کد خبر: 775289
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
رییس پلیس راه خوزستان خبر داد:
رییس پلیس راه خوزستان از آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفندماه در جاد‌ه‌های استان خبر داد.

 سرهنگ قاسم قدرتی  با اشاره به آغاز طرح نوروزی پلیس راه از 25 اسفندماه، اظهار کرد: 121 تیم گشت محسوس و 30 تیم گشت نامحسوس در قالب طرح نوروزی پلیس راه سازمان‌دهی شده و از آغاز این طرح، در جاده‌های خوزستان فعالیت خواهند کرد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین چرخه حمل‌ونقل در ایام نوروز ناوگان مسافربری و حفظ ایمنی این چرخه بسیار ضروری است؛ بدین منظور، عوامل پلیس راه در قالب بازرسان نامحسوس و با لباس مبدل، در اتوبوس‌های مسافربری حضور خواهند یافت تا بر کنترل ایمنی خودرو نظارت کنند.

قدرتی گفت: توجیه و آموزش کارکنان پلیس راه و نیروهای کمکی در زمینه نحوه عملکرد و برخورد با مردم و متخلفان در ایام نوروز، اعزام کارشناسان پلیس راه به پایانه‌های حمل‌ونقل مسافری، تشکیل اکیپ‌های مشترک با اداره‌کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها جهت کنترل وسایط نقلیه مسافربری و کنترل وضعیت راننده و تجهیزات و امکانات اتوبوس از دیگر اقدمات طرح نوروزی پلیس راه است.

وی با بیان این که پاسگاه‌های پلیس راه نیز علاوه بر تیم‌های گشتی، کار کنترل ترافیک جاده‌ها را انجام خواهند داد، افزود: همچنین تیم‌های تست سلامت با حضور در جاده‌ها، امکان مصرف مواد افیونی و مشروبات الکلی توسط رانندگان را کنترل می‌کنند.

رییس پلیس راه خوزستان با اشاره به ایجاد محدودیت و ممنوعیت تردد برخی از وسایط نقلیه در ایام خاص مانند نوروز، اظهار کرد: در این ایام محدودیت و ممنوعیت تردد تانکرهای عراقی و کامیون‌ها در جاده‌های خوزستان برقرار خواهد بود.

رییس پلیس راه خوزستان با بیان این که برای رانندگان اتوبوس‌های کاروان‌های راهیان نور و همچنین دستگاه‌های پر سفر دوره‌های آموزشی برگزار شده است، عنوان کرد: برگزاری جلسات کمیته ایمنی حمل‌ونقل ترافیک جاده‌ای با حضور استاندار و همه دستگاه‌های مرتبط با تصادفات جهت هم‌پوشانی و هم‌افزایی، استفاده از حداکثر اختیارات و ظرفیت‌های بهیاران در مسیرهای روستایی علاوه بر حضور تیم‌های گشت پلیس راه و استفاده از مردم در قالب پلیس نامحسوس در اجرای ماده 2 قانون جدید و در راستای کنترل و مهار بهینه ترافیک نیز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار طرح نوروزی پلیس راه قرار دارد.

قدرتی با اشاره به اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت در زمینه اصلاح نقاط حادثه‌خیز اظهار کرد: در 6 ماه گذشته با همکاری مجموعه راه و شهرسازی استان، نقاط حادثه‌خیز جاده‌های خوزستان شناسایی و با اجرای اقدامات کوتاه‌مدت، ایمن‌سازی این نقاط انجام شد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر