کد خبر: 800633
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
استاندار هرمزگان در هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان هرمزگان مطرح کرد:
استاندار هرمزگان گفت: دانشگاه فرهنگيان نیازمند نگاهي ویژه است و بايد به پيشرفت كار آن کمک کنیم.
دکتر جاسم جادری در نشست کمیته استانی هیئت امنا دانشگاه فرهنگیان هرمزگان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مجموعه اي بسیار مهم است، عنوان كرد: این دانشگاه نیازمند توجه ویژه است و بايد به پيشرفت كار آن کمک کنیم.

وي ادامه داد: مسائل مالی و استخدامی و آموزشي دانشگاه فرهنگيان استان، باید در این هیئت امنا مورد بحث قرار گیرد تا مصوباتی براي حل مشكلات داشته باشيم.

استاندار هرمزگان افزود: نياز است از امکانات استانی و از امکانات مرکز استفاده کنیم تا دانشگاه فرهنگيان هرمزگان متحول شود و تشکیل این هیئت امنا فرصت خوبی برای گرفتن مصوبات و اجرای آنهاست.

جادري در ادامه با بيان اينكه شرق و غرب استان هرمزگان در آینده با جمعیت زیادی مواجه می شود، اظهار داشت: احداث دو شهرک مسکونی بزرگ برای شهرستان هاي جاسک و پارسیان پیش بینی شده كه هزاران واحد مسکونی در آنها ساخته مي شود و ساحلی مملو از جمعیت در هرمزگان شکل می گیرد.

وي گفت: مناطق ساحلي شرق و غرب هرمزگان استان هرمزگان از جمله سواحل مکران با تحولی بزرگ مواجه مي شوند كه با حضور جمعیت در اين مناطق باید برای آموزش و پرورش و مدارس و تربيت معلمان مورد نیاز براي اين مناطق توسط دانشگاه فرهنگيان برنامه ریزی شود تا در زمینه آموزش و پرورش و دانشگاه با مشکل مواجه نشویم.

دانشگاه فرهنگيان هرمزگان می تواند قطب آموزشي اين دانشگاه در جنوب کشور باشد

تاجیک اسماعیلی قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور نيز در این نشست با بيان اينكه حاكميتي بودن بحث آموزش در كشور ایجاب می کند به دانشگاه فرهنگیان نگاه ویژه ای شود، عنوان کرد: براساس تحلیل هاي ما دانشگاه فرهنگيان استان هرمزگان می تواند قطب آموزشي اين دانشگاه در جنوب کشور باشد که نمونه اين دانشگاه ها را در شمال کشور در بابلسر و در شرق كشور در خراسان رضوي داريم و برای ايامي از سال این منطقه از جنوب کشور می تواند مورد تاکید باشد.

وي افزود: در زمينه تدوین رویه ها و برنامه ريزي هاي علمی، فرهنگی و آموزشی و بازنگری موارد درسی کارهای نتیجه بخشی را در دانشگاه فرهنگيان انجام داده ایم.

قائم مقام دانشگاه فرهنگیان کشور تصریح کرد: بخش دیگری از کار دانشگاه فرهنگيان نیز برون بخشی است که به انسجام و هویت دانشگاه در استان و منطقه کمک می کند و انتظار می رود در این جهت در استان هرمزگان قدم های خوبی برداریم.

اسماعیلی خاطرنشان كرد:هر دانشجو وارد دانشگاه فرهنگيان می شود شغل تضمین شده دارد و حضور دانشگاه فرهنگیان در هر منطقه به معنای ايجاد اشتغال است چون هر ورودی به آموزش و پرورش باید از مسیر این دانشگاه باشد.

هزار و 76 دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگيان هرمزگان مشغول به تحصيل هستند

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاسیس دانشگاه فرهنگیان به تصویب رسید تا معلمانی کارآمد تربیت شوند، اظهار داشت: دو وظیفه مهم تامین نیروی کارآمد برای آموزش و پرورش و توانمندسازی نیروهای موجود بر عهده این دانشگاه است.

منوچهر ضيايي ادامه داد: در حال حاضر هزار و 76 دانشجوی کارشناسی و 72 دانشجوی مهارت آموز بدو استخدام در دانشگاه فرهنگيان هرمزگان مشغول به تحصيل هستند.

وي افزود: اين دانشگاه 20 عضو هیئت علمی دارد و هفت رشته پیوسته چهار ساله و هشت رشته دبیری در دانشگاه فرهنگيان هرمزگان داير است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان تصريح كرد: تعداد فارغ التحصیلان سال 95 دانشگاه فرهنگيان هرمزگان 403 نفر هستند که نیمی از آنها سهمیه استان بوده و از ابتدای مهر ماه شغل معلمی را در هرمزگان آغاز می کنند.

ضيايي خاطرنشان كرد: سطح آموزشی دانشگاه فرهنگيان استان ارتقا یافته و در بین 98 موسسه آموزشی دانشگاه فرهنگیان در کشور، استان هرمزگان به لحاظ کیفیت آموزشی رتبه 12 را دارد.

وي گفت: برای سال 95 بودجه اي بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون تومان برای دانشگاه فرهنگيان استان پیش بینی شده که عمده آن صرف پرداخت حقوق می شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان هرمزگان اضافه كرد: براساس مصوبات اين جلسه هيئت امنا افزایش رشته های دبیری دانشگاه و تکمیل خوابگاه خواهران و برنامه ريزي جمع بندی نیروی انسانی و آموزشی و پذیرش دانشجو در دانشگاه پيگيري مي شود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر