کد خبر: 814932
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جمهوری اسلامی آنقدر قوی‌ است که اساسنامه قانونی دانشگاه ما را هم عوض کرد اما کار را دست کسی دادند که نتوانست در این دوسال کاری انجام دهد.
فارس: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی‌ رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم آغاز سال تحصیلی این دانشگاه که صبح امروز برگزار شد، بابیان اینکه بنده از جوانی به این نتیجه رسیده بودم که مطالعه قرآن، معارف اسلامی و تاریخ انتظاری است که خداوند از امت مسلمان دارد و همه مسلمانان باید مزین به فضیلت دانش باشند، اظهار داشت: انسان همواره در حالت خسران است مگر اینکه ایمان و باور داشته باشد و کارهای شایسته انجام دهد که راه رسیدن به آن توجه به‌حق و صبر داشتن است چراکه صبر می‌تواند انسان را بسازد.

هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: ما درباره مباحث علمی پیش از انقلاب میدانی نداشتیم اما بعد از انقلاب احساس کردیم خداوند این فرصت را به ما می‌دهد که وارد کارهای بزرگ شویم البته شورش‌های کور و اختلافات داخلی دو سال از وقت کشور را تلف کرد و بعد هم وارد جنگ شدیم لذا مدتی دانشگاه تعطیل شد؛ من در همان زمان احساس کردم که ما با دانشگاه دولتی به‌جایی نمی‌رسیم و معلوم هم نبود که جنگ تا چه زمانی طول می‌کشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بابیان اینکه در آن زمان جوانان ما سریع به میدان می‌آمدند و حداکثر می‌توانستند دیپلم بگیرند و کار خود را شروع کنند، یادآور شد: این مسئله با اسلام و تفکرات مترقی دنیا هماهنگ نبود لذا من به فکرم رسید حال که مردم خودشان عاشق این هستند که فرزندانشان درس بخوانند از آن‌ها کمک بگیریم.

وی افزود: آن زمان کنکور که می‌دادند فقط 5 تا 10 نفر پذیرفته و بقیه افسرده می‌شدند بنابراین به سراغ ایجاد دانشگاه آزاد رفتیم؛ البته اوایل انقلاب همه‌چیز دولتی شده بود و هیچ‌چیز دست مردم نبود لذا ما احتیاج به حمایت‌های امام داشتیم و با آقای جاسبی نزد ایشان رفتیم و به امام گفتیم که کارشکنی می‌کنند و ما پول هم نداریم که امام فرمودند این مسئله با من و مردم هم کمک می‌کنند و خودشان نیز یک‌میلیون برای دانشگاه آزاد کمک کردند.

هاشمی‌رفسنجانی دانشگاه آزاد را جزء دانشگاه‌های پیشرفته دنیا برشمرد و افزود: ما واحدهای کوچک‌تر را فروختیم و آن‌ها را هزینه کردیم تا دانشگاه را تجمیع کنیم و این کار در حال حاضر نیز به‌خوبی انجام می‌شود و در حال حاضر این واحد تهران شمال 23 هکتار زمین دارد.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد بابیان اینکه من در خارج و داخل دانشگاه زیاد دیده‌ام و ما با این وسعت داریم کار را پیش می‌بریم، گفت: بناست در تهران به‌منظور تجمیع شش هفت دانشگاه بزرگ مثل همین واحد تهران شمال ایجاد شود.

وی با تأکید بر اینکه دنیا فهمیده که یک دانشگاه حضوری به وسعت دانشگاه آزاد وجود ندارد، تصریح کرد: ما به خاطر مردم این کار را کردیم و هدفی هم جز مردم نداشته‌ایم چراکه می‌خواستیم با هزینه خودشان درس بخوانند و حتی مردم شهرهای دور که فکر دانشگاه داشتند را هم نمی‌کردند خودشان آمدند و درخواست دادند و ما هم به‌آسانی برایشان تأسیس کردیم. چراکه می‌خواستیم علم را به در خانه مردم ببریم.

هاشمی‌رفسنجانی با اشاره به وضعیت دانشجویان دختر ادامه داد: دخترها برای تحصیل درجاهای دیگر سخت‌تر می‌توانند از خانواده اجازه بگیرند چراکه خانواده‌ها از اینکه فرزند دختر آن‌ها به شهرهای دیگری برود احساس خطر می‌کنند لذا من می‌خواستیم کاری کنم که درس خواندن برای خانم‌ها راحت‌تر باشد؛ درگذشته حرف‌های بیخودی می‌زدند که مغز زنان کوچک‌تر است اما حالا با حضور زنان در عرصه‌های علمی معلوم است که آن‌ها بهتر و بادقت‌تر می‌فهمند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: زنانی که تحصیلات عالیه دارند دیگر خانه‌نشین نمی‌شوند و اگر فرزنددار هم شوند بهتر از دیگران می‌توانند اداره کنند؛ درمجموع باید گفت که اگر امام از ما دفاع نکرده بودند نمی‌توانستیم موفق شویم که دانشگاه غیردولتی درست کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما سران پنج قوه و نهاد بودیم که برای این کار اقدام کردیم، یعنی رئیس قوه قضائیه، رئیس مجلس، نخست‌وزیر، حاج احمد آقا و آقای جاسبی و بنده هیئت مؤسس شدیم و آن‌ها کارها را به گردن من گذاشتند و خودشان کارهای فکری و مشورتی می‌کردند.

هاشمی‌رفسنجانی تصریح کرد: البته در شورای عالی انقلاب فرهنگی با ما همکاری نمی‌کردند اما بالاخره حضور پنج رئیس و سران نظر ما را تأمین می‌کرد؛ ما اساسنامه خوبی نوشتیم که نتوانند مانند حسینیه ارشاد آن را تصاحب کنند اما جمهوری اسلامی آن‌قدر قوی‌تر است که اساسنامه قانونی ما را هم عوض کرد و بااین‌وجود کار را به دست کسی دادند که نتوانست در آن دو سال کاری کند.

رئیس هیئت‌امنای دانشگاه آزاد بابیان اینکه این عدالت جغرافیایی دانشگاه آزاد یک ابتکار بزرگ است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هفتاد هزار استاد خوب چیز کمی نیست و این‌یک عظمتی است که بدون هزینه از بیت‌المال انجام‌شده است و انقلاب اسلامی ازاینجا می‌تواند در دنیا موقعیت مناسبی پیدا کند. چراکه توسعه باید مبتنی بر دانش باشد و ما هم در سند چشم‌انداز 20 ساله که در مجمع تهیه کردیم و رهبری هم از آن استقبال کردند به این نکته توجه کردیم و سند بالادستی ماست بنابراین همه‌چیز باید در کشور پایه علمی داشته باشد.

وی با اشاره به وام کم‌بهره‌ای که دانشگاه آزاد به دانشجویان می‌دهد، یادآور شد: این وام در حال حاضر 14 درصد است و ما مایل هستیم که پایین‌تر و به 8 درصد برسد تا نیاز شهریه‌ها را تأمین کند.

هاشمی‌رفسنجانی بابیان اینکه بسیاری از تحصیل‌کردگان شغل مناسبی ندارند در حالیکه طرح‌های تجاری‌سازی نشده در دانشگاه‌ها خاک می‌خورد، گفت:‌کشور ما علی‌رغم مشکلاتی که از 10 سال گذشته مانده و کشور را رنج می‌دهد در امنیت قرار دارد و حکومت نیز باید به مردم تکیه کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه شغل آفرینی کار دولت نیست، تصریح کرد: دولت باید شرایطی را فراهم کند تا افرادی که می‌خواهند کارآفرینی کنند بتوانند این مسیر را بروند و مانند برخی بانک‌های سایر کشورها که وام‌های بدون بهره می‌دهند ما هم با اقدامات دولت آقای روحانی به همین سمت می‌رویم.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
4
4
ما هم اگر از بيت المال مسلمين . دلار مفت و زمين رايگان و بلبلي روان را داشتيم
وضعمان از امروز جناب اين آقا بهتر بود

برو آقا . كمتر دروغ بگو
كي مي خواهي كه دانشگاة ازادي را كه مال ملت است به آنان واگذار نمائي ؟!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
4
4
جناب خاطره

ما كه نفهميديم كه اين دانشگاه به ملت تعلق دارد يا به شما ؟!
اگر مال مردم است . پس چرا چنگ خودت را از آن برنمي داري
اگر هم به تيول خودت درآمده است پس چرا آن را مال مردم مي داني و سركارشان مي گذاري ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
جناب با تربیت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۱
4
4
اگر شغل آفريني كار دولت نيست
حتما" كار ننه قلي است

هههههههههه
بوسجین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
4
4
پس دولت برای چیست خوردن وگردش کیش و جت اسکی و.........
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
4
4
راست می گه! سه ساله بیکار کردن جوانان، تعدیل نیرو و حمایت از قاچاقچیان و الان هم حذف کارت سوخت برای راحت تر شدن قاچاق سوخت وظیف دولتِ...!!
غروی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
3
3
هاشمی درست میگه کاردولت بی تذبیر غبگرا اجرای دستورالعملهای تعریف شده در پشت پرده توسط ایشان به روحانی وپروا کردن نفوذیها با حقوقهای نجومی وباز کردن دروازه کشور بروی شیطان بزرگ (کدخدا) ونوکران غربی وصهیونیسم کودک کش باکلییدی که تحویل حسن اقا داده اصلا هدف امدن البته(تحمیل) روحانی توسط اقای(خاطره) با برنامه ریزی از قبل همین بوده نه برای پیشرفت کشور وبهبود وضع اقتصادی ومعیشتی مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۷
3
3
...عبیدالله بن زیاد زمان اگر فرصت پیدا میکرد درفتنه 88 آشکارا به مبارزه باسلاله پاک زهرا مقام معظم رهبری بر می خواست مگر ندیدید درعاشورای حسینی آن سال چه کولی بازیهای ازخودشان درآوردند ودرروز عاشورای حسینی به رقص وشادی وهلهله وآزار واذیت عزاداران حسینی پرداختند وهیچگاه حتی بازبان حاضر نشدند صف خودرا ازاین فاحشه ها ورقاصه های ازخدابی خبر جدا کنند
حب الله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
3
4
سواره فکر پیاده نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
3
3
آفرین بر سردار سازندگی
مانند 7 اسفند جواب دلواپسان را خواهیم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
آره عزیزم دیدم که از صندلی اول ازدرعقب چگونه جواب مارا دادید؟از 100درصد نمایندگان مجلس 70درصد ازمخالفان برجام واصولگراهستند ودرمجلس خبرگان رهبری همان سردارسازندگی قافیه را دراولین مرحله کاندیداتوری برای ریاست مجلس خبرگان دربرابرمجاهد نستوه آیت الله جنتی باخت ،لاریجانی شما که هم خودتان را به آن منتسب می کنید درقم نفردوم شد ونفراول قم کسی شد که شما آن را دلواپس می نامید ،بنابراین لاریجانی هم مجبورشد که طرف اصولگرایان باشد تا لیست امید،از 12نفرکاندیدای هیئت رئیسه 7نفر هم ازدلواپسان هستند ،آره عزیزم خیلی ممنونم که اگر مثل 7اسفندماه این جوری جواب مارابدهید.چون شکست لذت بخشی خوردید .فقط اینقدرسردارسردارسازندگی می کنی مواظب باش ایشان به سرنوشت کروبی دچارنشود که تعداد آرایش درصندوق ریاست جمهوری سال 88کمتراز آرای باطله بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
5
1
اگر شما سواد و فهم داشتید میدانستید که ایجاد اشتغال وظیفه بخش خصوصی و خود مردم است و وظیفه دولت حمایت کردن از این بخش است که در حال حاضر با توجه به فضای جهادی و انقلابی گری حاکم بر کشور و افراطگرایان نظیر شما و تحریمهایی که به قول همفکرانتان برکت و نعمت است ایجاد اشتغال در این مملکت امکان پذیر نیست.
باتشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
بله تنها وظيفه دولت . پرداخت حقوقهاي ميلياردي به نوكران شاهنشاه تحت عنوان ذخائر نظام است و بس !!!

ملت هم بروند و سماق بمكند !!!

هههههههههههههههههه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
اولا تنها وصله ای که به این دولت نمی چسبد فضای جهادی وانقلابی گری است. ثانیا عدم اشتغال چوانان به پرداخت حقوق های نجومی به نورچشمی ها توسط دولت به اصطلاح تدبیروامیدتان سبب رکود وبیکاری جوانان شده است نه احساس مسئولیت جوانان مومن حزب اللهی نسبت به آینده کشور.بنابراین بیخودی نمی خواهد تقصیرهارا به گردن نیروهای مومن ونگران وضعیت مملکت بیندازید به جای این حرفها ،اگر مرد هستید کاری کنید که همان نورچشمی های شما که ماهانه 500میلیون تومان می گیرند ازماه دیگرماهی 10میلیون تومان بگیرند و490میلیون تومان را ماهانه به خزانه دولت برگردانند تادولت فکری به حال اشتغال جوانان کند.کاری که احمدی نژاد کرد رفت مجمع سازمان ملل متحد آمریکا را محکوم کرد واسرائیل را تابوت مرده نامید وبعد علیرغم مشکلاتی که حامیان شما برای وی درست کردند 80هزارنفرجوان جویای کاررا استخدام کردوبیش ازمیلیون ها زوجین جوان را خانه دارکرد.بنابراین بدون کدخدا هم می توان کشوررااداره کردحتی اگر ملت ودولت را تحریم کند.شما اگرواقعا فکرمردم هستید به جای دادوهوار انداختن برای لغو کنسرت ها مواظب باشید که جوانان کارتون خواب نشوند اجرای کنسرت ها وخواندن رمانها هرگزنمی تواند دردی ازمشکلات جوانان را کم کند بلکه دردهای آنان را افزایش می دهد .چون دررمان وکنسر ت انسانها فقط شعارمیدهند. با حلوا حلواگفتن ها دهان شیرین نمی شودبنابراین اصل مشکل را باید حل کرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
1
3
چرا تحمل ندارید که یک کلمه هم از ننه عروس بشنوید. حالا ایشون ننه عروس نه ! دلباخته فرزندان غربزده وشیفته غربیها که هست !پس چرا بعضی نمیبینند که اقا مهدیشون وفائزه خانم با دوستان بهائی اش چه ابی از لب و لوچه شون برای غرب و اشرافی گری سرازیره ؟بپا سیلش شما رانبره که اینقدر سردار سازندگی میخونیش .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۷
2
2
جنابعالي ....... كردي كه شغل آفريني كار دولت نيست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
راست مي گويد
خوردن و خوراندن بيت المال در اندازه هاي ميلياردي كار به مديران نجومي . تنها وظيفه دولت است و بس !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۸
1
1
فعلا ...... رو شما و همفکرانتان کردید که با جهل و کج فهمیتان مملکت را به این روز انداخته اید نه دولت، البته برای شما و دوستانتان که به شغل شریف سفارت نوردی و تجمعات خود جوش مشغولید فرقی هم نمیکند حقوقو مزایای خوبی میگیرید و پشتتان حسابی گرم است.
صدرائی فر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۳۰
0
0
جناب آقای هاشمی مگر شما چزئی از نظام جمهوری اسلامی ایران نیستید. لابد نیستید که اینگونه به کنایه از جمهوری اسلامی یاد می کنید. نکند شما هم جزو مدیران دو تابعیتی دولت هستید که حالا وابستگی شان به غرب ثابت شده اسد؟ شما اگر راست می گویید که دانشگاه آزاد را برای مردم ساخته اید ، اولا شهریه های کمرشکن را کاهش دهید ثانیا آنرا اسلامی به معنای واقعی کلمه بفرمایید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار