قبول هست ولی همه این حقوقها به اندازه یک اختلاس دولت قبل نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
درجواب ناشناس ساعت 20:18مورخه 25/7/95اولا کل حقوقهای نجومی نامشروع درزمان دولت فعلی تصویب شده ومدارک آن موجود است وسازمان بازرسی کل کشورسخن بنده را تایید می کند .به قول یکی ازآشنایان بنده دریکی از وزارتخانه ها ،از ایشان جویای احوال وزرارتخانه را پرسیدند ایشان گفتند آقای احمدی نژاد نه ازبیت المال می خورد ونه می گذارد کسی بردارد(این گزارش مریوط به سال 1387بود)ولی ایشان تاسال 92ازبودچه بیت المال برای خود چیزی نیندوخت ثانیا تمام حقوق های نجومی این دولت بیست برابر اختلاسهای دولت قبلی است بیخودی هم شما نمی خواهید از حسین فریدون دستیارارشد رئیس جمهور که مسبب اصلی فساد دردولت است حمایت کنیداین دولت حالاکه سالش سرنشده است اینقدردزدی واختلاس وحقوق های نامشروع داشته با چه ضمانتی مردم به این دولت اعتماد کنند ؟ رابعاکوتاهی دولت فعلی اصلا به هیچ وجه هم قابل قبول نیست یعنی ما که راضی نیستیم انشاءالله خداهم راضی نباشد وقطعا درسال 96مردم اگر عاقل باشند نباید به همچنین دولتی اعتمادکنند.قوه قضائیه هم که دلش می خواهد مردم به وی اعتماد کنند باید همانگونه که رحیمی رابه زندان فرستادند حسین فریدون وحامیان وی را به زندان بفرستند جرم ایشان کاملا محرزاست.ودلیل این همه کوتاهی را بایدازدستگاه قضا پرسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
1
2
جناب 19:51
ریاضیت نم کشیده کل حقوق کارمندانم در یک سال برابر یک اختلاس دولت قبل نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
جناب ساعت 8:33 مورخه 28/7/95اولا ریاضی بنده دراین گونه موارد بیست بیست است ریاضی شمانم کشیده که حقایق رانمی بینید ثانیا به شما عرض می شودبا تکراز این خطاهای دولت قبلی دیگر مبالغی باقی نمانده که شما نخواهید اختلاس کنید ،ماهی 800میلیون تومان یامفت به افراد بی خاصیت دادن،(که به تعبیررهبرمعظم انقلاب تمام نجومی بگیران صلاحیت وشایستگی مدیریت را ندارند).
دزدی ها وبالاکشیدن حقوق ذخایرفرهنگیان ،گم شدن 1000میلیارد تومان ازدرآمدهای بانک توسط عمال شما(علی رستگارسرخه ای) تمام اینها درطی سال گذشته ومنتهی به امسال کافی است ثابت کند که این اختلاسها وپرداخت های غیر متعارف 20برابراختلاس های دولت قبلی است بنابراین بی خودی بحث نکن وبه جای این حرفها به حامیان خودتان دردولت بگویید که مردم خرنیستند دروغ دیگربس است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
سواد افتخاری نتیجه اش یعنی همین سخن دلواپس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
در جواب 18:49
مشخصه که 1000 میلیارد را از 3000 میلیارد بزرگتر می دانی اوج سواد افتخاریت پیدا می شود
سعید
| Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
ریاضی اونم نکشیده عقل توپاره سنگ برداشته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
جناب ناشناس ساعت 21:39دقیقه مورخه 30/7/،مثل اینکه شما سواد افتخاری دارید که نمی دانید که بالاکشیدن 8هزارمیلیاردتومان توسط مدیرعامل ذخیره فرهنگیان (مدیریکی ازادارات زمان اصلاحات ومدیرفعلی زمان تدبیروامید)5هزارمیلیارد بیشتراز اختلاس زمان رئیس جمهورمقتدرومحبوب ایران زمین امیرکبیرایران ،جناب آقای احمدی نژاد(حفطه الله تعالی وادام الله توفیقاته وطول الله عمره )می باشد.که اگر این اختلاس را به حقوقهای نامتعارف اضافه کنیم بازهم حرف من تایید می شود یعنی اختلاس زمان مدیران فعلی وزمان اصلاحات بیست برابردولت نهم ودهم احمدی نژاد است .بنابراین خواهشمندیم سفسطه نکن ومغلطه هم نکن.اینکه می گویند دولت احمدی نژاد(ایده الله تعالی) ازدولت های هاشمی رفسنچانی وخاتمی وروحانی وحتی میرحسین موسوی پاکتراست زیاد دروغ نیست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار