کد خبر: 780019
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان:
معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به آمادگی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات اظهار داشت: در این مرحله تکلیف هشت کرسی نمایندگی استان خوزستان روشن می شود.
معصومه صالحی

فرج الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، در نشست شورای اداری استان، گفت: در آستانه برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار داریم و تمام تمهیدات لازم در این راستا در نظر گرفته شده است.

 وی با بیان اینکه در مرحله انتخابات در هفتم اسفند ماه سال گذشته تکلیف 10 کرسی نمایندگی از 18 کرسی مشخص شد، اضافه کرد: برای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی هشت کرسی باقی مانده است.

خبیر، با اشاره به اینکه در مرحله دوم انتخابات تکلیف حوزه های اهواز، حمیدیه، کارون و باوی، مسجد سلیمان، اندیکا و لالی، بهبهان و آغاجاری، ایذه و باغملک، آبادان، ماهشهر، امیدیه و هندیجان مشخص خواهد شد، افزود: در این مرحله از انتخابات 16 کاندیدا برای انتخاب هشت کرسی باقی مانده باهم رقابت می کنند.

وی با اشاره به موفقیت استان خوزستان در برگزاری مرحله اول انتخابات، تصریح کرد: در مرحله نخست انتخابات با وجود حساسیت فراوان اما با تلاش تمام حوزه های امنیتی، انتظامی، سیاسی، اجتماعی، فرمانداران، بخشداران و... انتخابات به نحو مطلوب برگزار شد و شاهد کمترین مشکلات و شکایات بودیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان، با اشاره به آمادگی لازم برای اجرای مرحله دوم، خاطر نشان کرد: تبلیغات این مرحله از دوم اردیبهشت آغاز و به مدت هفت روز تا هشتم اردیبهشت ادامه خواهد یافت.

وی اجرای فرآیند رای گیری را از ساعت 8 صبح روز جمعه 10 اردیبهشت اعلام کرد و اذعان داشت: فرآیند رای گیری همچون مرحله نخست تا ساعت 6 بعد از ظهر ادامه خواهد یافت که در صورت صلاحدید این زمان از سوی ستاد انتخابات کشور تمدید می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دستگاه های اجرایی به هیچ عنوان حق استفاده از وسایل و امکانات دولتی برای هیچکدام از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی ندارند، اظهار کرد: کارمندان ادارات نیز در ساعات اداری نباید نسبت به تبلیغ برای کاندیداهای خاصی اقدام کنند که جرم محسوب می شود.

خبیر، خاطر نشان کرد: پیش بینی های لازم و مقدمات انتخابات از جمله مهیا کردن صندوق ها، دستگاه های احراز هویت، تعرفه و ... آماه شده و مشکلی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نداریم.

وی تاکید کرد: براساس قانون کلیه رأی‌ دهندگان مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه‌ ای که در مرحله اول انتخابات رأی داده‌ اند شرکت خواهند کرد و کسانی که در‌مرحله اول در هیچ یک از حوزه‌های انتخاباتی رأی نداده باشند در مرحله دوم انتخابات می‌ توانند شرکت کنند.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر