کد خبر: 813528
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
روز گذشته به طور همزمان در سراسر کشور به بهره‌برداري رسيد
ادامه از همين صفحه محمدي‌گلپايگاني پيوند مردم و رهبري را حاصل نگاه و تفکر اميرالمؤمنين(ع) دانست و گفت: من توصيه مي‌کنم معلمان و مربيان آموزشي، مفاهيم مندرج در خطبه‌ غدير را سرلوحه تعليم و تدريس خود در مدارس قرار دهند.
200 مدرسه جديد «بركت» هديه مقام معظم رهبري به دانش‌آموزان مناطق محرومادامه از همين صفحه محمدي‌گلپايگاني پيوند مردم و رهبري را حاصل نگاه و تفکر اميرالمؤمنين(ع) دانست و گفت: من توصيه مي‌کنم معلمان و مربيان آموزشي، مفاهيم مندرج در خطبه‌ غدير را سرلوحه تعليم و تدريس خود در مدارس قرار دهند. وي از مسئولان آموزش و پرورش خواست فرصت استثنايي مديريت را از دست ندهند و ادامه داد: حالا كه مقام معظم رهبري در ترويج علم و دانش از هيچ كوششي فروگذار نيستند، خواهش مي‌كنم فرصت را پاس بداريد و دانش‌آموزاني را براي آينده كشور تربيت كنيد كه در تمام شئون نمونه، مؤمن و متدين باشند.
 
فعاليت‌هاي ما منطبق با رهنمود اقتصادي مقام معظم رهبري است

ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) بيش از 975 مدرسه ساخته يا در حال ساختن است و تا پايان سال جاري کار ساخت هزار مدرسه‌اي که وعده داده شده است، به اتمام خواهد رسيد.  در ادامه اين مراسم دکتر محمد مخبردزفولي، رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با بيان مطلب فوق به ساير فعاليت‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در زمينه محروميت‌زدايي اشاره کرد و گفت: امروز بايد بگويم که هيچ کاري در اين ستاد شکل نمي‌گيرد، مگر اينکه در جهت رفاه حال محرومان و رفع مشکلات آنها باشد.  وي افزود: امروز تمام بخش‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، ‌به‌خصوص بنياد برکت درگير مسائل اجتماعي هستند. ما فعاليت‌هاي خود را به مناطق صفر مرزي رسانده و توانسته‌ايم چندين هزار نيروي جوان را در آن مناطق مشغول به کار کنيم.  اين مسئول تصريح كرد: هيچ کاري در اين ستاد بدون در نظر گرفتن اقتصاد مقاومتي انجام نمي‌شود و 85 درصد فعاليت‌هاي ما منطبق با اين رهنمود اقتصادي مقام معظم رهبري است. وي ادامه داد: ما همچنين به مردمي کردن اقتصاد اهتمام جدي داريم و با چند روش از جمله واگذاري کارها و حتي مديريت امور به مردم اين مهم را دنبال مي‌کنيم. چنان‌که مديريت 265 طرح اقتصادي را به مردم واگذار کرده‌ايم و در بخش بنياد بركت بيش از 4 هزار ميليارد تومان با مردم مشاركت داريم. مخبر از دريافت 3 هزار درخواست مشارکت از سوي بخش خصوصي در بنياد برکت خبر داد و گفت: محور اصلي کارهاي ما اشتغال‌زايي است و توانسته‌ايم بيش از 3 هزار شغل ايجاد کنيم و اميدواريم با مشارکت بيشتر با بخش خصوصي بتوانيم همين ميزان شغل را در آينده ايجاد کنيم.

وي با اعلام اينکه سالانه دو بار فعاليت‌هاي ستاد اجرايي حضرت امام(ره) حسابرسي مي‌شود، فعاليت‌هاي اين ستاد را بسيار شفاف دانست و تأكيد كرد: ما دقيقاً مثل بخش خصوصي ماليات مي‌دهيم و در هيچ حوزه‌اي رقيب بخش خصوصي نيستيم. در هر يک از حيطه‌هاي فعاليت ستاد هم در صورت وجود تقاضا از سوي بخش خصوصي، حاضر به واگذاري هستيم.  رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) با تأكيد بر اينكه ما حتي با دولت هم رقابت نداريم و عمدتاً در مناطق محروم و حوزه‌هايي همچون سلامت کارهايي را که دولت از ما خواسته دنبال مي‌کنيم به مرور فعاليت‌هاي اين ستاد در بخش‌هاي مختلف پرداخت و افزود: امروز در نتيجه فعاليت‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) بين 30 تا 70 درصد مشكلات 4 هزار روستا با جمعيت 4 ميليون و 200 هزار نفر از آب و برق گرفته تا مدرسه و اشتغال و خانه بهداشت مرتفع شده است.

وي ادامه داد: به 40 هزار نفر در مناطق محروم، وام قرض‌الحسنه داده شده و 8 هزار و 730 واحد مسکوني براي مردم مناطق محروم ساخته‌ايم. 2هزار و چهار بيمه نامه براي روستاييان صادر شده و 20 هزار کودک يتيم را تحت پوشش خود قرار داده‌ايم. به‌علاوه هزار جهيزيه نيز به خانواده‌هاي واجد شرايط تحويل داده شده و هزينه درماني 40 هزار بيمار سرطاني تأمين شده است.  مخبر همچنين با بيان اينکه ستاد اجرايي 11 بيمارستان را در مناطق محروم تکميل کرده است، خاطرنشان کرد: برخي از اين بيمارستان‌ها نزديک به 25 سال نيمه‌تمام مانده بودند.  رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در پايان به فعاليت‌هاي زيست‌محيطي ستاد هم اشاره کرد و افزود: هزار هکتار از اراضي تهران را تبديل به جنگل کرديم که در راستاي کمک به محيط زيست استان و مبارزه با معضل ريزگردها بوده است و بنا داريم اين کار را در هزار هکتار ديگر از اراضي اطراف تهران نيز انجام دهيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار