کد خبر: 775277
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
در دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد:
دومین جشنواره استانی مد و لباس ایرانی –اسلامی خوزستان، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر امور فرهنگی دانشگاه چمران اهواز، مشاور امور بانوان استاندار، مدیرکل امور بانوان استانداری و جمعی از هنرمندان و طراحان در نگارخانه شهیدرضایی نژاد دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.
معصومه صالحی
همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این جشنواره تا 19 اسفند برای بازدید عمومی برپاست، برگزاری این نمایشگاه را گامی مثبت در راستای تولید لباس مناسب ایرانی و اسلامی دانست.

وی افزود: برگزاری این جشنواره قدم بسیار مهمی است که هم به جریان هنری و طراحان و هم به تولیدکنندگان کمک بسیاری خواهد کرد و هم تعاملاتی بین حلقه های تولید لباس، طراحان، کارگاه های تولید و... برقرار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را زمینه ‌سازی برای آگاهی ­‌بخشی آحاد جامعه با علم و اصول طراحی لباس، ارائه نمونه­ طرح ­‌های جدید متناسب با فصل ­بهار و متناسب با شاخص‌ ها و استانداردهای اسلامی ایرانی، ارتقای سطح فرهنگ و هنر نیروهای متعهد و مجرب، پرورش خلاقیت و روحیه کار گروهی در استان، معرفی طرح­‌های برتر و برگزیده جشنواره به بنیاد ملی مد و لباس ایرانی اسلامی دانست.

قنواتی، با اشاره به اینکه پس از انتشار فراخوان 640 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که تعداد آثار بخش مدارس 250 اثر بود که از این میان بعد از داوری 139 اثر انتخاب شد، اضافه کرد: همچنین از 320 اثر بخش مانتو اجتماع 120 اثر و از بخش مانتو مجلسی از بین 70 اثر، 40 اثر انتخاب و در مجموع 399 اثر در نمایشگاه ارائه شد.

سیده فرانک موسوی مدیرکل امور بانوان و خانواده استاندار خوزستان، نیز با بیان اینکه چون جشنواره به دنبال ارائه طراحی لباس های ایرانی است باید شاخص های آموزه های دینی در آن مدنظر قرار گیرد و لباسی که طراحی می شود در شان یک زن مسلمان باشد، ابراز کرد: سطح کار طراحان و آثار ارائه شده بسیار بالاست.

وی با اشاره به اینکه مهم این است که باید این طرح ها با قیمت و با کیفیت مناسب به مرحله تولید برسند و در اختیار مردم قرار گیرند، اذعان داشت: اگر نمایشگاه در فضایی بهتر و بزرگتر برگزار شود که عموم مردم دسترسی آسان تری برای بازدید از آن را داشته باشند، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

همچنین دکتر الهه موالی زاده، مشاور بانوان و امور خانواده استانداری خوزستان، با اظهار خرسندی از برپایی این نمایشگاه، تصریح کرد: طراحان باید مدل هایی را ارائه دهند که بیشتر مورد استفاده عموم قرار گیرند و علاوه بر آن لازم است هنرمندان طراح را تشویق و حمایت کرد تا بتوان نتایج بهتر و گام های مثبت تری در این راه برداشت.

لازم به ذکر است، همچنین در این نمایشگاه غرفه ای برای 11 طرح انتخاب شده در جشنواره مد و لباس بوشهر در نظر گرفته شد و این آثار در معرض دید علاقه مندان قرار گرفتند و سه برند فریبا (فریبا چراغی)، تانسو (فرزاد باقری) و برند ایواز (تولیدی آفتاب از شریعتی و گلواژه خزاعی به عنوان طراح) نیز در این نمایشگاه دارای غرفه هستند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر