کد خبر: 766188
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
یکی از راه‌های انجام یک انتخاب صحیح، پرسش سوال‌های اساسی در مورد زندگی مشترک آینده از طرف مقابل است.
ابراهیم غفاری حق روانشناس خانواده اظهار داشت: دوران نامزدی بهترین زمان برای آشنایی طرفین بوده و باید تمامی نکات مثبت و منفی که در نظر اول ساده‌ به نظر می‌آید و با را دقت بررسی شرایط مختلف فرد، در مورد او تصمیم گیری شود.
 
 
وی در ادامه گفت: سوال‌های خود را از طرف مقابل با دقت بپرسید و هرگز ناراحتی و خجالت را بهانه عدم این کار قرار ندهید زیرا باعث عدم تصمیم گیری صحیح خواهد شد.
 
 
غفاری حق افزود: عده‌ای از جوانان سوال‌هایی از جمله ماه تولد، غذا، رنگ یا گل مورد علاقه و پرسش‌هایی از این دست را از طرف مقابل خود کرده و همین حد را برای شروع یک زندگی کافی دانسته ولی این سوالات غیر ضروری بوده و دانش جواب آن، خیلی هم در تصمیم گیری شما اثر نخواهد داشت.
 
 
این روانشناس خانواده در پایان تاکید کرد: سوال‌های نظیر هدف از ازدواج، تعیین شهر و زندگی برای سکونت، نظر مرد برای تحصیل و یا شاغل بودن خانم پس  از ازدواج، قدرت تصمیم گیری و میزان وابستگی به خانواده، نوع تفریح در زمان تعطیلات، میزان اعتقادات و پایبندی به مسائل مذهبی و فرهنگی از جمله پرسش‌های طرفین در دوران آشنایی و نامزدی بوده که می‌تواند تا حدی کمک به تصمیم گیری عاقلانه کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار