کد خبر: 787088
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به منظور بوي شدن دانش فنی تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلا تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان شیلات ایران، استانداری لرستان، شرکت «آکوالند» فرانسه به عنوان سرمایه‌گذار خارجی و شرکت شیلات گستر سبلان منعقد شد.

استاندار لرستان با اعلام اين خبر گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه دانش فنی تولید تخم چشم زده ماهی قزل آلا در اختیار متخصصان کشور قرار می‌گیرد و این دانش بومی می‌شود.

هوشنگ بازوند افزود: در راستای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های پسابرجام یکی از اولین و بزرگترین موافقت‌های همکاری اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در بخش شیلات بین سرمایه‌گذاران و بخش‌های فعال خصوصی لرستان و پاریس فرانسه امضا و اجرایی شد.

وی ادامه داد : کمتر از یک ماه پس از طی مراحل نهایی برجام و دستورات ریاست جمهوری، گروهی از سرمایه‌گذاران فرانسوی با مطالعه دقیق توانمندی‌ها و ظرفیت‌های استان لرستان در حوزه شیلات با هماهنگی‌های لازم و فراهم شدن شرایط موردنیاز به استان لرستان سفر کرده و تفاهم‌نامه همکاری‌های لازم با موضوع اصلاح نژاد و تولید تخم چشم زده ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمان در استان لرستان را امضا کردند.

استاندار لرستان با بیان اینکه همچنین این شرکت فرانسوی متعهد شده که نسبت به انجام سرمایه‌گذاری مشترک با شریک ایرانی بر اساس توافقات صورت گرفته بین این دو شرکت اقدم کند، ادامه داد: پس از پیشرفت ۵۰ درصدی در فاز اول و دوم اقدامات لازم را برای عملیاتی کردن فاز سوم این سرمایه‌گذاری نیز باید صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجری این سرمایه‌گذاری تا جایی که امکان دارد باید از نیروهای بومی استان لرستان استفاده کند ،افزود : در این راستا پس از صدور مجوزهای اولیه و همچنین تحویل زمین و منبع آبی مورد نظر به سرمایه گذار، مجری طرح باید بلافاصله عملیات اجرایی و عمرانی آن را آغاز کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار