کد خبر: 800201
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
اصفهان در مجموع 4 هزار و 560 هكتار بافت فرسوده دارد كه 2 هزار و 270 هكتار آن در شوراي عالي شهرسازي كشور مصوب شده است.
معاون معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان در نشست خبري درجمع خبرنگاران با اعلام اين خبر گفت: به طور كلي بافت فرسوده اصفهان شامل پنج بخش تاريخي، حاشيه‌نشيني، روستايي، ناكارآمدي، كارخانجات و انبارهاي متروكه است.

سيدجمال‌الدين صمصام شريعت با تأكيد بر اينكه پرداختن به مسئله شهرسازي خلاق براي معاونت معماري و شهرسازي شهرداري اصفهان فقط در حد شعار نبوده است، افزود: با توجه به ديدگاه ويژه‌اي كه شهردار اصفهان نسبت به اين مسئله داشته، كارگروه ويژه‌اي در همين رابطه در اين معاونت تشكيل شده و اميدواريم همانطور كه در زمينه صنايع دستي عنوان شهر خلاق را كسب كرده‌ايم، در معماري و شهرسازي نيز شرايطي به وجود آيد كه ضمن كسب اين عنوان به طور مستمر در طول زمان آن را حفظ كنيم.

وي با اشاره به اينكه معماري اصفهان دچار بي‌هويتي شده است، ادامه داد: يكي از مهم‌ترين دلايل بي‌هويتي معماري اصفهان معماري وارداتي و تنوع مصالح و تكنولوژي ساخت است.

صمصام شريعت گفت:در گذشته تنها خشت و آجر بوده است اما اكنون با مصالح و رنگ‌هاي متعددي روبه‌رو هستيم و همين تنوع مصالح باعث ناهنجاري شده است.

وي افزود: در گذشته معماري بر اساس اقليم آن شهر تعيين مي‌شد اما امروز به طور مثال همه سقف‌ها تيرچه و بلوك شده است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري اصفهان ادامه داد: ماليات بر خانه‌هاي خالي خوب است اما اكنون زمان اجراي آن نبود، چراكه انبوه‌سازان قصد احتكار ندارند و منازل تازه ساز آنها به فروش نرفته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار