کد خبر: 808168
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۷
از نمایشگاه عفاف وحجاب تا برخورد قانوني با فروشندگان لباس لباس هاي نامتعارف
چند وقتيست كه بحث پوشش و حجاب و عفاف به شدت مورد توجه مسئولان قرار گرفته است. فروش و استفاده از مانتو هاي نامتعارف و پوشش برخي خانم ها و آقايان در سطح جامعه حالا صداي علما را نيز دراورده و جملگي خواستار برخورد با اين جريان هستند. در همين راستا مظاهر نامناسب حضور افراد مختلف با لباس‌های مزین به تصاویر زننده به معضل فرهنگی در استان البرز تبدیل شده كه همين امر موجب شد تا طي روزهاي اخير مسئولان و تصميم گيرندگان اين استان اقداماتي را در دستور كار خود قرار بدهند.
محمد رضا هاديلو

چند روز پيش بود كه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از دستور به رئیس اصناف اين استان برای ساماندهی عرضه پوشاک خبر داد.حاجی رضا شاکرمی گفت: بر این اساس هرکس که عالما لباس‌ها، نشانه‌ها، نقاشی و تصاویر که علامت گروه‌های ضد اسلام دارند تولید یا وارد کند و یا کسبه و دستفروشانی که به توزیع و فروش این اقلام اقدام کنند، تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همچنین اظهار داشت: براین اساس اصناف مکلف شده با همکاری و حضور پلیس اماکن، اتحادیه مربوطه و تعزیرات حکومتی ضمن نظارت بر واحدهای صنفی فروشندگان البسه و دستفروشان، در صورت مشاهده مصادیق گفته شده ضمن پلمب واحد صنفی نسبت به جمع‌آوری آن‌ها اقدام کنند و مراتب را برای اقدام قانونی به دادسرا انعکاس دهند.

· نمايشگاهي براي تمام افراد جامعه

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس هم بيكار ننشست و با فعال كردن کارگروه مد و پوشش ایرانی اسلامی و برپايي نمايشگاه عفاف و حجاب بخشي از كار را بر عهده گرفت.

جان محمد خوب پور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس در اين باره گفت: مبنای اصلی برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب محتوائی است و برگزاری این نمایشگاه صرفا لباس و مد نیست بلکه معرفی الگوی و پوشش ایرانی اسلامی است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه علاوه بر ارائه پوشاک توسط تولید کنندگان داخلی محصولات پوشش اسلامی در بخش عفاف و حجاب ارائه می شود.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس نيز با بيان اينكه به منظور معرفی و فرهنگ سازی پوشش ایرانی اسلامی همزمان با دهه ولایت نمایشگاه عفاف وحجاب در پارک تندرستی فردیس برگزار می شود، گفت: این نمایشگاه با حضور واحدهای صنفی عرضه محصولات عفاف و حجاب به زودی برپا می شود و این واحدها می توانند محصولات و پوشش اسلامی را به مردم معرفی کنند.

محمدرضا فلاح نژاد افزود: کسانی می توانند در برپایی نمایشگاه عفاف وحجاب شرکت کنند که شناسنامه کار داشته باشند و این نمایشگاه می تواند علاوه بر ارائه چادر، مانتو و روسری ایرانی اسلامی غرفه هایی را در قالب پوستر و مقاله اختصاص دهد.

وي ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ عفاف وحجاب درجامعه ، پیشگیری و جلوگیری از آسیب های اجتماعی وآشنایی کودکان و نوجوانان با مقوله عفاف و حجاب است.

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری فردیس گفت: پوشش مناسب موضوعی است که نه تنها زنان بلکه شامل مردان نیز می شود بنابراين اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فردیس می تواند با تشکیل کمیته تبلیغ فضای مجازی در بخش های مختلف اعم از حجاب و عفاف و کالاهای قاچاق اقدام کند.

وی یادآور شد: برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب در شهرستان فردیس باید تداوم داشته باشد وگرنه تاثیرگذار نیست.

*مجازات در انتظار متخلفان

قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و مجازات فروشندگان لباس، استفاده از این البسه در ملاءعام را خلاف شرع و جریحه‌دار کردن عفت عمومی دانسته و بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز لباس‌های مکشوفه در مصداق قاچاق کالا تلقی می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بيان مطالب فوق و با تبیین اینکه با پرونده‌های ارسالی به دادسرا بر اساس ماده 638 و 640 قانون مجازات اسلامی برخورد خواهد شد، اضافه کرد: ماده 638 در مورد جرایمی است که فردی مرتکب عملی شود که نفس آن دارای کیفر نیست، ولی عفت عمومی را جریحه‌دار می‌کند به حبس از 10 تا دو ماه و 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

شاکرمی درباره ماده 640 نیز توضیح داد: بر اساس این ماده هر کس نوشته، طرح، گراور تصاویر و مطبوعاتی که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کند، نشر دهد یا بفروشد به حبس از سه ماه تا یک سال و جزای‌ نقدی از یک میلیون و 500 هزار ریال تا 6 میلیون ریال و تا 74 ضربه‌شلاق یا به هر دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار