کد خبر: 787012
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
نخستین محموله لبنیات استان مازندران راهی بازار مصرف روسیه شد.

 مدیرکل دامپزشکی مازندران با اعلام این خبر افزود: 20 تن شیرخشک و 18 تن پنیر به ارزش 180 هزار دلار در قالب ایم محموله به روسیه فرستاده شد .

سید حسین رضوانی گفت: این محموله شامل پنیر و شیرخشک با مهر و تایید دامپزشکی است که در پی انعقاد تفاهم نامه صورت گرفته بین دو کشور و به علت نزدیکی مازندران به روسیه انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران افزود: از میان ممیزی هایی که دامپزشکی مازندران از شرکت های تولید لبنیات این استان داشته ؛ ممیزی این شرکت به تایید دامپزشکی کشور روسیه رسیده ، کد صادراتی آن صادر شده و یک شرکت خصوصی طرف قرارداد این همکاری ، کار صادرات آن را عهده دار شده است .

مدیر پژوهش و توسعه شرکت کاله آمل نیز گفت: این شرکت در نخستین گام 20 تن شیرخشک و 18 تن پنیر به ارزش 180 هزار دلار به روسیه ارسال کرد و قرار است هرماه حدود 2 هزار تن پنیر و شیرخشک به این کشور صادر شود.

به گفته نقی زاده اکنون محصولات تولیدی آمل به بیش از 11 کشور آسیایی و اروپایی صادر می شود و درصورت درخواست کشور روسیه سایر لبنیات این شرکت نیز به روسیه صادر خواهد شد.

او افزود: ارزش صادرات لبنیات در سال گذشته میلادی حدود 240 میلیون دلار بود و با برنامه ریزی های انجام شده قرار است تا پایان سال مالی2016 به بیش از 350 میلیون دلار افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار