کد خبر: 770911
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد: امارات برای اعزام نیروهای ویژه به سوریه جهت مشارکت در آموزش نیروهایی که با داعش می‌جنگند اعلام آمادگی کرده است.
به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، برنامه‌ریزان نظامی آمریکا از کماندوهای اماراتی می‌خواهند در کنار نیروهای سعودی به نیروها آموزش‌های لازم برای باز پس گیری رقه در سوریه را ارائه دهند. مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که صدها مربی، مشاور و کماندوی دیگر برای این عملیات لازم است.

این تعهد امارات به نظر می‌رسد برای آمریکا نسبت به تعهدات کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش اهمیت بیشتری دارد.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا همواره با اعضای ائتلاف ضد داعش برای افزایش اقداماتشان در حال لابی بوده است و این مساله موضوع اصلی کنفرانسی بود که روز پنج شنبه در بروکسل برگزار شد.

پس از این کنفرانس کارتر بدون اشاره به جزئیات اعلام کرد: 90 درصد کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش طی ماه‌ها و روزها اقدامات خود علیه داعش را افزایش داده‌اند. با این حال هنوز مشخص نیست که تمام کشورها به تعهدات خود عمل خواهند کرد یا اینکه این تعهدات چه تاثیری بر عملیات نظامی خواهد داشت.

وی گفت: امارات آماده است نیروهای ویژه‌ای را برای کمک به آموزش نیروها در جنگ علیه داعش به سوریه اعزام کند و همچنین مشارکتش در حمله هوایی به رهبری آمریکا را از سر خواهد گرفت.

این مقام آمریکایی که در حاشیه نشست بروکسل با شماری از مقامات امارات دیدار و گفتگو کرد بدون اشاره به حجم نیروهایی که برای جنگ با داعش آموزش می‌بینند مشارکت امارات در آموزش و تسلیح این نیروها را امری "مهم " خواند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین روز جمعه اعلام کرد، توافق روز پنج شنبه بین روسیه و آمریکا برای آتش‌بس، در درگیری‌های سوریه به منظور دسترسی کمک‌های بشردوستانه به مردم غیرنظامی بوده و به کمپین علیه داعش مرتبط نمی‌شود.

کارتر در این باره تاکید کرد: هیچ آتش‌بسی در جنگ علیه داعش وجود نخواهد داشت.
منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار