کد خبر: 799627
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران :
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران گفت: در بحث تجهیزات و امکانات سازمان فنی و حرفه‌ا‌یاین استان، جزء محروم‌ترین استان‌های کشور است.
محمد رضا عباسی

مجید تهرانیان  مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران ، اظهار کرد: استان تهران از لحاظ امکانات و تجهیزات فنی و حرفه‌ای جزء یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

تهرانیان افزود: در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، به‌ویژه در شهر تهران طی 30 سال گذشته برای توسعه فعالیت‌های فنی و حرفه‌ای اقدامات مناسبی صورت نگرفته و در مقایسه با سایر استان‌ها علی‌رغم حجم انبوهی از متقاضیان به این مراکز، تجهیزات و امکانات لازم مستهلک و فرسوده شده و فاقد کارایی‌های لازم بوده و جایگزینی برای آنها پیش‌بینی نشده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم اعتبارات لازمه ضروری است تا دولت و رهبری در سفر به استان‌ها، اعتبارات مناسبی برای این شهرستان‌های این استان اختصاص داده و توجه ویژه‌ای به این بخش شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران، افزود: یکی از مسائل و مشکلات موجود در سازمان‌ها و نهادها، عدم وجود راندمان و بهره‌وری لازم است که ناشی از عدم به‌کارگیری مناسب و کارشناسی شده کارکنان در ادارات هست، که باید برای افزایش بهره‌وری ضمن ایجاد تغییراتی در نگرش افراد در به‌کارگیری دقیق افراد نیز تجدید نظر باید کرد.

وی افزود: باید برای افزایش راندمان بهره‌وری با انجام اقدامات فرهنگی، فرهنگ‌سازی لازم در جامعه صورت گیرد، همه کارکنان و کارگران شاغل در دستگاه‌ها و مراکز تولیدی از دستگاه امنیت شغلی می‌خواهند، اما مفهوم امنیت شغلی نهادینه نشده و کارفرمایان به سنوات شغلی کارکنان توجه کرده و بر اساس تجربیات کارکنان حقوق و مزایا پرداخت نمی‌شود.

قوانین ساختاری نظام استخدامی کشور نیازمند تغییر است

تهرانیان تأکید کرد: برای بال بردن راندمان و افزایش بهره‌وری در جامعه بسیاری از قوانین ساختاری نظام استخدامی در کشور نیازمند تغییراتی است، تا دستورالعمل‌ها و قوانین دست و پاگیر حذف شود و زمینه افزایش بهره‌وری فراهم گردد.

مشاور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، افزود: ساماندهی منابع انسانی، صرفه‌جویی در مصرف، به‌کارگیری ایده‌ها و ابتکارات و خلاقیت‌های جدید، عدم وابستگی و افزایش مهارت افراد در افزایش راندمان بهره‌وری تولید تأثیرگذار بوده، هرچه منابع انسانی یک دستگاه مهارت بیشتری داشته باشند، بهره‌وری آن سازمان افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در افزایش بهره‌وری، بیان کرد: در راستای عملی نمودن فرمایشات مقام معظم رهبری درنامگذاری سال اقتصاد و عمل و اقتصاد مقاومتی، یک دوره و کارگاه آموزشی اخلاق حرفه‌ای برای کارکنان و مدیران مراکز و مؤسسات آموزشی فنی و حرفه‌ای استان تهران و اعضای ستادی استان وزارت کار برگزار و مباحث علمی در زمینه اخلاق حرفه‌ای برگزار شد.

تهرانیان افزود: در این کارگاه آموزشی احد فرامرزقراملکی استاد دانشگاه و رئیس گروه اخلاق حرفه‌ای دانشگاه تهران مطالبی را برای حاضرین تدریس نمود و نکته نظرات و سؤالات مدعوین را پاسخ گفت و راهنمای. ارشاد لازم ر بیان نمود.

این مقام مسئول با اشاره به فرارسیدن هفته مهارت و گرامیداشت سالروز ملی مهارت بیان کرد: هفته مهارت فرصتی است تا اقشار مختلف افراد جامعه در زمینه‌های مختلف از فعالیت‌های مهارت‌آموزی و ارتقا دانش فنی سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بهره‌مند شوند.

وی افزود: با ایجاد کارگروهی، در حوزه سازمان و با مشارکت دستگاه‌ها گوناگون، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی در بخش‌های مختلف، حرکت‌های فرهنگی و جهادی آغاز شده و تا عملی شدن و نهادینه کردن فرمایشات رهبری ادامه خواهد داشت.

تهرانیان با بیان ویژه‌برنامه‌های پیش‌بینی شده، تأکید کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها مختلف مهارت‌آموزی و ارائه عملکرد مراکز آموزشی در سطح استان به عموم شهروندان، برگزاری همایش‌های مختلف آموزشی و تجلیل از پیشکسوتان و مربیان نمونه، رونمایی از ایده‌ها و خلاقیت‌های جدید و... ازجمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته ملی مهارت می‌توان نام برد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فعالیت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلف مهارت‌آموزی، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها، معرفی سازمان فنی و حرفه‌ای و اقدامات و عملکرد این نهاد در مصلی‌های نماز جمعه، راه‌اندازی کارناوال‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای در شهرها و تجدید پیمان با آرمان‌های شهدا و ایثارگران و... نیز در این هفته صورت خواهد گرفت.                                                               

با توجه به اهمیت آموزش در عرصه‌های مختلف، برای اقشار و افراد گوناگون در جامعه، یکی از اقدامات و ماندگار و ضروری است، هفته ملی مهارت و حرفه‌آموزی از تاریخ 31 تیرماه تا 6 مردادماه هرسال در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده که روز 6 مرداد هم بنام روز ملی مهارت نام‌گذاری گردیده است.

 

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار