کد خبر: 781764
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
نايب رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»
نايب رئيس كميسون اقتصادي در خصوص قاچاق كالا معتقد است در اين زمينه قانون‌هاي بسيار شفافي وجود دارد اما افرادي كه از واردات ذي‌نفع‌ مي‌شوند قانون را دور مي‌زنند.
قاچاق كالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتي استجوان‌آنلاين: قاچاق كالا در كشور يكي از مهم‌ترين معضلاتي است كه مانع پيشرفت اقتصاد مقاومتي مي‌شود و توليد كنندگان داخلي از اين محل بسيار متضرر مي‌شوند. آمار حكايت از 20 تا 25 ميليارد كالاي قاچاق در سال دارد و اين آمار نشان مي‌دهد سالانه توليدكنندگان بسياري از گود خارج مي‌شوند و با ضرر و زيان صاحبان سرمايه در كشور، افراد بسياري شغل خود را از دست مي‌دهند. مقام معظم رهبري نيز اخيرا براي چندمين بار تاكيد ويژه‌‌اي در خصوص مبارزه با قاچاق كالا داشتند و مسئولان سه قوه بايد در اين خصوص اهتمام ويژه‌اي داشته باشند تا بتوان شاهد پيشرفت اقتصاد مقاومتي بود.

نايب رئيس كميسون اقتصادي در خصوص قاچاق كالا معتقد است در اين زمينه قانون‌هاي بسيار شفافي وجود دارد اما افرادي كه از واردات ذي‌نفع‌ مي‌شوند قانون را دور مي‌زنند.
 
روح‌الله بيگي در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به آمار بالاي قاچاق كالا در كشور گفت: يكي از دغدغه‌هاي اصلي و اساسي ايران اسلامي و خانوارهاي محترم اقتصاد است كه مقام معظم رهبري هر سال را حول محور موضوع اقتصاد مقاومتي نام‌گذاري مي‌كنند. 
 
بيگي ادامه داد: يكي از معضلات و بحران‌هاي مقابل اقتصاد مقاومتي، قاچاق كالاست و صحبت‌هاي اخير حضرت آقاحول همين محور بود. در واقع قاچاق كالا در تقابل با اقتصاد مقاومتي است كه هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون.
 
اين عضو كميسيون اقتصادي افزود: در واقع نوك مگسك قاچاق اقتصادي زير قلب اقتصاد مقاومتي است كه آن را فلج مي‌كند و مانع اجرا و تحقق خواسته‌هاي مقام معظم رهبري و رشد اقتصاد مقاومتي است. 
 
وي در خصوص قوانين موجود براي مبارزه با قاچاق كالا اظهار داشت: ما در زمينه همه موضوعات كشور قانون داريم و براي مبارزه با قاچاق كالا هم قوانيني وجود دارد و مشكل ما عمل به قانون است. مقام معظم رهبري براي نامگذاري امسال اقدام و عمل را دنباله اقتصاد مقاومتي معرفي كردند همين نشان مي‌دهد كه به قانون عمل نمي‌شود.

بيگي عنوان كرد: براي جلوگيري از قاچاق كالا بايد به قوانين اقدام و عمل شود و در واقع عمل خالصانه‌اي صورت گيرد. اما از آنجا كه بسياري منافع مادي‌شان زير سوال مي‌رود و ديگر نمي‌توانند رشوه و زيرميزي بگيرند و نمي‌خواهند به قانون عمل كنند و قانون را دور مي‌زنند در حالي كه قانون در اين زمينه بسيار هم شفاف است اما متاسفانه اقدام و عمل نيست چون منافع مادي آقايان به خطر مي‌افتد.

نايب رئيس كميسيون اقتصادي در خصوص عملكرد مجلس در راستاي مبارزه با قاچاق كالا گفت: صد البته مجلس بايد در اولين فرصت ممكن نسبت به قانون‌گذاري در راستاي جلوگيري از قاچاق كالا و مخصوصا در لبيك گويي به پيام مقام معظم رهبري بايد مجدانه جلسات فوق‌العاده‌اي را داشته باشد.
 
وي افزود: طبيعتا  در راس اين موضوع كميسيون‌هاي اقتصادي هستند كه در اين رابطه جلساتي را داشته و خواهد داشت اما اين مسئله بايد در اولويت اول همه كميسيون‌ها باشد چرا كه اين مسئله تنها به كميسيون اقتصادي مربوط نيست بلكه كميسيون امنيت ملي، اجتماعي و ديگر كميسيون‌ها بايد درگير اين موضوع باشند و به نحوي از انحا حتما بايد دولت و مجلس مجدانه عنايت ويژه‌اي را نسبت به جلوگيري قاچاق كالا داشته باشند.
 
بيگي  همچنين يادآور شد: قاچاق كالا معضلات بسياري را در جامعه به وجود مي‌آورد و به توليد داخلي و سرمايه ملي ضرر وارد مي‌كند. اميدواريم مسئولين ذي‌ربط مجدانه نسبت به اين موضوع عمل كنند و در اين راستا قدم‌هاي محكم بردارند. طبيعتا مجلس هم حمايت خواهد كرد. قاچاق كالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتي مي‌شود، بنابراين بايد دغدغه مقام معظم رهبري را در عمل و اقدام جامه عمل بپوشانيم و به منصه ظهور برسانيم.                                                                                                                                                                        

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
0
0
مبارزه با قاچاق را به بسیج بسپارید تا تمام قاچاقچیان را برایتان به صف کنند.هر کجا به بن بست خوردیید از این یادگار امام استفاده کنید.از این عصای موسی برای حل مشکلات استفاده نمائید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
اگر بسیج هم الوده رشوه نشود
قلی خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۵
0
0
حفاظت مرزها با کیست باید متولی مرزها پاسخ باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار