کد خبر: 787662
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
رئیس جمهوری اندونزی به جای تصویب قانون، با وضع مقررات دولتی مجازات مرگ را به عنوان بالاترین حکم جرائم جنسی علیه کودکان تایید کرد و به درخواست عمومی برای اصلاح قوانین مجازات تجاوز جنسی پاسخ داد.
'جوکو ویدودو' رئیس جمهوری اندونزی روز گذشته پس از امضاء این مقررات، گفت که خشونت های جنسی علیه کودکان یک جرم غیرعادی است و امیدوار است این مقررات عاملان این قبیل جرائم را تحت نظارت بیشتر قرار داده و مانع از گسترش این جرائم شود.

براساس مقررات جدید که توسط جوکو ویدودو امضا شده و رسانه های محلی اندونزی روز پنجشنبه آن را منعکس کردند، عاملان این جرائم اخته شیمیایی می شوند و با اتصال به یک وسیله الکترونیکی، فعالیت و مسیر حرکت آنها مورد نظارت قرار می گیرد.

این موضع اندونزی در مقابل عاملان آزار جنسی کودکان پس از آن انجام شد که بسیاری از فعالان بعد از تجاوز گروهی به یک دختر بچه 14 ساله در سوماترا که ماه آوریل سال جاری رخ داد، خواستار اصلاح قوانین شدند.

این حادثه که در شبکه های اجتماعی اندونزی سر و صدای زیادی به پا کرد، باعث خشم عمومی مردم و برگزاری اعتراضاتی در جاکارتا پایتخت این کشور شد.

براساس قوانین فعلی اندونزی، شدیدترین مجازات تجاوز جنسی 14 سال زندان است، اما مقررات وضع شده جدید، مرگ، حبس ابد و دستکم 10 تا 20 سال زندان را به عنوان مجازات برای این جرم در نظر گرفته است.

کمیسیون ملی مقابله با خشونت علیه زنان در اندونزی به طور میانگین روزانه 35 شکایت در مورد خشونت جنسی دریافت می کند.
منبع: ایرنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار