کد خبر: 770064
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
اسدی در گفتگو با«خبرگزاری دانشجو»:
عضو شورای مرکزی جمعیت دانشجویی حامیان عدالت اسلامی گفت: طرح تجاوز به یمن تنها توسط آل سعود ترتیب داده شده است و هیچ ارتباطی با حفاظت از حرمین شریفین (مکه مکرمه و مدینه منوره) ندارد زیرا حرم سومی به نام مسجد الاقصی وجود دارد که از سال ۱۹۴۸ تاکنون گرفتار خطر یهودی سازی است ولی آل سعود شهامت و جرات دفاع از این حرم را حتی به صورت کلامی ندارند.

امین اسدی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه«خبرگزاری دانشجو»؛ در رابطه با اتفاقات اخیر در یمن تشریح کرد:کاملا واضح است که طرح تجاوز به یمن تنها توسط آل سعود ترتیب داده شده است و هیچ ارتباطی با حفاظت از حرمین شریفین (مکه مکرمه و مدینه منوره) ندارد زیرا حرم سومی به نام مسجد الاقصی وجود دارد که از سال 1948 تاکنون گرفتار خطر یهودی سازی است ولی آل سعود شهامت و جرات دفاع از این حرم را حتی به صورت کلامی ندارند.


وی افزود:عبدالعزیز بن سعود بنیانگذار نظام وهابی آل سعود به فرزندان خود وصیت کرده بود که همیشه کشور یمن را تحت کنترل داشته باشند. وی به آنان گفته بود هر خوبی و بدی که به شما برسد، از یمن خواهد بود و آل سعود برای اجرای همین وصیت عملیات توفان قاطعیت را آغاز کرد و این عملیات در زمانی آغاز شد که حوثی ها، ارتش و قبایل مختلف یمن به نزدیکی شهر عدن رسیده بودند و مذاکرات نیز به توافق نهایی نزدیک شده بود، به نحوی که  جمال بن عمر  نماینده سابق سازمان ملل در یمن هنگام اعلام استعفای خود اعلام کرد که مذاکرات ملی موفقیت آمیز و حصول توافق نهایی نزدیک بود؛ ولی تجاوز عربستان مانع تداوم مذاکرات و حصول توافق شد.


اسدی گفت: سوالی به ذهن خیلی از تحلیل گران رسیده که ،چرا عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه سابق عربستان در زمان خود به یمن تجاوز نکرد؟ جواب این سوال این است که زیرا خاندان سلطنتی - وهابی آل سعود شامل جناح‌های رقیب متعددی است که هر یک از این جناح‌ها خصوصاً جناح "سُدیری" افکار خاص خود را دارد. جناح سدیری با روی کار آمدن ملک سلمان بن عبدالعزیز قدرت را به دست گرفت. جناح سدیری از نسل زنی به نام" حِصّه السُدیری " یکی از 22 زن ملک عبدالعزیز بن سعود است و این جناح با دیگر جناح ها رقابت می کند و شاید با تجاوز به یمن می خواهد قدرت خود را به رخ دیگر جناح ها بکشد.


وی ادامه داد: نکته که خیلی مهم است این است که عربستان با ایران هسته ای کینه توزی می کند و به همین دلیل عملیات توفان قاطعیت را همزمان با مذاکرات ایران و گروه 1 + 5 آغاز کرد و این عملیات احتمالاً ماه آینده که تاریخ معلوم شدن سرنوشت برنامه هسته ای ایران است ، ادامه خواهد یافت. ولی این عملیات برای ایران مشکلی  ایجاد نکرده است زیرا عربستان و متحدانش نمی‌توانند به خطوط قرمز ایران نزدیک شوند چراکه عربستان با نزدیک شدن به این خطوط باید بهای سنگینی را بپردازد و تاج و تخت خود را به خطر خواهد انداخت.


این کارشناس مسائل بین الملل افزود:برخورد با بحران یمن به صورت تحمیلی و دیکته کردن مطالبات، به سختی می‌تواند بحران این کشور را از راه‌های سیاسی حل کند؛ بلکه موجب تشدید بحران و پیچیده تر کردن بحران این کشور می شود و این به نفع یمنی ها و کشورهایی که در این بحران دست دارند، نیست


اسدی در پایان خاطر نشان کرد:به توجه به تحلیل ها و اخبار شاهد خواهیم بود که عملیات " توفان قاطعیت" سرانجام متوقف خواهد شد و پس از آن واکنش‌ها و حملات انتقام جویانه به جنوب عربستان آغاز میشود، و شاید به داخل این کشور نیز کشیده شود؛ زیرا هم اکنون یک میلیون یمنی در عربستان زندگی می کنند و یک سوم از نیروهای ارتش عربستان نیز یمنی تبار هستند و نظام آل سعود متعاقباً با پیامدهای داخلی عملیات نظامی خود مواجه خواهد شد و میتوان اینگونه بیان کرد که شاهد جنگ داخلی در عربستان خواهیم بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار