کد خبر: 800213
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي اصفهان در گفت‌وگو با جوان:
محل فعلي نمايشگاه بين‌المللي استان اصفهان دركنار يكي از قديمي‌ترين پل‌هاي تاريخي اين شهر (پل شهرستان) و در كنار جلگه زاينده‌رود واقع است، اما مسائل و معضلات عديده‌اي هم اكنون براي فعاليت نمايشگاه‌ها در اصفهان وجود دارد كه از آن جمله مي‌توان به عدم تكافوي فضاهاي موجود براي برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف و متعدد در طول سال و كمبود فضا براي تقاضاي شركت در هر نمايشگاه و محدود شدن شركت نمايشگاه‌ها به علت محدوديت فضايي صرف براي برگزاري تعداد محدودي نمايشگاه خاص در طول سال اشاره كرد.
راضيه كشاورز
وجود اين مسائل ناقض تمامي اهداف، آرمان‌ها و دستاوردهايي است كه از برگزاري نمايشگاه‌هاي داخلي و بين‌المللي انتظار مي‌رود، از اين رو مسئولان نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان درصدد برآمده‌اند مكان مناسبي را جهت رفع نواقص موجود و ايجاد فضاي مناسب و مساعد براي رسيدن به آرمان‌هاي برگزاري نمايشگاهي و امكان رشد و توسعه آينده در نظر بگيرند.

براي آگاهي از روند ساخت نمايشگاه بزرگ اصفهان گفت‌وگويي با «رسول محققيان، مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان» انجام داده‌ايم كه در ادامه از نظرتان مي‌گذرد.

برپايي يك نمايشگاه آن هم در محل فعلي نمي‌تواند خالي از اشكال باشد؟ آيا براي حل اين مشكل تمهيداتي در نظر گرفته‌ايد؟

به طور كلي محدوديت فضايي، محدوديت پاركينگ و مشكلاتي كه به دليل قرارگيري محل فعلي نمايشگاه‌ها در داخل شهر (مانند ايجاد ترافيك) وجود دارد، همه و همه دستيابي به تمامي اهداف برگزاركنندگان نمايشگاه‌ها را دچار خلل مي‌كند به طوري كه مسئولان استان اصفهان معتقدند نمايشگاه فعلي اين استان در خور شأن و مرتبه اصفهان در سطح جهاني نيست.

شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان با فعاليت‌هايي كه در مركز فعلي نمايشگاه انجام داده است، براي مديران و مسئولان شهري اين مسئله تبيين شده كه اصفهان نياز به فضاي بزرگ و استاندارد نمايشگاهي دارد و براي رفع اغتشاشات ترافيكي ضروري است به منطقه‌اي ديگر منتقل شود.

در اين راستا با حمايت مديريت استان و مديريت شهري، محل جديد نمايشگاه در شرق اصفهان كليد خورد و در شهريورماه سال گذشته كلنگ احداث محل جديد توسط دكتر ظريف، وزير امور خارجه كشورمان بر زمين زده شد و مراحل ساخت و ساز آن آغاز گرديد.

زمين مورد نظر با مساحت 47 هكتار درضلع شمالي زاينده‌رود، دردامنه غربي كوه سرو شبادران و منطقه روشن دشت قرار گرفته و مطالعات مقدماتي و راهبردي آن در سال 1375 انجام شد.

مردم در آينده نمايشگاه اصفهان را با چه شكل و شمايلي خواهند ديد؟

در فاز اول اين مجموعه نمايشگاهي سه سالن پيوسته به ميزان دو برابر ظرفيت فعلي نمايشگاه، فضاي نمايشگاهي به همراه زيرساخت‌هاي لازم اوليه براي برگزاري نمايشگاه‌ها شامل فضاي سبز، رستوران و فضاي خدماتي و پاركينگ بزرگ ايجاد خواهد شد تا در آينده مردم با مسائل فعلي نمايشگاه رو‌به‌رو نشوند.

وقتي نمايشگاه به فاصله پنج كيلومتري از فضاي فعلي انتقال پيدا كند، مي‌توانيم خدمات عمومي را به آن سمت ببريم، البته بازديدكنندگان تا استقرار كامل خدمات تحت فشار خواهند بود كه اميدواريم با حمايت مديريت شهري اين مشكل را حل كنيم.

بر اساس قولي كه شهردار اصفهان به عنوان سهامدار ممتاز شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان اصفهان و بقيه سهامداران از جمله اتاق بازرگاني و ديگر مجموعه‌ها به شركت نمايشگاه داده‌اند، با افزايش سرمايه كه امسال صورت مي‌گيرد، در پايان سال يا نهايتاً اوايل سال آينده فاز اول نمايشگاه جديد افتتاح خواهد شد و اميدواريم كه سالن‌هاي فعلي نمايشگاه به محل جديد منتقل شود و فضاي فعلي در مقابل پل تاريخي شهرستان اصفهان، به عنوان فضاي سبز و ادامه پارك كنار رودخانه در اختيار مردم قرار گيرد.

چه صحبتي با ساكنان اطراف نمايشگاه فعلي در محل پل تاريخي شهرستان داريد؟

در درجه اول از صبوري مردم و همسايگان محل فعلي نمايشگاه كه براي آنها از لحاظ تردد عمومي و اشغال فضاهاي عمومي به عنوان پاركينگ بازديد كنندگان باعث ايجاد مشكل مي‌شويم، تشكر مي‌كنم، اما در واقع براي رشد يك نمايشگاه در ابتدا ضرورت برگزاري نمايشگاه بايد در شهر جا بيفتد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار