کد خبر: 800228
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
با حضور وزير بهداشت
مركز مديريت هدايت و عمليات بحران و 9 پايگاه مركز فوريت‌هاي پزشكي استان البرز با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشكي در كرج گشايش يافت.
دكتر مهرداد بابايي، رئيس مركز فوريت‌هاي پزشكي البرزگفت: اين مركز شامل واحدهاي ارتباطات و فوريت‌ها، هدايت بحران، ستاد هدايت و انتقال بيماران و بخش‌هاي ستادي است كه به صورت متمركز كل استان را زير پوشش قرار مي‌دهد

وي اظهار داشت: از ويژگي‌هاي اين مركز اين است كه همزمان نيروهاي كارشناسان پرستاري هم مشاوره مي‌دهند و هم اينكه آمبولانس‌ها را هديت مي‌كنند.

بابايي گفت: پزشكان به صورت شبانه‌روزي در مركز مديريت هدايت عمليات بحران البرز حضور دارند و درصورت نياز به مشاوره به مردم و نياز به مشاوره تخصصي پزشكي توسط تكنسين‌هاي آمبولانس به مردم مشاوره داده مي‌شود.

وي بيان كرد: در اين مركز نيز با دستگاه ردياب لحظه به لحظه آمبولانس‌ها در حال عمليات كنترل مي‌شوند. وي افزود: همكاري و تعامل با اداره كل حمل‌ونقل پايانه‌هاي استان البرز، از طريق دوربين‌هاي اين اداره كل، وضعيت راه‌هاي استان براي خدمات‌رساني بهتر آمبولانس‌ها رصد مي‌شود.

در اين مراسم، 30 دستگاه آمبولانس جديد پيش بيمارستاني به خدمات امدادي پزشكي استان البرز افزوده شد.

همچنين 720 تخت بيمارستاني و 69 طرح آموزشي و تخصصي درماني و سلامت نيز در استان البرز به بهره‌برداري رسيد.

سرانه بهداشت و درمان در البرز پايين‌تر است

استاندار البرز با اشاره به اينكه البرز محروم‌ترين استان كشور در حوزه بهداشت و درمان است، گفت: سرانه بهداشت و درمان در البرز از متوسط كشوري پايين‌تر است.

در ادامه مراسم سيدحميد طهائي ضمن ابراز خوشحالي از افتتاح ۷۲۰ تخت بيمارستاني، اظهار كرد: نعمت اين مهم به كل استان مي‌رسد كه جاي بسي خوشحالي دارد. وي با بيان اينكه البرز محروم‌ترين استان كشور در بحث بهداشت و درمان است، افزود:افتتاح پروژه‌هاي بهداشت و درمان اميد را در دل مردم زنده مي‌كند.

استاندار البرز خاطرنشان كرد: طرح تحول سلامت نقطه عطفي در كشور محسوب مي‌شود كه تأمين اجتماعي، بيمه و سلامت به در منازل مردم برده شد. وي با تأكيد بر اينكه دولت يازدهم از لحاظ سياسي، اجتماعي و بين‌المللي سلامت را به جامعه ما برگردانده است، تصريح كرد: در منطقه خاورميانه كشور ايران به جزيره امني تبديل شده كه اين مهم با تلاش خدمتگزاران در حوزه‌هاي مختلف حاصل شده است. طهائي بيان كرد: البرز با وجود ۳ ميليون جمعيت در شاخص‌هاي مختلف با مشكلاتي مواجه است كه اميدواريم همه مشكلات با همكاري متقابل برطرف شود و در بخش بهداشت و درمان از متوسط كشوري نيز پيشي بگيريم.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار