کد خبر: 768288
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
مدیرکل انتقال خون استان کردستان از ارسال بیش از پنج هزار واحد فرآورده پلاسما از پایگاه انتقال خون کردستان، جهت پالایش و تولید داروی ها مشتق از آن به آلمان و سوئیس خبر داد.

محمد سعید کریمیان با بیان اینکه فرآورده های زرد رنگ پلاسمایی، طلای عیار بالای تشکیلات انتقال خون هستند که کاربردهای مستقیم و غیر مستقیم بسیاری در دانش پزشکی دارند افزود: هر اهدا کننده داوطلب می تواند 405 تا 495 سی سی خون اهدا کند که خون کامل اهدایی پس از جمع آوری در پروسه تهیه فرآورده های خونی به سه بخش تقسیم می شود که یکی از آنها پلاسمای تازه منجمد یا FFP نام دارد.

وی ادامه داد: پلاسمای تازه منجمد که حجمی بین 150 تا 250 میلی لیتر دارد بعد از خونگیری به سرعت از خون کامل جدا می گردد و منجمد شده و در دمای منهای 25 درجه سانتی گراد تا دو سال و در دمای منهای 18 درجه تا یک سال قابل نگهداری است.

مدیرکل انتقال خون کردستان در باره موارد مصرف این فرآورده خونی افزود: FFP دارای حداکثر فاکتورهای انعقادی پایدار و ناپایدار است که در خونریزی های فعال، کمبود فاکتورهای انعقادی، ترومای گسترده، جراحی ها، بیماری های کبد و خونریزی های منتشره داخل عروقی کاربرد مستقیم جهت نجات جان بیماران دارد.

کریمیان مقصد نهایی این پلاسماها را کشور های آلمان و سوئیس اعلام کرد و افزود: پلاسماهای ارسالی پس از فرآوری به صورت دارو وارد کشور می شود و به استفاده بیماران خواهد رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار