کد خبر: 806966
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
سردار نقدی در اولین دوره آموزشی یاران انقلاب:
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آرمان خواهی و بلند همتی، پایبندی به ارزش ها، استقلال طلبی و زیر بار زور نرفتن، تعیین خطوط قرمز و حساسیت نسبت به دشمن و رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی، پنج شاخصه انقلابی گری است.

سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در اولین دوره آموزشی یاران انقلاب که به همت بسیج دانش آموزی در اردوگاه ولایت قم برگزار شد، گفت: شهید طاهره هاشمی دانش آموز 14 ساله بود که در حملات تروریستی سال 60 منافقین به شهر آمل به میدان آمد و در راه مبارزه برگزیده خدا شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: همت بالای شهید طاهره هاشمی، نعرفت عمیق او نسبت به عالم و شجاعت تحسین برانگیزش در مبارزه با دشمن و بصیرت بالای و درک او از نفاق دشمن، از این شهید الگویی بلند و ارزشمند برای دانش آموزان ساخته است.

نقدی در ادامه از شهید ناهید فاتحی کرجو یاد کرد و افزود: وقتی منافقین کوردل این دانش آموز 16 ساله را به اتهام همکاری با سپاه و کار برای انقلاب، ربودند و ماه ها شکنجه کردند، او دم برنیاورد و مقاومت کرد و به دلیل امتناع از توهین به امام او را زنده به گور کردند، اما این شهید بزرگوار بر راه خود استوار ماند و اسطوره شد.

وی همچنین از شهید طیبه واعظی یاد کرد و مبارزات او در زمان انقلاب با ساواک را از عمق دینداری و بصیرت او دانست و این جمله شهید در مبارزه با ساوک را «هر چه می خواهید بکنید اما چادر از سر من نکشید» ماندگارترین دفاع از حجاب خواند و این شهید را الگویی بی نظیر معرفی کرد.

نقدی اظهار داشت: شهدای انقلاب اسلامی با ویژگی‌های رفتاری و گفتاری خود توانسته‌اند ایثار و فداکاری را برای همگان به نمایش گذارند.

وی سه کارکرد گروهک تروریستی تکفیری داعش را چنین شرح داد: اولین کارکرد گروه های تکفیری ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی است، در حالی که این گروه ارتباطی با شیعه و سنی نداشته و علمای مسلمان آنها را تکذیب می‌کنند، دومین کارکرد آن دور نگه داشتن جبهه مقاومت از مرزهای فلسطین اشغالی است و کارکرد سوم آن دگرگون جلوه دادن و تخریب چهره اسلام با ارتکاب جنایات ضد بشری  و انتشار وقیحانه تصاویر آن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری در تبیین شاخصه های انقلابی گری و ایجاد این روحیه در میان جوانان گفت: آرمان خواهی و بلند همتی، پایبندی به ارزشها، استقلال طلبی و زیر بار زور نرفتن، تعیین خطوط قرمز و حساسیت نسبت به دشمن و رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی، پنج شاخصه انقلابی گری است و باید برای به خصوص برای جوانان این مؤلفه ها تأکید و تشریح شود. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه حرکت در مسیر شهدا نیازمند تلاش است، اضافه کرد: حفظ انقلابی‌گری و آزاداندیشی ساده نیست؛ انسان انقلابی، با دیدن کاستی ها دلسرد نمی شود و طعنه ها و تخطئه ها او را سست نمی کند و از اینکه در مسیر خودش پاکتر زندگی کرده و ایده های بزرگی داشته دچار عجب و خود شیفتگی نمی شود.

وی در پایان سخنان خود، خطاب به دانش آموزان توصیه کرد برای تصمیم گیری درست و حرکت در مسیر صحیح لازم است فرمایشات مقام معظم رهبری را با دقت خواند و آن را به درستی فهم کرد و آن را معیار قرار داده و به آن عمل کرد.

اولین دوره آموزشی دانش آموزان پیشرو با حضور بیش از 1500 نفر از فرماندهان برتر واحد های دانش آموزی دختر و پسر سراسر کشور در اردوگاه ولایت قم برگزار می شود و در این دوره با تأکید به مطالبه گری انقلابی، محورها و مبانی انقلاب اسلامی تدریس می شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار