کد خبر: 791103
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۰
درست در ساعاتي كه سران امريكا خانواده سعودي را در قبال سازشي پنهان پس از تهديدات مالي و سياسي آل‌سعود از اتهامات 11 سپتامبر تبرئه كردند، تروريست‌هاي داعش كه فرزند فكري و مالي خانواده سعودي و امريكا به حساب مي‌آيند، در پشت خالقان خود خنجر فرو كردند ...
خنجر داعش  در موعد سازش 


درست در ساعاتي كه سران امريكا خانواده سعودي را در قبال سازشي پنهان پس از تهديدات مالي و سياسي آل‌سعود از اتهامات 11 سپتامبر تبرئه كردند، تروريست‌هاي داعش كه فرزند فكري و مالي خانواده سعودي و امريكا به حساب مي‌آيند،  در پشت خالقان خود خنجر فرو كردند و در يك حمله تروريستي در منطقه اورلاندو ايالت فلوريدا  50 نفر را كشته و همين تعداد را نيز زخمي كردند.
صداي داعش پس از اروپا از امريكا هم به گوش رسيد. مردي مسلح به نام « عمران متين» كه پليس فدرال امريكا مي‌گويد تمايلات داعشي داشته، بامداد يك‌شنبه با حمله به كلوپ شبانه همجنس‌گرايان در ايالت فلوريدا 50تن را كشت و 52نفر ديگر را زخمي كرد. اين بدترين حادثه تيراندازي در 30 سال گذشته بوده است.  گروه تروريستي داعش كه سال 2015 دو عمليات سازماندهي شده را در پايتخت فرانسه انجام داد و صدها تن را كشته و زخمي كرد، حالا به امريكا هم رسيده است. 

كلوپ شبانه همجنس‌گرايان در منطقه اورلاندو در ايالت فلوريداي امريكا بامداد يك‌شنبه شاهد حملات خونيني بود كه طي آن 50 تن كشته و 52 نفر ديگر زخمي شدند. ممكن است تعداد كشته‌هاي اين اقدام بيشتر هم بشود. به گفته رئيس پليس اورلاندو، اين تيراندازي حدود ساعت 2 به وقت محلي در ورودي باشگاه شبانه «پالس» به وقوع پيوست و يك افسر پليس با فرد مظنون وارد درگيري مسلحانه شد. پليس گفته است كه حدود سه ساعت پس از شروع تيراندازي وارد اين محل شده و فرد مهاجم را كه شماري گروگان در اختيار داشت، كشته است. به گزارش بي‌بي‌سي، افرادي كه موفق شده بودند از اين كلوپ فرار كنند، گفته‌اند كه مهاجم ساعت ۲ صبح به وقت محلي در داخل اين كلوپ شروع به تيراندازي كرده است. طبق گزارش رئيس پليس اورلاندو، فرد مسلح چندين نفر را به گروگان گرفت و حدود ساعت 5 صبح به وقت محلي مأموران پليس تصميم گرفتند عمليات نجات را آغاز كنند و موفق شدند به 30 نفر براي فرار كمك كنند. مأموران پليس يك بار ديگر با فرد مسلح وارد درگيري مسلحانه شدند و فرد مظنون در نهايت به ضرب گلوله مأموران پليس كشته شد.  گزارش‌ها حاكي از آن است كه 9 افسر پليس با فرد مسلح وارد درگيري مسلحانه شدند. اف‌بي‌آي، پليس فدرال امريكا اين حادثه را اقدامي تروريستي خوانده، اما گفته است كه هنوز نمي‌‌داند كه آيا اقدام تروريستي بين المللي بوده يا داخلي. جري دمينگز، سر كلانتر منطقه اورنج كانتي گفت: «ما مطمئناً اين حادثه را به عنوان يك حادثه تروريستي داخلي دسته‌بندي خواهيم كرد». اف بي‌آي گفته است كه عامل حمله مسلحانه عمر متين افغاني‌‌الاصل از اعضاي داعش است. 

خنجر داعش  در موعد سازش

در طول سال 2015مقام‌هاي امريكايي تاكيد مي‌كردند كه داعش امكان سازماندهي حملات در داخل امريكا را ندارد ولي ارديبهشت ماه 95، جيمز كلاپر رئيس اطلاعات ملي امريكا در گفت و گو با سي‌ان‌ان اعلام كرد گروه داعش در حال حاضر قادر به سازماندهي حملات تروريستي در خاك اين كشور است: « آنها اين قابليت را دارند. در امريكا ما خيلي نگران اين واقعيت هستيم كه آنها بتوانند دست به حمله‌اي مشابه حملات پاريس و بروكسل بزنند.» بر نان پيش‌بيني كرده بود: «داعش تلاش مي‌كند به خاك امريكا نفوذ كند يا افرادي را كه از پيش در داخل هسته‌هايي در اين كشور هستند، به اقدام عليه امريكا ترغيب كند. » 

حالا با حادثه تروريستي مسلحانه اورلاندو، به نظر مي‌رسد داعش روش دوم را عملي كرده است. البته تا عصر ديروز، داعش مستقلا مسئوليت اين عمليات را به عهده نگرفت. در دسامبر 2015 نيز دو عضو داعش در حمله مسلحانه در شهر سن برناردينو در ايالت كاليفرنيا 14 تن را كشته و 20 تن ديگر را زخمي كردند.  اين حمله مسلحانه درحالي انجام شده است كه رژه افتخار همجنس‌گرايان در سراسر جهان اغلب در ماه ژوئن برگزار مي‌‌شود. برخي از شاهدان عيني گفته‌‌اند كه صداي 40 تا 50 گلوله را شنيده‌‌اند. جان مينا، رئيس پليس اورلاندو به خبرنگاران گفت: «فرد مظنون ظاهراً يك اسلحه تهاجمي و يك تفنگ دستي و نوعي ابزار در اختيار داشته است و قبل از كشته شدن به سوي پليس تيراندازي كرده است». آزاد بودن حمل سلاح در امريكا روزانه به بروز خشونت‌هاي مرتبط با تيراندازي منجر مي‌شود كه در اين حوادث تعدادي نيز جان خود را از دست مي‌دهند اما لابي سلاح در امريكا به اندازه‌اي قدرتمند است كه حتي كنگره امريكا حاضر نشد قوانيني را براي محدود كردن حمل سلاح در امريكا به تصويب درآورد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
2
سیاستمداران امریکا " سیستم جاسوسی و اطلاعاتی خدرا انقدر قوی ومنسجم می دانستند"که تصور چنین
حرکت تروریستی را در خاک امریکا به
تصورشان هم نمی امد.باید گفت: خود
کرده را تدبیر نیست.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
2
بیچاره مردم خود امریکا هم باید خونشان ریخته شود و قربانی سیاست های احمقانه و استکباری دولت مردانشان در حمایت از عربستان سعودی و تروریست ها شوند
مرگ بر آمریکا
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
0
1
سلام
احتمالا" فیلم بوده چون اگر واقعی بود جناب رئیس جمهور پیام تسلیت میفرمودند!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار