کد خبر: 769414
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
روحاني: اولاند گفت هدف ما اشتغال جوانان ايران است / پس از سفر رئيس‌جمهور و هيئت همراه به ايتاليا و فرانسه، در ميان منتقدان و حتي برخي اقتصاددانان و صاحب‌نظران همراه و همفكر دولت، اشكالات و اعتراضات فراواني به نتايج سفر گرفته شد.
پس از سفر رئيس‌جمهور و هيئت همراه به ايتاليا و فرانسه، در ميان منتقدان و حتي برخي اقتصاددانان و صاحب‌نظران همراه و همفكر دولت، اشكالات و اعتراضات فراواني به نتايج سفر گرفته شد. چرايي و چگونگي قراردادها و مقاصد سفر در قالب پرسش‌هاي جزئي و مصداقي، شبهات زيادي در افكار عمومي، رسانه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آورد. مردم مي‌پرسيدند چرا محصولات قديمي شركت خائن پژو براي توليدات سال‌هاي آينده خودروسازي ما در نظر گرفته شده است و خريد حجم زيادي هواپيما چه تأثيري در محروميت‌زدايي و اقتصاد محرومان دارد و در چارچوب اقتصاد مقاومتي چگونه مي‌گنجد؟
به نظر مي‌رسيد لازم بود پاسخ توجيهي به اين پرسش‌ها براي اقناع افكار عام در يك برنامه نرم تلويزيوني كه پرسش‌ها همواره «تنظيم شده» و «داراي خط قرمز مشخص» است، داده شود.  ديشب اگرچه مجريان نطق تلويزيوني رئيس‌جمهور سعي كردند نشان دهند كه سؤالات «ملي» را كاملاً چالشي از رئيس‌جمهور مي‌پرسند اما از رئيس‌جمهوري كه تلويزيون را بارها «رسانه ميلي» ناميده است، بايد گاهي «سؤالات ميلي» (به ميل رئيس‌جمهور) هم پرسيد تا رابطه‌ها تراز شود.
آيا رئيس‌جمهور بايد در صدا و سيما مقابل چشم ميليون‌ها بيننده، ذكر رئيس‌جمهور كشور پليس بد مذاكرات هسته‌اي را با افتخار ياد كند كه «اولاند گفت هدف ما اشتغال جوانان ايران است»؟! گيريم كه اولاند چنين نامربوط و دروغي را بر زبان آورده باشد،‌آيا تكرار آن تأييد آن نيست؟!
به هر حال رئيس‌جمهور ديشب به ميل خود به «سؤالات خوب» ـ نامي كه رئيس‌جمهور بر سؤالات مي‌گذاشت ـ پاسخ داد و حالا بايد ديد آيا افكار عمومي‌اش پاسخ‌هاي خود را گرفته و خواب راحتي رفته است يا آشوبي در ذهن پاسخ‌هاي پساتحريم مردم ايجاد كرده‌ايم.
حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي ايران در گفت و گو با رسانه ملي كه از شبكه خبر پخش شد با تبريك ايام دهه مبارك فجر به ملت بزرگ ايران تصريح كرد: از پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي دفاع مقدس تا موفقيت‌هاي اخير ملت ايران را به ملت بزرگ ايران تبريك و تهنيت مي‌گويم. اميدواريم ملت ايران همچنان در همه صحنه‌ها سرافراز باشد و ما بتوانيم از اين فرصتي كه به وجود آمده بهره برداري و استفاده كنيم.
روحاني با اشاره به دستاوردهاي برجام (برنامه جامع اقدام مشترك) افزود: همه تلاش ما اين بود حصاري كه بدخواهان دور كشور به وجود آورده بودند برداشته شود.  روحاني افزود: رهنمودهاي مقام معظم رهبري راهگشاي ما بود و همه اينها در كنار هم قرار گرفت تا ما موفق شويم و برجام شرايطي را به‌وجود آورد كه بايد همه از آن استفاده كنند.  رئيس‌جمهور گفت: دولت قول مي‌دهد كه از كارآفرينان حمايت كند، همانطور كه در سفر به كشورهاي اروپايي گفتيم، اكثر همراهان از صنعتگران، كارآفرينان و بخش‌هاي خصوصي بودند.
روحاني با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري گفت: ايشان گفتند كه تحريم تنها 40 درصد از مشكلات را ايجاد كرده بود و 60 درصد مشكلات مربوط به مسائل داخلي مي‌شد. امروز شما اشتياق دنيا را براي تعامل با ايران مشاهده مي‌كنيد.
روحاني با اشاره به موانع موجود بر سر راه مردم در كسب و كار و فعاليت‌هاي اقتصادي گفت: دولت در برجام اين موانع را برداشت و در واقع ملتي كه مي‌خواهد در رقابت جهاني با همه كشورهاي جهان شركت كند و در يك رقابت دو براي رسيدن به هدف شركت كند، در حالي كه مقابلش ديوار بود، قادر به راه رفتن نبود چه برسد به دويدن؛ ما اين ديوار را برداشتيم.  رئيس جمهور با اشاره به هدف كشور در حوزه جذب سرمايه‌گذاري خارجي و ايجاد اشتغال گفت: ان‌شاءالله يك روزي نرخ بيكاري، نرخ رشد اقتصادي و نرخ تورم 8 درصد شود، اين 8 عدد مباركي است. در برنامه پنج‌ساله و همانطور كه در سياست‌هاي كلي مقام معظم رهبري آمده است بايد به دنبال رشد اقتصادي 8 درصدي برويم و اين هدف درست است.  وي به اشاره به تلاش دولت براي كاهش بيكاري در كشور و ورود يك ميليون شاغل به اقتصاد كشور گفت: يكي از اهداف ما پيگيري اشتغال جوانان است و در مذاكره با رئيس جمهور فرانسه گفتم كه هدف ما اشتغال جوانان است و رئيس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتي اعلام كرد هدف ما براي همكاري و سرمايه‌گذاري در ايران اشتغال جوانان ايراني است. اشتغال براي ما مهم بوده و از اهداف بزرگ ما است. اگر ما در سال حدود يك ميليون شغل ايجاد كنيم باز هم با اين وضع نرخ بيكاري ما 10، ده و اندي درصد است و معلوم نيست اين رقم پايين بيايد.
روحاني در ادامه با اشاره به تنش‌آفريني برخي كشورهاي منطقه به خصوص در سوريه و عراق گفت: ما با همسايگان مخصوصاً با كشورهاي اسلامي تنش را دوست نداريم و نمي‌خواهيم، البته رفتارهاي بسيار بدي كردند، رفتارهايي كه با حسن همجواري منطبق نبود. البته ما اگر در زمينه‌اي لازم باشد كه برخورد قاطع كنيم، برخورد خواهيم كرد زيرا دوستي و مهر يك طرفه امكان‌پذير نيست و اگر كشوري بخواهد به منافع ما ضربه بزند، ما پاسخ متقابل و قاطع خواهيم داد.  رئيس‌جمهور در ادامه با اشاره به انتخابات‌هاي پيش رو گفت: هفتم اسفندماه بسيار مهم است. براي اولين بار است كه دو انتخابات مجلس در يك روز برگزار مي‌‌شود. مردم ما رسالت سنگيني بر دوش دارند. دولت تا اينجا كه مسئوليت‌هايي داشته به خوبي عمل كرده است. من به بحث انتخابات بسيار حساس بوده‌ام. از آنهايي كه ردصلاحيت و يا احراز صلاحيت نشدند، تشكر مي‌كنم كه طبق قانون عمل كردند.  روحاني در ادامه تأكيد كرد: نبايد شائبه مهندسي شدن انتخابات را در ذهن مردم ايجاد كنيم. حضور مردم در انتخابات بسيار مهم است.
همچنين رئيس جمهور با تشكر از كساني كه به شيوه قانوني به احراز صلاحيت و رد صلاحيت خود اعتراض كرده‌اند، گفت: هيچ‌كس و با هيچ دليلي از صندوق انتخابات قهر نكند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۳
0
1
سایت جوان "هرزمان که جناب روحانی
صحبت می کند"بشخصه ازاین دولت بیشتر نا امید می شوم. باید ازرئیس
جمهور محترم پرسیده شود"درپس دیواری که شما برای دویدن منفجر کردید
"قراردادهائی بسته شد"که به درد
مشگلات مردم نمی خورد "فقط عدهای خاص "می توانند"خاص تر زندگی کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
و ...
عطا غلامی معلم بازنشسته شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
عزیزمن خیلی پرتی ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
0
0
از دولت مردان دلال جز این که خرید کنند و پورسانت بگیرند کار دیگری بر نمی اید . چون تا کنون هیچ اقدامی برای استفاده از نیروی داخلی نشده است .حتی برای ارزان کردن محصولات گران تولید داخل فکری برای انتقال کارخانجات و دفاتر شرکت ها به خارج تهران هم نکرده اند . در صورتی که شرکت های تولید لباس کارخانجات خود را از انگلیس به بنگلادش انتقال داده اند تا تولید کم هزینه شود
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۹
0
0
فکر می کنند مردم ساده اند و نمی فهمند همه چیز از قبل برای مصاحبه اعم از سئوال و پاسخ آماده شده است. مردم جواب این آقا را در انمتخابات بعدی خواهند داد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار