کد خبر: 781463
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
وزیر امور خارجه آمریکا خواهان از سرگیری توقف اقدامات جنگی در سراسر خاک سوریه بویژه شهر حلب شد.
تسنیم: به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب پیش از عزیمت جان کری وزیر امور خارجه این کشور به ژنو برای بحث فوری درباره درگیری در سوریه در بیانیه اعلام کرد: کری روزهای جمعه و شنبه با استفان دی میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه و ریاض حجاب هماهنگ کننده هیئت معارضان (سوری مورد حمایت عربستان) تلفنی گفت وگو کرد.

این بیانیه افزود: کری به آنها "به وضوح گفت که توقف خشونت در حلب و بازگشت به توقف دائم (اقدامات جنگی) در صدر اولویت ها است".

در این بیانیه آمده است: ما روی طرح های معینی برای کاهش شدت درگیری ها و تنش کار می کنیم و امیدواریم که به زودی پیشرفت محسوسی در این طرح ها داشته باشیم.

در این بیانیه به محتوای طرح های یاد شده آمریکا اشاره نشده است.

جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز شنبه گفته بود که کری یکشنبه شب و روز دوشنبه در ژنو با دی میستورا و عادل الجبیر و ناصر جوده همتایان سعودی و اردنی خود ملاقات خواهد کرد.

کربی بدون اشاره به آغاز حملات و گلوله بارانها از سوی مخالفان مسلح در شهر حلب گفت: "حملات هوایی (سوریه در حلب) نقض مستقیم توقف (اقدامات جنگی) است و باید فورا متوقف شود".

وی افزود: "(آمریکا) روسیه را برای اتخاذ اقداماتی تشویق خواهد کرد تا نظام (سوریه) موارد نقض توقف اقدامات جنگی بویژه حملات پراکنده به حلب را متوقف کند".

در مقابل، به نظر می رسد که آتش بس آغاز شده از جمعه شب در سوریه با همکاری آمریکا و روسیه در دو جبهه لاذقیه و غوطه شرقی در نزدیک دمشق پابرجااست.

کربی گفت: وزیر خارجه در دو تماس تلفنی خود تصرح کرد که تلاش های اولیه برای از سرگیری اجرای توقف اقدامات جنگی در لاذقیه و غوطه شرقی به این دو منطقه محدود نمی شود بلکه شامل حال حلب نیز هست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار