کد خبر: 794220
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان:
مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان به بررسی ۵۳۹ پرونده سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: از این تعداد پرونده ۴۴۸ مورد ختم به سقط جنین و ۹۱ مورد هم مورد مخالفت کمیسیون‌های پزشکی قرار گرفت.

علی سلیمانی‌پور در نشستی با خبرنگاران که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در سطح استان اصفهان ۲۵ مرکز پزشکی قانونی فعالیت دارند، اظهار داشت: این در حالی است که در این تعداد مرکز تنها با ۱۶۰ نیرو اداره می‌شوند و ما در زمینه کمبود نیرو با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وی همچنین به فعالیت چهار آزمایشگاه مستقل سم‌شناسی، آسیب‌شناسی، سرولوژی و ژنتیک در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان اشاره داشت و افزود: باید توجه داشته باشیم که در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان خدماتی همچون معاینان مردان، معاینات زنان، دندانپزشکی و روانپزشکی ارائه می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان اضافه کرد: همچنین وظیفه اظهار نظر کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از سوانح رانندگی، نزاع، حوادث کار، معاینات ویژه و اختصاصی زنان و مردان، تعیین جنسیت، صدر مجوز سقط درمانی و ... نیز در مراکز پزشکی قانونی ارائه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ۷۵ درصد از مراجعات مراکز پزشکی قانونی استان را معاینات سرپایی تشکیل می‌دهند، افزود: ۲۰ درصد از مراجعات مربوط به آزمایشگاه‌های چهارگانه و کمیسیون تشخیص پزشکی قانونی و سه درصد دیگر نیز مربوط به معاینه اجساد است.

سلیمانی‌پور با تاکید بر اینکه یک سوم از پرونده‌های ورودی به دادگستری استان اصفهان نیازمند نظریه پزشکی قانونی است، ابراز داشت: ۹۵ درصد از نظریات پزشکی قانونی بر روی این پرونده مورد تایید قضات قرار می‌گیرد.

وی در ادامه آمار معاینات سرپایی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در سال گذشته را ۱۴۷ هزار مورد اعلام کرد و بیان داشت: در این میان نزاع با ۴۰ هزار مورد که ۱۳ هزار زن و ۲۷ هزار مرد بوده‌اند پیشتاز این مراجعات بود‌.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان مصدومین ناشی از حوادث ترافیکی را نیز دومین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام داشت و افزود: در این راستا در سال گذشته ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر به دلیل حوادث ترافیکی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که شش هزار و ۲۰۰ نفر خانم و ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر مرد بودند.

وی اضافه کرد: مراجعات مصدومین ناشی از حوادث کار استان اصفهان در سال گذشته نیز دو هزار و ۸۰۰ مورد بوده است.

سلیمانی‌پور در ادامه به بررسی ۵۳۹ پرونده سقط درمانی در مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: از این تعداد پرونده ۴۴۸ مورد ختم به سقط جنین و ۹۱ مورد هم مورد مخالفت کمیسیون‌های پزشکی قرار گرفت.

وی بررسی یک هزار و ۱۸۶ پرونده را نیز عملکرد کمیسیون‌های پزشکی مراکز پزشکی قانونی استان اصفهان اعلام کرد و گفت: همچنین ۱۶۶ پرونده قصور پزشکی نیز در این مراکز مورد بررسی قرار گرفته است که در ۴۲ مورد کادر پزشکی محکوم و در ۱۲۴ پرونده نیز عملکرد کادر درمانی را مطابق با موازین پزشکی اعلام کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان کشته‌ها حوادث ترافیکی سال ۹۴ استان اصفهان را یک هزار و ۱۱۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۸۶۲ نفر مرد و ۲۴۸ نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از کشته‌های تصادفات استان اصفهان در سال گذشته در جاده‌ها و معابر روستایی بوده است، ابراز داشت: باید توجه داشته باشیم که بیش از ۶۴ درصد از فوتی‌های تصادفات استان متاهل و بیش از ۶۷ درصد آنها نیز زیر ۵۰ سال سن داشته‌‌اند.

سلیمانی‌پور اضافه کرد: ۲۱ درصد از کشته‌‌های تصادفات استان عابر پیاده، ۲۶ درصد راکب موتورسیکلت و ۲۷ درصد نیز به دلیل واژگونی خودرو جان خود را از دست داده‌اند.

۲۲۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر جان باختند

وی تعداد فوتی‌های ناشی از سوء مصرف مواد مخدر استان در سال گذشته را نیز ۲۲۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۱۳ نفر زن و ۲۰۷ نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان فوتی‌های ناشی از حوادث کار را نیز ۹۷ نفر اعلام کرد و بیان داشت: همه این فوتی‌ها مرد بوده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته ۵۲ نفر بر اثر گارگرفتگی، ۱۹۲ نفر به دلیل سوختگی، ۲۹ نفر بر اثر برق گرفتگی، و ۵۳ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست داده‌اند.

سلیمانی‌پور در ادامه به بهره برداری از سالن تشریح پروژه بزرگ پزشکی قانونی استان اصفهان تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: تاکنون برای این پروژه بزرگ هفت میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل نهایی این پروژه به ۲۵ الی ۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

وی به صدور شناسنامه ژنتیکی مجرمان استان اصفهان در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در قالب بانک ژنتیکی اجرا می‌شود و می‌تواند منبع اطلاعاتی خوبی برای پلیس در انجام ماموریت‌هایش باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار