کد خبر: 768629
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
دراهوازافتتاح شد:
نمایشگاه نقاشی و نقاشی خط آبی ایرانی در موزه هنرهای معاصر اهواز افتتاح شد.
معصومه صالحی

همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در این مراسم گفت: این آثار و فعالیت های فرهنگی و هنری، تاثیر بسزایی در ارتقای سطح زیبایی شناسی دارند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه که فضایی برای کمک به حوزه فرهنگ و هنر ایجاد کرده اند، افزود: امیدواریم همواره در حوزه فرهنگ و هنر و فکر و اندیشه تنفس کنیم و طبعا هر چقدر این فعالیت ها را استمرار بخشیم در ایجاد فضاهای فرهنگی دیگر تاثیر مستقیم می گذارد.

وی با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی کشور در توسعه بخش های اقتصادی، اجتماعی و... تاثیرگذار است، تصریح کرد: خوشبختانه با گسترش ارتباطات معنوی، مردم ایران با فرهنگ اسلامی ایرانی عجین شده اند و امیدواریم قدم های مؤثرتری در این راستا برداشته شود.

محمد منوچهری، رئیس موزه های معاصر اهواز، نیز عنوان کرد: از زمانی که ما به عنوان بخش خصوصی پا در این عرصه گذاشتیم صحبت های بسیاری بود که ممکن است این حوزه بار مالی زیادی برای شما داشته باشد و نباید به بخش اقتصادی آن فکر کنید.

وی با بیان اینکه ما با دغدغه فرهنگی و هنری وارد شدیم و افتخار می کنیم که در جامعه خود قدمی در توسعه فرهنگ و هنر برمی داریم، اضافه کرد: موزه هنرهای معاصر اهواز دومین موزه بزرگ کشور است و شایستگی این را دارد که فعالیت های گسترده تری در بخش فرهنگ و هنر داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه از زمانی که موزه هنرهای معاصر به بخش خصوصی واگذار شده توانستیم ارتباطات بین المللی بسیاری ایجاد کنیم، ادامه داد: چندین کشور اروپایی و همسایه درخواست همکاری کردند و این نشان دهنده تمدن بزرگ ایرانی است که همه به نوعی می خواهند با این تمدن آشنا شوند.

منوچهری، ابراز امیدواری کرد بتوانیم به اهدافی که مدنظر داریم دست یابیم و اذعان داشت: نمایشگاه «آبی ایرانی» برای نخستین بار است که در کشور برپا می شود و با تم صلح و زیبایی های جهانی است و آثاری که ارائه شده اکثرا تونالیته رنگ آبی دارد.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه از 8 بهمن به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر اهواز برای بازدید عموم برپا است، خاطر نشان کرد: تاکنون 6 کشور خارجی درخواست داشتند که بعد از اهواز، این نمایشگاه در کشور آنها نیز برپا شود.

 همچنین محمد حمزه ای، دبیر نمایشگاه«آبی ایرانی»، یاد آور شد: این نمایشگاه اولین نمایشگاهی است که با موضوع و محوریت یک رنگ برپا شده و در همه آثار موجود در نمایشگاه رنگ آبی ایرانی (لاجوردی) که از طیف های آبی است دیده می شود که سمبل آرامش و معنویت است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر