کد خبر: 784764
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
دكتر عبدالله گنجی در جمع نخبگان اقشار مختلف بسیج:
مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: از زمانی که اصلاحاتی‌ها به‌روی کار آمدند تاکنون تقریباً درباره ۳ یا ۴ مدل حکومتی مقاله و کتاب نوشتند.
جوان آنلاين: عبدالله گنجی عصر روز گذشته در جمع نخبگان اقشار مختلف بسیج با بیان اینکه «خبر‌زدگی» برای نیروهای انقلابی بسیار خطرناک است، اظهار داشت: در ردّ و یا تأیید گروه‌های سیاسی و خارج و یا داخل دایره نظام دانستن این گروه‌ها باید دانست از چه معیارهایی استفاده کرد، رهبر معظم انقلاب معیارهایی را در فرمایشات خود مطرح فرموده‌اند که این معیارها باید برای ردّ و یا تأیید گروه‌های سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: نگاه نیروهای انقلابی در بررسی گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید یک نوع نگاه فراجناحی و حکومتی باشد و اصول اختصاصی انقلاب اسلامی را برای شناخت این گروه‌ها به کار ببندند و یا استفاده از ملاک‌ها می‌توان نسبت به ردّ و یا تأیید جریان‌های سیاسی تصمیم‌گیری کرد.

مدیر مسئول روزنامه جوان بیان کرد: باور و اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران نخستین ملاک مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب است که اسلام به‌عنوان محتوا، جمهوری به‌عنوان روش و ایران به‌عنوان ملّیت در این ملاک قرار گرفته است، هر گروه و یا جریان سیاسی که به جمهوری اسلامی ایران اعتقاد نداشته باشد در دایره نظام قرار نمی‌گیرد.

وی با تأکید بر درگیر نشدن به مسائل خبری و عاطفی تصریح کرد: نباید درگیر مسائل عاطفی شد بلکه بیشتر باید به مسائل و موضوعات فکری پرداخت، از زمانی که اصلاحاتی‌ها به‌روی کار آمدند تاکنون تقریباً درباره 3 یا 4 مدل حکومتی، مقاله و کتاب نوشتند اما به‌دلیل اینکه درگیر مسائل فکری نشده‌ایم به این موضوعات توجه نکرده‌ایم.

مشروطه‌خواهان محور فتنه 88

گنجی ادامه داد: مشروطه‌خواهان محور فتنه 88 بودند، حجاریان درباره مشروطه‌خواهی کتاب می‌نویسد و می‌گوید در ایران نمی‌توان دین را از سیاست جدا کرد بنابراین باید به‌گونه‌ای اقدام کرد تا ولایت فقیه همانند ملکه انگلستان تشریفاتی شود.

وی با بیان اینکه مدل مشروطه‌خواهی، مدل امام راحل و انقلاب نیست، گفت: سکولاریسم و اصرار بر حکومت مسلمانان به‌جای اصرار بر اجرای شریعت از دیگر طرح‌های اصلاح‌طلبان است، در خیلی از طرح‌های انجام شده، سعی شد اسلامی بر مبنای اسلام آمریکایی ایجاد شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان سیره و اندیشه‌های امام راحل را یکی دیگر از معیارها و اصول اختصاصی انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: امام راحل بنیانگذار انقلاب اسلامی است و هیچ چیزی از سخنان و اندیشه‌های امام خمینی(ره) در برابر مدعیان انقلاب محکم‌تر نیست. البته باید نسبت به امام راحل دیدگاه جامعی داشت، اینکه تنها یکی از سخنان امام خمینی(ره) را الگو قرار دهیم اشتباه است.

وی بیان کرد: ولایت فقیه یکی دیگر از اصول اختصاصی انقلاب اسلامی برگرفته شده از سخنان رهبر معظم انقلاب است، امام خامنه‌ای در منویات خود می‌فرمایند ولایت فقیه یک شخص نیست بلکه یک جریان فکری است، بنابراین جریان‌های سیاسی که معتقد به ولایت فقیه نباشند از اصول انقلاب پیروی نکرده‌اند.

گنجی قانون اساسی را معیار دیگری برای ردّ و یا تأیید جریان‌های سیاسی دانست و افزود: قبول نداشتن قانون اساسی به‌نوعی ساختارشکنی است، در مجموع و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب گروه‌های سیاسی که 4 اصل ولایت فقیه، قانون اساسی، سیره و اندیشه‌های امام راحل و باور و اعتقاد به جمهوری اسلامی ایران را قبول داشته باشند در چارچوب نظام هستند و سایر اختلافات، تنها اختلاف سلیقه و برنامه است.

وی با اشاره به معیارهای دیگر برای ردّ و یا تأیید جریان‌های سیاسی بیان کرد: نوع نگاه به غرب یکی دیگر از موضوعاتی است که می‌توان آن را به‌عنوان معیار، از سخنان رهبر معظم انقلاب برداشت کرد، نگاه وادادگی و نگاه مقاومت مطلق در برابر غرب، نگاه مورد نظر انقلاب نیست بلکه نگاه گزینشی را باید به‌عنوان معیار قرار داد، در این نگاه می‌توان از علم غرب استفاده کرد اما فرهنگ غربی انتخاب نمی‌شود.

مدیر مسئول روزنامه جوان افزود: در کشور نوعی نگاه وجود دارد که انقلاب اسلامی را به داخل کشور محصور می‌کنند و انقلاب را محور مقابله با رژیم پهلوی می‌دانند، این نوع نگاه می‌خواهد از صدور انقلاب اسلامی به جهان جلوگیری کند.

وی پیروی از سیاست‌های کلی نظام را معیاری دیگر برای تصمیم‌گیری درباره جریان‌های سیاسی کشور دانست و گفت: مسئولانی که از سیاست‌های کلی نظام پیروی نمی‌کنند به این معنا است که رهبر انقلاب و نظام را قبول ندارند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مهرناز
|
Russian Federation
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
2
0
حجاریان باید متوجه بشود"طبق بیانات رهبری "ولایت فقیه یک شخص نیست "
بلکه یک جریان فکری ست"بنابراین در
کشورمان این جریان فکری نمی تواند مانندملکه انگلیس تشریفاتی باشد.
"ضمنا رهبری تشریح کردند"اسلام به
عنوان محتوا"جمهوری بعنوان روش "و ایران بعنوان ملیت "در حکومت جمهوری اسلامی شکل گرفته ست. جناب گنجی درست بیان شد"مسئولینی که از سیاست های کلی که نظام کشور را تشکیل داده اند" پیروی نمی کنند"نظام
جمهوری اسلامی که در راس ان ولایت فقیه ست"را قبول ندارند.
مهدی رنجوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
2
البته مشی و نگاه اصلاحات به حکومت و مردم خدمت به آنها می باشد. پرهیز از تندروی و کاسبی گری تحریم و فتنه و احترام به شعور انسان ها از اصلی ترین رسالت های اصلاحات می باشد. درود بر گفتمان اصلاحات و جانمان فدای ایران
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
0
2
شما چطور در باره دروغ اختلاس وكلاه گذاشتن سر مردم كتاب ننوشتيد خخخخخخخ
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۸
0
2
تحمیل هیچ نظروعقیده ای برای حکومت بر مردم دوام نمی یابد انچه مردم می پسندند درانتخابات اعلام میکنند وانچه تاکنون مورد قبول واقع شده اکثریت به نظرات اصلاح طلبان رای دادند
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
ايول گل گفتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
اولا حکومت ما که زیرنظر ولایت فقیه اداره
می شود هیچ نظری را برمردم تحمیل نکرده است ثانیا آنچه تاکنون واقع شده است نظراکثریت مردم وگرایش آنها به اصولگرایان بوده است نه اصلاح طلبان چون نمونه آن را درانتخابات هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری دیدیم کسی که شما ودشمنان خارجی نظام دوست نداشتید رئیس مجلس خبرگان شود رئیس مجلس خبرگان شد(یعنی آیت الله جنتی (حفظه الله تعالی) واین انتخابات هیات رئیسه هم کاملا آگاهانه وغیرفرمایشی هم بود وبرای مخالفان نظام پیام داشت.ثالثا شما فقط آرا مردم تهران را دیدید که به اصلاح طلبان رای دادند سایرشهرستانها که اکثریت ملت ایران را تشکیل می دهند را ندیدید که 68درصد از منتخبین مجلس دهم اصولگرایان انقلابی هستند.نه اصلاح طلبان رابعا اگر نظرات اصلاح طلبان پیش بود تاکنون کسانی همجون غلامحسین کرباسچی که شما سنگشان را به سینه می زنید نمی گفت که ما وارد وزن کشی هیات رئیسه مجلس دهم نمی شویم وحال آنکه اگر رای ونظر آنها پیش بود کاملا رجزخوانی سران اصلاحات هوید ا بود وگوش فلک را کر می کردکه ما پیروزشدیم وفلان وبهمان.بنابراین شما گل نگفتید بلکه مخالف نظر شما یعنی بنده گل گفتم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار