کد خبر: 813672
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
در سال تحصیلی جدید 14 مدرسه به صورت تک دانش‌آموزی در استان اردبيل مدیریت می‌شود.

کمال عالی‌زاده معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان اردبیل با اعلام اين خبر گفت:‌نه تنها در سال‌های اخیر تعداد دانش‌آموزان مقطع ابتدایی کاهش نیافته بلکه در سه چهار سال اخیر یک روند رو به رشدی را در ورودی دانش‌آموزان دوره ابتدایی شاهد هستیم.

وی تصریح کرد:‌ در سال تحصیلی 93 - 94 بیش از 114 هزار دانش‌آموز و در سال تحصیلی گذشته 116 هزار دانش‌آموز با یک رشد 2.2 دهم درصدی در مقطع ابتدایی تحصیل کردند که امسال پیش‌بینی می‌کنیم 118 هزار دانش‌آموز در این مقطع سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش اردبيل پوشش تحصیلی دانش‌آموزان را در مقطع ابتدایی نزدیک به صد درصد اعلام کرد و گفت: استان اردبیل جز پنج استان برتر کشور در پوشش تحصیلی صد درصدی دانش‌آموزان ابتدایی است تا با بهره‌گیری از ظرفیت ایجاد شده در ارتباط با مسدود شدن مبادی بیسوادی سعی ما بر این است تا بازمانده از تحصیل نداشته باشیم.

عالی‌زاده همکاری 12 دستگاه اداری را در قالب ستاد پیگیری دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و ضرورت تحصیل آنها را یادآور شد و افزود: ما در سامانه‌ای که طراحی کردیم اطلاعات تمام کودکان 6 تا 11 سال را به دقت رصد می‌کنیم و حتی خانه به خانه نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی اقدام کردیم تا پوشش تحصیلی در مقطع ابتدایی به صد درصد برسد.

وی ضرورت جذب همه دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل سال‌های گذشته را یادآور شد و بیان کرد: در این استان در سال تحصیلی گذشته هشت مدرسه و امسال 14 مدرسه با تک دانش‌آموز به همراه تک معلم تحصیل می‌کنند.

عالی‌زاده اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ما 44 مدرسه دو نفره، 49 مدرسه سه دانش‌آموزی، 59 مدرسه چهار دانش‌آموزی و 56 مدرسه پنج دانش‌آموزی داریم که با همراهی یک معلم تحصیل خود را در مقطع ابتدایی انجام می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار