کد خبر: 771077
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
رييس شوراي عالي سياستگذاري انتخاباتي اصلاح‌طلبان با اشاره به این که حزب اعتدال و توسعه تنها یک بار در جلسات این شورا حاضر شده، گرچه از همکاری این حزب حامی دولت با اصلاح طلبان سخن به میان آورد اما تصریح کرد اصلاح طلبان به هیچ سهم خواهی پاسخ نخواهند داد.

به گزارش«شفاف»، محمد رضا عارف با اشاره به این که حزب اعتدال و توسعه بر ارائه لیست میان اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل تاکید داشت، نظر نهایی اصلاح طلبان در این زمینه را اعلام کرد و گفت که قطعا هیچ ائتلافی با اصولگرایان شکل نخواهد گرفت.وی در این زمینه تصریح کرد: من يك سال و نيم قبل ائتلاف نسبي را پيشنهاد دادم. گفتم ٣٠ نفر در كل كشور مشترك داشته باشيم كه اين لولاي وصل دو جناح در اداره مجلس باشد اما دوستان استقبال نكردند و برخورد سردي داشتند. پس از آن ما هم گفتيم ليست‌مان اصلاح‌طلبانه خواهد بود و موضوع ائتلاف را كنار گذاشتيم. امروز از آن مرحله عبور كرده‌ايم.

گفتنی است این اظهارات عارف نشان می دهد که همچنان میان اصلاح طلبان و حزب اعتدال و توسعه در خصوص لیست انتخاباتی شکاف ها و اختلاف هایی وجود دارد، همانگونه که علی رغم تاکید حزب اعتدال و توسعه مبنی بر پیشنهاد لیست مشترک با حزب صدای ملت، عارف تصریح دارد که هیچ لیست مشترکی با این صدای ملت عملیاتی نخواهد شد.

عارف در عین حال با تاکید بر این که هنوز 20 درصد از مذاکرات با حزب اعتدال و توسعه برای لیست انتخاباتی باقی مانده، بستن لیستی با هویت اصلاح طلبانه را مورد اشاره قرار داده و معتقد است باید این لیست قدرت به میدان آوردن حامیان اصلاحات را به عرصه داشته باشد چرا که با مشارکت بالا، لیست انتخاباتی این جریان پیروز شده و «درصد مشاركت پايين يعني پيروزي رقيب و پيروزي آنها يعني تقابل دوباره مجلس با دولت».وی همچنین با این گمانه اشاره می کند که اگرمشاركت پايين باشد اصولگرايان دوباره مجلس را مي‌گيرند و اين را مقدمه‌اي براي يك دوره‌اي شدن دولت روحاني مي‌داند.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح طلبان همچنین تاکید دارد که لیست این جریان روز یکشنبه اعلام و وی نام این لیست را نیز «انتخابات 92، گام دوم» پیشنهاد داده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار