کد خبر: 805848
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
دو عضو شوراي شهر تهران در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
اصلاح‌طلب‌ها چندی است با مدیریت از بیرون بر تحركاتشان افزوده اند و به نوعي بيش‌فعالي دچار شده اند كه به نظر مي‌رسد فضا راغيرمنطقي و غير عادي مي‌كند . به شدت از واژه فتنه و فتنه گر گریزان اند گویا ماجرای جن و بسم الله است. در نهايت تحت مدیریت کمیته ای از بیرون هستند كه هنوز نظام ، مهر مطرود و منکوب بودن را از آنها برنداشته و در جريان سال 88 و فتنه جزو حلقه اوليه تصميم‌گيري بودند.
اصلاح‌طلب‌هاي شوراي شهر خود را به سرحلقه‌هاي فتنه گره نزنندجوان‌آنلاين: قرار است ده شهريور هيات رئيسه شوراي شهر تهران انتخاب شود و اين روزها شاهد هستيم كه در برخي از رسانه‌ها قضاوت‌هاي به دور از انصافي در خصوص رياست شوراي شهر و شهرداري صورت مي‌گيرد. در همين راستا با مجتبي شاكري و محسن پيرهادي، عضو شوراي شهر تهران در خصوص چگونگي عملكرد مهدي چمران در چهارمين دوره شوراي به گفت‌و‌گو پرداختيم.   
 
مجتبي شاكري، عضو شوراي شهر تهران در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره مديريت مهدي چمران در شوراي شهر گفت: در شوراي شهر مجموعه‌اي از دوستاني گرد هم آمده‌اند كه در يك تقسيم‌بندي كلي اکثریتی نسبی اصولگرا و اقلیتی ديگر از همكاران هم به جريان اصلاح‌طلب منتسب هستند. دوستاني هم هستند كه گرایش بيشتري به اصولگرايان نشان مي‌دهند؛ چرا كه در خصوص طيف ورزشكاران در شورا، نحوه عملكردشان تا به حال اينگونه بوده است.
 
شاكري ادامه داد: درست است كه گرايش سياسي شوراي شهر در خصوص انتخاب شهردار و رئيس شورا بسيار موثر است و در واقع بايد هم همين گونه باشد اما در بقيه‌ي امور خيلي گرایش سیاسی دخالت ندارد و بيشتر خدمات مردمي از قبيل بحث عمران، ساخت‌ و ساز شهر، راه‌ها، معابر، ترافيك و مسائلي از اين دست انجام مي‌شود.
 
وي با مقايسه‌ دوره مديريت بين چمران و مسجد جامعي اظهار داشت: انصافا اگر بخواهيم يك قضاوت درست داشته باشيم بايد گفت اشرافي كه آقاي چمران در قوانين دارند قابل تحسین است. بخصوص در يك  جمع بندي كه 31 نفر مي‌خواهند به رای برسند  این امکان فوق العاده در صحت نتیجه و کوتاه کردن زمان بسیار موثر است . ما در شورای شهر همانند مجلس مركز پژوهش‌ها نداريم و 290 نفر هم نيستيم، بلكه يك جمعيت بسيار محدود هستيم و به هنگام بودن براي يك رئيس خيلي اهميت دارد و اين ويژگي در آقاي چمران واقعا وجود دارد.
 
اين عضو شوراي شهر افزود: آقاي مسجد جامعي حافظه‌اش براي مسائل تاريخي و ميراثي مساعد است. در همان سال اول هم كه رياست شورا را به عهده داشتند،‌ مشخص بود كه حافظه‌اش براي مسائل قانونی نيست، چون بيشتر انرژي‌اش را براي مسائل تاريخي وهنری و تهران گردی مي‌گذارد.
 
شاكري با اشاره به نظم و حضور هميشگي چمران گفت: از نظر جمع كردن مباحث و وقت‌گذاري واقعا آقاي چمران زبان‌زد هستند و حتي برخي از دوستان به مزاح مي‌گويند آقاي طلايي كه نايب رئيس است چند جلسه بيشتر نتوانست در اين جايگاه قرار بگيرد. آقاي چمران اصلا غيبت ندارد و هميشه در جلسات حضور دارد. در مجموع به نظر مي‌رسد زندگي ساده‌اي كه آقاي چمران دارند و همچنين با توجه به ويژگي‌هايي كه در خصوص قانون و به هنگام بودن مسائل و اطلاعات شهر و تخصص‌شان كه معماري و شهرسازي است،‌ در اين دوره مديريت خوبي را ايفا كردند.معنای این حرف انتقاد نداشتن بنده نیست ، من در مقام مقایسه بین ایشان و مسجدجامعی می‌گویم.
 
وي تصريح كرد: البته بايد در نظر داشت كه آقاي مسجد جامعي نيز ساده زيست هستند. اما ايشان سال گذشته از پایان نامه کارشناسی ارشدشان دفاع کردند و گرايششان هم جغرافيای انسانی است، بنابراين به لحاظ تخصصي اين فاصله را با آقاي چمران دارند و به طور كل به نظر مي‌رسد به دور از همه گرايش‌ها ويژگي‌هايي كه آقاي چمران دارد قابل توجه است.
 
شاكري در خصوص انتقاداتي كه نسبت به مديريت شوراي شهر وجود دارد، گفت: عوامل 9گانه ای را من احصا کردم كه شايد به شخص رییس خيلي مربوط نباشد و به ساختاري كه در شوراي شهر حاكم است، ارتباط پيدا مي‌كند. مثلا ما يك سامانه به هنگام نداريم، سامانه‌اي كه در اختيار شوراي شهر باشد يا به لحاظ ساختاري ذي‌حساب‌ها در حال حاضر گزارش سامان یافته را به شورا نمي‌دهند اين در حالي است كه منتخب شورا هستند و بايد اين گزارش داده شود اما ساز و كار اين فراهم نشده است. همچنين هنوز طراحي نوعي ديوان محاسبات براي شوراي شهر شكل نگرفته است و در خصوص برخي از عملكردها لازم است نوعي اصلاحات صورت گيرد.
 
اين عضو شوراي شهر تهران با اشاره به هجمه‌اي كه نسبت به رياست شوراي شهر و شهرداري تهران ايجاد شده گفت: اصلاح‌طلب‌ها چندی است با مدیریت از بیرون بر تحركاتشان افزوده اند و به نوعي بيش‌فعالي دچار شده اند كه به نظر مي‌رسد فضا راغيرمنطقي و غير عادي مي‌كند . به شدت از واژه فتنه و فتنه گر گریزان اند گویا ماجرای جن و بسم الله است. در نهايت تحت مدیریت کمیته ای از بیرون هستند كه هنوز نظام ، مهر مطرود و منکوب بودن را از آنها برنداشته و در جريان سال 88 و فتنه جزو حلقه اوليه تصميم‌گيري بودند.
 
وي افزود: اگر اصلاح‌طلب‌هاي شورا خودشان را به شخصيت‌هايي گره بزنند كه در واقع سرحلقه اردوکشی خیابانی سال 88 بودند به نظر من خودشان را دچار مشكل بی صداقتی مي‌كنند. در مصاحبه ای از آنها خواندم که اصولگرايان شورا بايد پاسخگوي عملکرد شهردار باشند چون در اکثریت اند. اين استدلال بسیار سست و خلاف واقع است . آمار تذکرات اصولگرایان نشان میدهد در رای به شهردار صادق و در نقد او ، جدی و با انصاف عمل می کنند. باید پرسید مگر در حال حاضر فقط اصلاح‌طلب‌ها بايد پاسخگوي رفتار رئيس‌جمهور باشند؟! اينطور نيست و بلكه همه بايد از رییس جمهور حساب بكشند ، مواظبت كنند و نقد منصفانه داشته باشند كه از مسير خارج نشود. اين حق براي اصلاح‌طلب‌ها داخل شورا هم بوده كه تذكر دهند و سوال كنند و حرف‌هايشان را بزنند و اگر حرفي نزدند بايد دنبال پشت پرده بود.
محسن پيرهادي، عضو شوراي شهر تهران در خصوص عملكرد چمران در حوزه رياست شوراي شهر گفت: مهدي چمران در حوزه تخصصي يكي از افراد متخصص در مجموعه شوراهاست چرا كه او هم در جايگاه كشوري، هم در شهر تهران در حوزه معماري و شهرسازي پيشكسوت است. مهدي چمران چندين سال رئيس دانشكده معماري و هنرهاي زيبا بوده و اصلا تخصصش هم همين است و قريب به چهل سال مي‌شود كه از رشته معماري و شهرسازي فارغ‌التحصيل شده، لذا يك معمار و شهرساز متبحر و مجرب است. بنابراين او در حوزه معماري و شهرسازي يك گزينه بسيار مناسب است كه نسبت به مسائل شهري شناخت دارد.
 
محسن پيرهادي نيز با اشاره به توان مديريت چمران ادامه داد: او 12 سال در شوراي شهر تهران با آرامش و با نگاه كارشناسي مديريت كرده و اين از برتري‌ها و نقاط قوت ايشان است. چمران نسبت به اينكه سعي شود شورا را به سمت هم‌گرايي و انسجام گروهي ببرد، توانمندي‌هاي ويژه‌اي دارد.
 
اين عضو شوراي شهر  يادآور شد: از لحاظ سلامت و مراعات هزينه‌‌هايي كه شوراي شهر تهران بايد داشته باشد، زبان‌زد همه هستند كه نسبت به بيت‌المال و هزينه كرد مراعات جدي دارد. اين هم نكته بسيار مهمي است و در زندگي شخصي‌شان هم واقعا پاك دستي و ساده‌زيستي‌اش را افرادي كه با او نزديك هستند و شناخت دارند نسبت به اين موضوع اذعان دارند و اظهار مي‌كنند. به عقيده بنده همه اينها از ويژگي‌هاي يك مدير خوب و رئيس شورا مي‌تواند باشد كه در وجود آقاي چمران است.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار