کد خبر: 792831
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران از احداث بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در مازندران خبر داد.

علی‌رضا یونسی‌رستمی، با اشاره به اینکه در حال حاضر 60 قفس پرورش ماهی در دریا انداخته شده است، گفت: بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در استان مازندران راه‌اندازی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه اقتصاد دریایی یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه و رشد اقتصادی و از مهم‌ترین و پردرآمدترین اقتصاد در بین کشورهای مختلف است، افزود: مازندران با توجه به داشتن دریای خزر، از اقتصاد دریایی در حوزه گردشگری، اشتغال و... استفاده نمی‌کند که استفاده از این صنعت می‌توان رشد و پیشرفت‌های مختلفی را ایجاد کند و باید به فکر رونق اقتصاد دریایی در مازندران باشیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار مازندران پرورش ماهی در قفس را یکی از راه‌های استفاده مناسب از اقتصاد دریایی دانست و گفت: این کار از رامسر آغاز و اکنون در جویبار نیز عملیاتی شده است. اکنون باید شرایطی فراهم شود تا این اشتغال در شرق مازندران نیز رونق پیدا کند.

این مسؤول افزود: در حال حاضر 60 قفس در دریا انداخته شده است و بزرگ‌ترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری خاورمیانه در استان مازندران راه‌اندازی شده است و این اشتغال‌زایی پردرآمد باید در دستور کار همگان قرار گیرد و در عرصه‌های مختلف آبزیان، مرکبات و... با استفاده از روش‌های نوین، به رشد و توسعه برسیم.

یونسی در پایان با تأکید بر ایجاد تحول در اقتصاد منطقه شرق مازندران گفت: از ظرفیت‌های بسیار خوب و مناسبی در شرق استان مازندران برخوردار هستیم که باید با برنامه‌ریزی، هم‌فکری و تعامل برای این منظور تلاش شود و مسؤولیت سنگینی بر عهده فرمانداران و مسؤولان است تا اقتصاد دریایی را در شرق مازندران رونق داده و موجب شکوفایی در این منطقه شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار