کد خبر: 794725
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
فردا روز جهاني قدس، روز سر دادن فريادهاي بلند بر سر ناقضان اصلي حقوق بشر است. فردا روز سر دادن شعارهاي مرگ برظالم و ستمگران است.
دکتر یدالله جوانی
فردا روز جهاني قدس، روز سر دادن فريادهاي بلند بر سر ناقضان اصلي حقوق بشر است. فردا روز سر دادن شعارهاي مرگ برظالم و ستمگران است. فردا روز سر دادن فريادهاي برخاسته از عمق جان، عليه اشغالگران كودك‌كش سرزمين فلسطين و قدس شريف است. آري فردا روز قدس، روز اسلام انقلابي و روز تمامي مستضعفين است. فردا روز نمايش اقتدار، شكوه وحدت و حضور حماسي مسلمانان آزاديخواه و عدالت‌پيشه، در صحنه دفاع از مظلوم و ايستادن در برابر ظالم است. روز قدس، روز قيام عمومي مسلمانان و مستضعفين سراسر جهان در برابر مستكبران است.

روز قدس از ابتكارهاي راهبردي و دورانديشانه حضرت امام خميني(ره) است. حضرت امام(ره) 37 سال پيش با نامگذاري آخرين جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان «روز جهاني قدس»، آرمان رهايي «قدس شريف» و آزادي سرزمين فلسطين از «بحر تا نهر» را براي هميشه به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي و اهداف والاي جمهوري اسلامي پيوند زدند. آن عزيز سفر كرده با اين تدبير الهي و حكيمانه، خواب آشفته رؤياي كودكانه صهيونيست‌ها مبني بر تشكيل حكومت از «نيل تا فرات» در قلب سرزمين‌هاي اسلامي را براي هميشه در تاريخ دفن كردند. اين ابتكار راهبردي رهبر كبير انقلاب اسلامي، نقشه راهي شد براي تقويت روزافزون جبهه مقاومت و رنگ باختن جريان ‌سازش. اين نقشه راه، مسير هم‌افزايي تمامي ظرفيت‌هاي جهان اسلام براي رهايي قدس را هموار كرد. اين نقشه راه به مسلمانان آموخت كه بايد در مقابل ظالمان و ستمگران بايستند و از حقوق مظلوم دفاع كنند. آري روز قدس، آغازي بود براي حركت و قيام عمومي تمامي آزاديخواهان و مستضعفين براي رهايي قدس شريف و آغازي بود براي شمارش معكوس سرآمدن عمر رژيم جعلي و غاصب صهيونيستي.

روز جهاني قدس طي 37 سال گذشته با متراكم ساختن انرژي‌هاي پراكنده در جهان اسلام، رژيم كودك‌كش اسرائيل غاصب و حاميان غربي و منطقه‌اي‌اش را در تنگناي استراتژيك قرار داد. طي اين سال‌ها، شبكه استكبار به سركردگي امريكا و شبكه صهيونيزم به سركردگي رژيم صهيونيستي با كمك برخي از دولت‌هاي مرتجع عربي در منطقه همانند آل‌سعود و برخي از جريان‌هاي سازشكار در ميان فلسطيني‌ها، تلاش گسترده‌اي به عمل آوردند تا خط سازش را بر خط مقاومت غالب سازند و از رهگذر اين سياست، آرمان رهايي قدس شريف را به يك امر محال و دست نيافتني تبديل كنند. اما اينك در پرتو روز جهاني قدس و الهام‌بخشي انقلاب اسلامي، جريان مقاومت ضدصهيونيستي در منطقه به يك جبهه شكست‌ناپذير تبديل شده، جريان سازش با كودك‌كشان و اشغالگران رنگ باخته و در پرتو هدايت‌ها و راهبردهاي ولي امر مسلمين، نشانه‌هاي آزادي قدس شريف و فرو ريختن رژيم صهيونيستي در افق نمايان شده است. با شكست‌هاي راهبردي رژيم صهيونيستي در جنگ‌هاي 33 روزه، 22 روزه، هشت روزه و 51 روزه، فلسفه وجودي رژيم غاصب اسرائيل كه در قدرت نظامي‌اش خلاصه مي‌شد، به چالش كشيده و زير سؤال رفته است. روند تحولات در منطقه راهبردي غرب آسيا، همراه با توسعه روزافزون قدرت مقاومت و بيدارتر شدن مسلمانان، جبهه مردم‌پايه‌اي از مستضعفين را در برابر مستكبرين به وجود آورده است. نشانه‌هايي از موفقيت‌هاي اين جبهه مردم‌پايه در كشورهايي چون عراق، سوريه، لبنان، غزه، بحرين و يمن با وجود توطئه‌هاي گسترده و فراوان جبهه مستكبرين، آشكارا مشاهده مي‌شود. پيروزي‌ها و پيشروي‌هاي اين جبهه مردم‌پايه از مستضعفين در برابر مستكبرين با محوريت جمهوري اسلامي و پرچمداري ولايت فقيه، نويد‌بخش اين پيام است كه شمشير امت اسلام كه اينك در دستان باصلابت مقاومت قرار گرفته به زودي رگ حيات ننگين غاصبان سرزمين فلسطين و قدس شريف را قطع خواهد كرد. هيچ شك و ترديدي در نزديك بودن آن روز وجود ندارد. روزي كه قدس شريف و فلسطين از «بحر تا نهر» آزاد و به پيكر جهان اسلام ملحق خواهد شد. آري، دور نيست آن روزي كه سياست و راهبرد محو اسرائيل از صفحه روزگار به بار بنشيند و مردم آواره و ستمديده فلسطين به سرزمين اصلي و مادري خويش بازگشته و قبله اول مسلمانان «حرمت خويش» را بازيابد. اين پيش‌بيني و آينده‌بيني، متكي بر اعتماد به وعده‌هاي خداوند است و خداوند به مسلمانان وعده نصرت و كمك‌رساني در صورت به حركت درآمدن داده است. اكنون مسلمانان به حركت درآمده‌اند و روز قدس، تجلي اين حركت در سراسر جهان و خصوصاً در تمامي شهرهاي ايران اسلامي است. اين حركت‌ها و فريادها، مبناي ديني و اعتقادي دارد. اين حركت‌ها و فريادها، امتثال امر خداوند متعال است كه از زبان مولاي متقيان، شهيد مظلوم رمضان، حضرت علي(ع) اينگونه صادر گرديد: «كونوا لظالم خصماً و للمظلوم عوناً».

حضرت امام(ره)، با تأسي از همين اوامر بود كه روز جمعه آخر ماه مبارك رمضان را روز قدس نامگذاري و راه را براي يك آهنگ شدن مسلمانان براي ايستادن در مقابل ظالمان و دفاع از مظلوم، نشانه‌گذاري كردند. بر همين اساس و مبنا، فردا ملت ايران در سراسر ميهن اسلامي به امر مولايش به صحنه خواهد آمد و با خلق حماسه‌اي ديگر، جوانمردي‌اش در مبارزه با ناقضان اصلي حقوق بشر از يك‌سو و دفاع و پشتيباني جانانه از مظلومين و مستضعفين را از ديگر سو، به نمايش خواهد گذاشت. آري فردا روزي است كه ملت ايران دگر بار ثابت خواهد كرد كه «فلسطين» همچنان مسئله اول جهان اسلام است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار