کد خبر: 814491
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
«مسعود بارزاني» اواخر هفته به بغداد رفت و ضمن اعلام اينكه بر سر حل تمامي مسائل با دولت مركزي به توافق رسيده‌ايم، خاطر نشان كرد كه نيروهاي پيشمرگه آماده مشاركت در عمليات آزادسازي موصل هستند.
رئيس منطقه كردستان عراق پس از ديدار با حيدر العبادي تاكيد كرد كه بر سر حل تمامي مسائل و مشكلات دو طرف از جمله بحران اقتصادي، مسئله نفت و گاز به توافق رسيديم. رئيس منطقه كردستان عراق در كنفرانس خبري مشترك با العبادي گفت: ما به بغداد آمديم تا بر آمادگي كامل خود با دولت عراق بر حل تمامي مشكلات تأكيد كنيم و ما چالش‌هاي بسياري داريم و اولويت‌هاي ما در زمينه نابودي داعش و پاكسازي خاك عراق از آن جنايتكاران، مشترك است. بارزاني تأكيد كرد: طرح بسيار مطمئني براي آزادسازي موصل از دست داعش تهيه كرده‌ايم و به ساكنان موصل اطمينان مي‌دهيم كه آينده‌شان امن خواهد بود.  وي افزود: هماهنگي خوبي بين فرماندهي نيروهاي مسلح عراق و نيروهاي پيشمرگ وجود دارد و موصل را از دست ظلم و استبداد تروريست‌هاي داعش رها مي‌كنيم. بارزاني تصريح كرد، به بغداد آمده است تا حمايت كامل و قوي خود را از حيدر العبادي اعلام و بر لزوم هماهنگي با دولت فدرال در تمامي مشكلات تأكيد كند.

اقليم كردستان به اين مسئله بر اين اساس نگاه مي‌كند كه بغداد عمق استراتژيك است و روابط آن اكنون و در آينده بايد براساس تفاهم با بغداد باشد. مسعود بارزاني نيز به نوبه خود اظهار داشت كه اين ديدار بسيار مهم بود و طي آن بر اولويت‌ها از جمله مقابله با تروريسم و آزادسازي موصل از دست داعش تأكيد شد. رئيس منطقه كردستان عراق همچنين گفت كه استقلال كردستان بدون موافقت دولت مركزي عراق محقق نخواهد شد. بارزاني ادامه داد: «منطقه كردستان درخواست استقلال كرده نه جدايي و اين حق طبيعي آن است». از سوي ديگر، «حيدر العبادي» نخست وزير عراق تأكيد كرد كه با «مسعود بارزاني» رئيس منطقه كردستان عراق، آمادگي لازم براي نبرد موصل را بررسي كرده است. العبادي در كنفرانس خبري مشترك با بارزاني گفت: ما از ثبات سياسي و امنيتي منطقه كردستان حمايت مي‌كنيم. نخست‌وزير عراق ادامه داد: به مرحله پايان طرح بازپس‌گيري موصل رسيده‌ايم و با نيروهاي پيشمرگه هماهنگي وجود دارد. وي به طرح نظامي گسترده به منظور آزادسازي مركز استان نينوي اشاره كرد و گفت كه اين طرح تقريباً آماده است و نيروهاي پيشمرگه كردستان عراق آماده همكاري و هماهنگي با ارتش عراق هستند. رئيس منطقه كردستان عراق همچنين از سفر قريب الوقوع يك هيئت از اين منطقه به بغداد خبر داد كه براي بررسي موضوع صادرات نفت با مقامات بغداد ديدار خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
0
0
جناب العبادی " دقت کنید شخصیت فردی مانند بارزانی "شخصیت قابل اعتمادی نیست"براحتی در کوچکترین روزنه ای ازجانب غرب "پشتک و وارو زن
خوبی ست"زیرپایتان را خالی می کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار