کد خبر: 814678
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
از روز گذشته بخش شرقی شهر حلب، مرکز استان حمص، شرق دمشق و شمال حماه عمده‌ترین مناطق درگیری ارتش سوریه با تروریست‌ها را شامل می‌شود.
ارتش سوریه در منطقه «غوطه شرقی» در استان دمشق، گروههای تروریستی را مجبور به عقب‌نشینی از ناحیه «الریحان» کرد و در شرق استان حمص نیز یگان‌های ارتش سوریه توانستند داعش را عقب برانند و در شرق شهر حلب نیز توپخانه ارتش سوریه  شدت عمل بیشتری گرفت و انبار گروههای تروریستی را گلوله باران کرد.

یک منبع میدانی در شهر حلب به روزنامه الوطن سوریه گفت: هواپیماهای ارتش سوریه روز گذشته (پنج شنبه) 3 انبار تروریست‌های مسلح در منطقه «حلب قدیمی» بمباران کردند.

به گفته وی مختصات جغرافیایی این انبارها را مردم حلب که با ارتش همکاری می‌کنند به ارتش داده بودند.

از سوی دیگر در محله‌ «الفرافره» ارتش سوریه موضع خود را پس از خنثی‌سازی بمب‌ها و مین‌ها تثبیت کرد و در محله «القلعه»، «الفرافره» و «السویقه» نیز درگیری‌های پراکنده‌ای بین تروریست‌های «الجبهه الشامیه» و «جبهه فتح الشام» با ارتش سوریه در گرفت

هواپیماهای ارتش نیز در جنوب غربی حلب، یکی از پایگاههای مهم ساخت و تجهیز خودروهای بمب‌گذاری شده «فتح الشام» را جاده حلب به دمشق بمباران کردند.

نیروی هوایی سوریه همچنین مراکز و پایگاههای گروههای تروریستی را در بخش شهری حلب از جمله «الشعار»، «الصاخور»، «طریق الباب»، «مساکن»، «هنانو»، «القاطرجی»، «صلاح الدین»، «العامریة»، «السکری»، «الشیخ سعید»، «الشیخ فارس»، میدان «الجندول» و اردوگاه «حندرات» بمباران کرد.

منابع دیگر به روزنامه الوطن گزارش داده‌اند که ساکنان بخش شرقی حلب به خواسته دولت سوریه پرچم‌های این کشور را بر پشت بام‌ها نصب کرده اند و در محله‌های «الشعار»، «هنانو» و «الحیدریه» بر پشت بام برخی ساختمان‌ها پرچم سوریه نصب شده بود که اعضای گروهک «فتح دالشام»« پس از رؤیت این پرچم‌ها به سرعت آن‌ها را پایین کشیده و نصب کنندگان را دستگیر کردند.

در استان حمص نیز منابع خبری به الوطن گزارش داده‌اند که ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع ملی عملیات وسیعی را در اطراف چاه نفتی «الشاعر» علیه داعش آغاز کرده‌اند و توانستند برخی نقاط را به کنترل خود در آورند.

در شمال استان حماه پس از پیوستن تروریست‌های «جیش الفتح» و دیگر گروه‌های تروریستی بزرگ و کوچک به گروه «جند الاقصی»، حمله گسترده‌ای را به روستاهای شمالی استان انجام دادند که ارتش سوریه مقابل این حمله ایستاد و آن را ناکام کرد

در شرق استان دمشق نیز یک منبع میدانی اعلام کرد که پس از بمباران توپخانه و نیروی هوایی سوریه، تروریست‌ها از منطقه «رحبه الاشاره» فرار کردند و پس از آن یگان مهندسی ارتش سوریه برای خنثی‌سازی مین‌ها وارد منطقه شد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار