کد خبر: 799733
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
روزنامه صهيونيستي هاآرتص روز جمعه از سفر انور عشقي، ژنرال بازنشسته آل‌سعود، به سرزمين اشغالي براي ديدار با دوري گلد، سرپرست وزارت خارجه رژيم صهيونيستي و يواف مردخاي، مسئول هماهنگي امنيتي اين رژيم در كرانه باختري در هتل ملك داود خبر داد.
رحمان نعيمي
روزنامه صهيونيستي هاآرتص روز جمعه از سفر انور عشقي، ژنرال بازنشسته آل‌سعود، به سرزمين اشغالي براي ديدار با دوري گلد، سرپرست وزارت خارجه رژيم صهيونيستي و يواف مردخاي، مسئول هماهنگي امنيتي اين رژيم در كرانه باختري در هتل ملك داود خبر داد. هاآرتص از او به عنوان حلقه اتصال آل‌سعود با رژيم صهيونيستي ياد و اين خبر موجي را در منطقه ايجاد كرد تا خود عشقي به ميدان بيايد و با عذر و بهانه‌هايي آن را تكذيب كند. عشقي گفته كه اين سفر اقدام شخصي او بوده نه در قالب يك سفر رسمي از سوي پادشاهي آل‌سعود و به منظور كمك به مسئله فلسطين و با پيشنهاد طرف فلسطيني انجام شده است. او در حالي اين عذر و بهانه‌ها را بيان كرده كه عكس‌هاي منتشر شده از سفر او چيز ديگري را نشان مي‌دهد، چون او در اين عكس‌ها در كنار برخي از مسئولان و مقام‌هاي صهيونيستي ديده مي‌شود. 

افشاگر سعودي و خبرهاي منطقه زوايايي از اين سفر را آشكار مي‌كنند كه نشان مي‌دهد مسئله عميق‌تر از آنچه ها‌آرتص خبر داده يا خود عشقي گفته، است.  مجتهد، افشاگر سعودي در حساب توئيتري خود سفر عشقي به سرزمين عشقي را مأموريت او از طرف محمد بن سلمان، وزير دفاع و جانشين وليعهد مي‌داند تا نظر طرف صهيونيستي را به او جلب كند و از او در برابر محمد بن نايف، وليعهد آل‌سعود حمايت كند. از اين افشاگري مجتهد چنين برمي‌آيد كه سفر عشقي دلالت بر عمق اختلاف و رقابت درون‌خانوادگي آل‌سعود دارد كه حالا كار اين اختلاف و رقابت به دست صهيونيست‌ها رسيده و محمد بن سلمان انتظار دخالت آنها در اين موضوع دارد تا بتواند برنامه كنار زدن عموزاده خود از قدرت را پيش ببرد.

اين نقشه بن سلمان در حالي انجام مي‌گيرد كه مجتهد از رابطه نزديك بن نايف با صهيونيست‌ها مي‌گويد كه نسبت به بن سلمان هم قديمي‌تر و هم ريشه‌دارتر است اما صهيونيست‌ها از نماينده بن سلمان استقبال گرمي داشته‌اند تا بتوانند سرنخ اختلاف و رقابت درون‌خانوادگي آل‌سعود را از هر دو جهت در دست داشته باشند. در هر صورت، كهولت سن پادشاه آل‌سعود و بيماري او باعث مي‌شود تا دو جانشين پادشاهي بيشتر از گذشته به فكر فتح كرسي پادشاهي باشند و براي كنار گذاشتن رقيب از هر وسيله‌اي استفاده كنند اما روشن است كه روي آوردن بن سلمان به صهيونيست‌ها نمي‌تواند در اين رقابت كمكي به او بكند. معلوم است كه صهيونيست‌ها با در دست داشتن سرنخ هر دو طرف دعواي درون‌خانوادگي به آن دامن‌زده و بيشتر هر دو طرف را به جان هم مي‌اندازند تا از يك طرف روند سازش آل‌سعود با خود را سرعت ببخشند و از طرف ديگر، اهداف امنيتي خود را پيش ببرند. اين اهداف به خصوص در دو منطقه شمالي و جنوبي سرزمين اشغالي بيشتر از هر جايي ديگر مطرح مي‌شود. روزنامه لبناني المنار از تحرك اطلاعاتي آل‌سعود در لبنان مي‌گويد كه در قالب همكاري امنيتي بين آل‌سعود و رژيم صهيونيستي انجام مي‌شود. سفارت آل‌سعود در لبنان اتاق عملياتي اين تحرك است و هدف آن جذب مزدوراني است تا يا از آنها در عمليات‌هاي تروريستي استفاده شود يا با خبرچيني از جبهه مقاومت، اطلاعات لازم صهيونيست‌ها در جنگ احتمالي با حزب‌الله فراهم شود. علاوه بر اين، سعودي‌ها از رهبران اخوان‌المسلمين خواسته‌اند حماس را براي توقف مقاومت در برابر صهيونيست‌ها تشويق كنند و به جاي آن، ديگر گروه‌هاي مسلح و به ويژه جهاد اسلامي را مورد هدف قرار بدهند. نمي‌توان گفت كه اين برنامه سعودي‌ها در نوار غزه بدون اطلاع و هماهنگي با صهيونيست‌ها انجام شده باشد چرا كه بيشتر از هر چيز براي حفظ امنيت صهيونيست‌ها انجام مي‌شود. به عبارت ديگر، تحرك اطلاعاتي سعودي‌ها در لبنان و نوار غزه به طور كامل در جهت تقويت امنيتي رژيم صهيونيستي انجام مي‌شود و سعودي‌ها اين خدمت را به صهيونيست‌ها مي‌كنند تا در رؤياي خود صاحب كرسي پادشاهي را ببينند اما نمي‌دانند كه صهيونيست‌ها تنها به دنبال منافع امنيتي خود هستند و چيزي كه براي دو طرف دعوا در آل‌سعود مي‌ماند، درگيري بيشتر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار