کد خبر: 778164
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان خبر داد :
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان از شناسایی 3118 تبعه خارجی غیرمجاز در استان در سال گذشته و تحویل به مرزداران کشورهای مربوطه خبر داد.
حمید سیلاوی  اظهار کرد: هر ساله از اول فروردین ماه مقدمات کار تمدید کارت آمایش فراهم و صدور کارت آمایش از اول خردادماه آغاز می‌شود. امسال صدور دهمین دوره کارت آمایش اتباع خارجی از اول خردادماه در سراسر کشور از جمله استان خوزستان آغاز خواهد شد و اکنون مقدمات کار در حال انجام است.
وی افزود: در سراسر کشور کلیه اطلاعات اتباع خارجی دسته‌بندی شده و اطلاعات این اتباع از جمله زاد و ولد و مرگ و میر در حال ویرایش است؛ پس از مشخص شدن تعداد خانوارها، اعضای هر خانواده‌ جهت عکس‌برداری مجدد و تکمیل اطلاعات جدید احضار خواهند شد.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ادامه داد: پس از این مرحله و خارج شدن پرونده خانواده‌ها از حالت رکود، جهت صدور کارت آمایش اتباع افغان و کارت هویت اتباع عراقی و سایر ملیت‌هایی که در ایران ساکن هستند، اقدام می‌شود.
وی با بیان این‌که بیشتر اتباع خارجی ساکن در استان خوزستان، عراقی هستند؛ عنوان کرد: کارت آمایش اتباع خارجی برای مدت یک سال از اول خردادماه در سراسر کشور از جمله خوزستان تمدید خواهد شد و تا خردادماه سال 96 اعتبار دارد.
سیلاوی با اشاره به تعداد اتباع خارجی غیرمجاز در خوزستان، گفت: تعداد اتباع خارجی غیرمجاز در استان به دلیل عدم اطلاع از چگونگی ورود و خروج آنان کامل و دقیق نیست ولی در تلاش هستیم که با همکاری نیروی انتظامی، اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دیگر ارگان‌های امنیتی و انتظامی، اتباع خارجی غیرمجاز به محض مشاهده دستگیر و با احترام از کشور طرد شوند.
وی بیان کرد: در سال گذشته 3118 نفر از اتباع خارجی غیر مجاز در خوزستان شناسایی و دستگیر و به مرزداران کشورهای مربوطه تحول شدند؛ این اتباع غیرمجاز تبعه کشورهای افغانستان، عراق، پاکستان و تعدادی نیز بنگلادشی بودند.
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با بیان این‌که هر گونه ورود غیرمجاز به استان خوزستان پیگیری خواهد شد، اظهار کرد: کارفرمایانی که اتباع خارجی غیرمجاز را به کار می‌گیرند، ضمن پرداخت جریمه و پلمب واحدهای تولیدی در صورت تکرار عمل و به کارگیری مجدد اتباع خارجی غیرمجاز، از یک تا 89 روز زندانی خواهند شد.  

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر