کد خبر: 780359
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
وزیر نیرو از به بهره‌برداري رسيدن ۱۴ سد در کشور در سال جاري خبر داد.

 حمید چیت‌چیان در حاشیه افتتاح سد تنگ حمام  کرمانشاه با اشاره به اینکه 10 سد در مناطق مرزی و مابقی در سایر مناطق هستند گفت: منابع آبی 55 هزار هکتار زمین کشاورزی از طریق بهره‌برداری از این 14 سد تامین و شبکه آبیاری آنها ساخته می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارت نیرو موظف به ساخت شبکه‌های اصلی و جهاد کشاورزی نیز شبکه‌های فرعی آبیاری مزارع است افزود: طرح گرمسیری نخستین نقطه کریستال توسعه غرب کشور است که با بهره‌برداری از آن در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه تحول ایجاد می‌شود.

چیت‌چیان با اشاره به افتتاح طرح دایک گیلان‌غرب گفت: این طرح با تنظیم 34 میلیون مترمکعب آب بخش کشاورزی را تامین می‌کند و شبکه زیردست این طرح 3600 هکتار بوده که این دایک علاوه بر تامین و تنظیم آب کشاورزی امکان توسعه گردشگری را برای مردم منطقه فراهم کرده است.

وزیر نیرو افزود: سد تنگ حمام با ظرفیت 67 میلیون مترمکعب 3200 هکتار از زمین‌های غرب و منطقه را آبیاری می‌کند و عملیات اجرایی شبکه‌های آبیاری این دو سد دارای 73 درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی با اشاره به تخصیص 17 هزار میلیارد ریال مجوز مقام معظم رهبری برای اجرای طرح‌های وزارت نیرو در استان کرمانشاه ادامه داد: 3 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبی استان، 4 هزار میلیارد ریال برای تونل نوسود و 10 هزار میلیارد ریال برای طرح گرمسیری هزینه شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار