کد خبر: 807696
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد:
وزیر راه وشهرسازی از فراهم‌شدن سیستم نرم ‌افزاری یكپارچه با گمرك خبر داد و گفت: مشكلات تبادل اطلاعات بین بندر و گمرك نیز مرتفع شده است.

دکتر عباس آخوندی گفت: در شرایط قبل از تحریم چیزی حدود 2.6 میلیون TEUكانتینر بارگيری و تخلیه داشتیم كه در دوره تحریم و با خروج تمام لاینرهای خارجی از كشور میزان ظرفیت كانتینری و تخلیه و بارگیری ما در بنادر به 1.6 میلیون كانتینر كاهش یافت كه این هم عمدتا توسط كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شد.

وی گرفتن سهم بنادر كشور از تجارت جهانی و افزایش قدرت رقابت‌پذیری بنادر ایران با کشورهای منطقه را به عنوان یک هدف مهم دانست و گفت: در حال حاضر 14 خط لاینر خارجی به بنادر ایران تردد می‌كنند.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینكه میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در سال 94 به 1.8 و در سال جاری به 2.2 میلیونTEU افزایش پیدا كرد، ادامه داد: به شرایط قبل از تحریم نزدیك شد‌ه‌ایم و در حال به دست آوردن موقعیت قبلی خود هستیم.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد، علاوه بر صادرات نفت خام بتوانیم صادرات فرآورده‌های نفتی را هم داشته باشیم.

وی با بیان اینكه چندین مخزن نگهداری قیر نیز به بهره برداری رسید که امكان صادرات قیر و سایر محصولات سنگین و همچنین سبك نفتی را از این بندر فراهم می‌كند، ادامه داد: همچنین یک پایانه تخصصی نیز برای صادرات و واردات پنبه طراحی شده است.

عضو كابینه دولت یازدهم تصریح كرد: قدرت رقابت‌پذیری بنادر ایران رو به افزایش است و این مهم در سایر بنادر استان مثل جاسک، سیریک و ... در حال پیگیری و با انجام عملیات لایروبی در این بنادر امیدوار به استفاده از ظرفیت‌های بندری سایر بنادر هستیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینكه سیستم‌های نرم‌افزاری در بندر شهید رجایی فراهم است، گفت: سیستم‌های نرم‌افزاری در حوزه‌های مختلف فعال شده‌اند. یكی از مشكلات اصلی كه در حوزه نرم‌افزاری داشتیم گرفتن نوبت توسط كامیون‌ها بود اما هم اكنون تمام كامیون‌ها از هر شهری كه بخواهند می‌توانند به صورت آنلاین نوبت بار بگیرند كه با انجام این مهم بخش عمده‌ای از بندر خلوت شده است.

وی همچنین از فراهم‌شدن سیستم نرم ‌افزاری یكپارچه با گمرك خبر داد و گفت: مشكلات اطلاعاتی بین بندر و گمرك نیز مرتفع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر