کد خبر: 781648
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
به گزارش دفتر ويژه رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار سرلشکر سيدحسن آقايي‌فيروزآبادي، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در همايش اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي...
به گزارش دفتر ويژه رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح، سردار سرلشکر سيدحسن آقايي‌فيروزآبادي، رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح در همايش اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي با حضور جمعي از فرماندهان و مقامات عالي‌رتبه نظامي کشور و تجليل روز معلم اظهار داشت: اين اقدام و عمل که حضرت امام خامنه‌اي عزيز در اقتصاد مقاومتي فرمودند، شامل همه چيز مي‌شود و در هر موضوع شامل اجزايش نيز مي‌شود، يعني اينطور نيست که ما کل قضيه را ببينيم و بگوييم ما اقدام و عمل مي‌کرديم، بلکه در جزئيات هم وارد بشويم. وي افزود: آيا لازم است اين همه تحقيقات صورت بگيرد؟ تحقيقات اولويت‌دار و تحقيقات ضروري را مشخص کنيد و روي آنها کار کنيد يا مثلاً سير تحقيقات چقدر بايد طول بکشد؟ تعداد آدم‌هايي که بايد کار کنند مشخص باشند. فيروزآبادي ادامه داد: اين اقدام و عمل هيچ جا متوقف نيست، يعني هيچ عنصري در جمهوري اسلامي ايران نمي‌تواند بگويد که اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي براي ديگران است يا براي بالايي‌هاست، براي پاييني‌‌هاست براي آن طرفي‌هاست، براي اين طرفي‌هاست.
 
عضو شوراي عالي امنيت ملي اظهار داشت: هرکس خودش در همان کاري که دارد انجام مي‌دهد بايستي ببيند که آيا با اقتصاد مقاومتي و تفکر اقتصاد مقاومتي، کارش را درست انجام مي‌دهد يا نمي‌دهد؟ فيروزآبادي گفت: بنابراين، قضيه اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتي يک چيزي مثل حضور قلب در نماز مي‌خواهد، در انجام هر کاري بايد حضور قلب داشته باشيم. يا اين با فرهنگ اقتصاد مقاومتي همخواني دارد يا ندارد؟ اگر کار من با اقتصاد مقاومتي همخواني دارد ادامه دهم وگرنه در آن بايد تفکر کنم، تأمل کنم که چکار مي‌توانم انجام بدهم و يک پايه اقتصادي، فکري، حرفه‌اي، فني در ملت ايران وجود دارد. وي اظهار داشت: اين مربوط به تجربيات تاريخي ملت ايران است. در اين 150 سال هم غربي‌ها آمدند، حرفه‌ و فن خودشان را و مواد خودشان را وارد کردند، مواد ما، نيروي کار ما، علم ما و حرفه و فن ما را کنار زدند و تلاش کردند نابودش کنند، براي اينکه ما مستعمره آنها بشويم. براي اينکه صددرصد وابسته به آنها باشيم. اين وابستگي فقط وابستگي فکري و دانش نيست که اصلاً استاد دانشگاه را طوري تربيت کردند که بيايد داخل و بگويد من با اين وسايل نمي‌توانم کار کنم، وسايل آنها را وارد کنيد من با آنها کار کنم و بعد هر چيزي که ايراني بگويد، بيندازش کنار. اين نمي‌تواند چون با تفکري که آموزش داده شده نمي‌خواند، اين يک روش کار است. فيروزآبادي تصريح کرد: يک روش کار هم هست که ژاپني‌ها و چيني‌ها انجام دادند و چيني‌ها باز با تقليد از آنها انجام دادند و رفتند در تمام دنيا، اين ريشه‌هاي اقتصادي بومي کشورها را به عنوان جهانگرد شناسايي کردند، حتي نمونه‌هايش را خريداري کردند و آمدند از روي آن سيستم درست کردند و در واقع اختراع نکردند همان دانش بومي ملت‌ها را بردند در آنجا تقويت و با علم روز توليد و تکثير کردند.  عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه گفت: مثلاً در مورد فرش همين کار را کردند، آمدند نوع بافت فرش و نحوه رنگ‌آميزي ما را ياد گرفتند بعد رفتند آنجا نقشه‌هاي پاره ما را بردند، بعد براي اينکه خيلي بومي‌سازي کنند آمدند تخت جمشيد را نيز آنجا ساختند و نقش و طرح‌ها را آوردند و در اين چنين فضاهايي روي آوردند به بافتن فرش‌ها، اما آن چيزي که ايراني بود از آب درنيامد. آنها اين کار را کردند، يک نکته اقتصاد مقاومتي، اين ارتجاع نيست، ما واقعاً يک مباني در حرفه و فن در کشور و در فرهنگ خودمان هم داريم که مي‌توانيم زنده و تقويتش کنيم، مي‌توانيم از آن استفاده کنيم. الزاماً نبايد از آنها بگيريم. شما اين را بدانيد به يقين که پايه همه فنون در غرب، نمونه‌گيري از شرق و تجربه شده از شرق است. بردند آنجا تبديل کردند حالا ما خودمان فکر کنيم که حتماً بايد از آنها بگيريم. وي افزود: آنها همه چيز را از اينجا بردند، يکي از بدترين خيانت‌هايي که کردند اين است که هر چيز را از اينجا بردند، آنجا تغييرش دادند. سند و مهر رويش زدند، بردند يک جلسه علمي تشکيل دادند، عرضه کردند به اسم آن کسي که آمده اين را عرضه کرده ثبت کردند، يعني ته قضيه مي‌بينيم نظريه جغرافيايي براي همين اسلام است. نظريه طبي براي اسلام است. نظريه معماري براي خود ايران است منتهي آنجا الان اسم‌هاي مختلف غربي برحسب آن آدمي که آن کار را کرده است، آن اسم را بر آن گذاشته‌اند و ما فکر مي‌کنيم که اين را شخص واقعاً اختراع کرده يا او درست کرده اصلاً اينجور نيست.

رئيس ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: آنها آمدند همين سابقه تجربه بشري را گرفتند، بردند آنجا ترجمه کردند. يک گوشه‌ تکه‌اي داشتند به اسم خودشان ثبت کردند. در واقع اقتصاد مقاومتي هم مثل همه ابعاد انقلاب بازگشتن به خويشتن است.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۳
0
0
همین در هشت سال گذشته برگشتیم به خویشتن بس جناب سردار
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار