کد خبر: 802537
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
با حضور استاندار هرمزگان صورت گرفت:
با حضور استاندار، نماینده شرق هرمزگان در خانه ملت و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان پروژه آبرسانی به روستای پاهتک شهرستان بشاگرد افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ام البنین آمی احمدی

 استاندارهرمزگان بیان کرد: باهمت و تلاش مدیر و معاونان شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان پروژه آبرسانی به این روستا تکمیل و 200 خانوار این روستا از نعمت آب سالم بهره‌مند شدند.

جاسم جادری خاطرنشان کرد: به‌زودی عملیات اجرایی مجتمع بزرگ آبرسانی به 40 روستای بشاگرد بااعتباری بالغ‌بر 80 میلیارد ریال آغاز می‌شود.

وی در پایان با قدردانی از زحمات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تصریح کرد: تا پایان سال جاری آبرسانی به حداقل 30 روستای این شهرستان انجام خواهد شد.

در ادامه این مراسم مهندس عبدالحمید حمزه پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان اظهار کرد: شهرستان بشاگرد با 170 روستا و 37 هزار نفر جمعیت روستایی یکی از شهرستان‌های کم آب استان محسوب می‌شود.

وی افزود: این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی با کمبود منابع آبی سطحی و زیرزمینی مناسب در جهت آبرسانی به روستاها مواجه است.

این مقام مسئول  ادامه داد: منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه‌ها می‌شود که متأسفانه به علت سطحی بودن این چشمه‌ها و نبود منابع آب‌های زیرزمینی و عدم بارش مناسب در یک سال اخیر این منابع نیز خشک و تأمین آب روستاهای این شهرستان را با مشکل مواجه کرده است.

 حمزه پور در ادامه با اشاره کم‌آبی جدی در روستاهای این شهرستان گفت: بیش از 30 روستای این شهرستان با مشکل کم‌آبی جدی مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در خصوص برنامه‌های بلندمدت این شرکت در راستای آبرسانی به شهرستان بشاگرد بیان کرد: از برنامه‌های اولویت‌دار انتقال آب از سد جگین و صغران برای تأمین آب بیش از 40 روستای این شهرستان است.

مهندس حمزه پور تصریح کرد: اعتبار موردنیاز در راستای اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان است که با تأمین آن مشکل بی‌آبی بسیاری از روستاهای این شهرستان رفع می‌شود.

وی در ادامه با توضیح اینکه پراکندگی روستاها و صعب‌العبور بودن راه‌های این شهرستان در خصوص آبرسانی به روستای پاهتک عنوان کرد: پروژه آبرسانی به روستای پاهتک که با حضور استاندار مورد بهره‌برداری قرار گرفت با هزینه‌ای بالغ‌بر 500 میلیون تومان انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در پایان تأکید کرد: در سال جاری تاکنون بالغ‌بر 120 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی جهت پروژه‌های آبرسانی روستایی این شهرستان مصوب شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر