کد خبر: 787097
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
نخستین موزه هوشمند تاریخ طبیعی کشور با حضور رئیس اداره حفاظت محیط زیست و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شاهرود گشایش یافت.

صمد جلالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود در این مراسم با اشاره به تنوع زیستی موجود در شهرستان شاهرود گفت: در این موزه هوشمند بیش از 150 گونه جانوری از تنوع زیست محیطی شهرستان شاهرود و میامی نگهداری می شود.

وي با اشاره به برخی ویژ گی های این موزه هوشمند افزود : کاربران برای ورود به این موزه و دیدن از تنوع زیستی آن می توانند وارد سامانه شاهرود گردی شده و با انتخاب موزه تاریخ طبیعی شاهرود، به تماشای حیوانات موجود در موزه بپردازند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شاهرود از قابلیت نصب این نرم‌افزار هوشمند بر روی تلفن همراه و سایر وسایل ارتباط جمعی خبر داد و گفت: نرم افزارهوشمند در سامانه بازار به صورت رایگان وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند این نرم افزارهوشمند را بر روی تلفن همراه خود نصب کنند.

وی افزود : کاربران در این سامانه می‌توانند با انتخاب گزینه‌های متعدد موجود در این نرم‌افزار با مشخصات آن حیوان، نوع غذا، زیستگاه و سایر ویژگی‌های حیوان مدنظر خود آشنا شوند.

طبق آمارها20 درصد مناطق حفاظت شده کشور در شاهرود است و تنوع زیستی زیادی در این شهرستان وجود دارد و حیواناتی مانند خزندگان، پرندگان و گوشت خواران دراین منطقه حفاظت شده زیست می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار