کد خبر: 765240
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر خبر داد :
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر از سازماندهی ،ساماندهی و تقویت بنیه علمی مداحان استان بوشهر خبر داد.

مصطفی گراشی در نشست اعضای کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر با امام جمعه دیلم اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در برگزاری مراسمات و برنامه‌های مذهبی است.

وی به جایگاه ویژه مراسمات عزاداری و مداحی استان بوشهر در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: سبک‌های مداحی در استان بوشهر دارای ویژگی‌های خاصی است که در سطح کشور شناخته شده است.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر اضافه کرد: توسعه برنامه‌های آموزشی برای مداحان را در دستور کار داریم و در این راستا دوره‌های مختلفی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: تشکل‌های دینی استان بوشهر از جمله هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان از تشکل‌های پیشتاز در کشور هستند.

حجت‌الاسلام سیدعلی پناه محودی‌نیا با اشاره به توسعه برنامه‌های کانون مداحان، اضافه کرد: این تشکل میان تخصصی در تمام شهرستان‌های استان شکل گرفته و در حال فعالیت است.

وی بر لزوم هوشیاری تشکل‌های میان تخصصی نسبت به تهدیدات فضای مجازی تاکید کرد و افزود: اینترنت ابزاری مناسب برای توسعه افکار و اندیشه‌ها است، به شرط آنکه در راه صحیح استفاده شود و تشکل‌های تاثیرگذار می‌توانند آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب را به نسل جوان و نوجوان و خانواده ها منتقل کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در دستور  کار است، سازماندهی ذاکران و مداحان اهل بیت از طریق کانون مداحان و شعرای آئینی استان بوشهر است.

امام جمعه دیلم نیز در این نشست از مداحان به عنوان یک قشر تاثیرگذار در جامعه یاد کرد و گفت: مداحان در برگزاری مراسمات مختلف فعالیت می‌کنند و در ترویج فرهنگ حسینی نقشی بسیار مهم و اساسی دارند.

حجت‌الاسلام حسینی بوشهری ادامه داد: ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت باید به مقاتل معتبر مراجعه کنند و همچنین با تاریخ اسلام و زندگانی ائمه طاهرین (س) آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مداحی یک شغل و حرفه نیست، اضافه کرد: مداحی یک هنر است که باید به بهترین نحو از این هنر در راستای زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی (ص) و تقویت ارزش‌های اسلامی استفاده کرد.

 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمود عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۰
0
0
با عرض سلام و خسته نباشید. من یک مداح هستم ویک بسیجی وانقلابی هستم . من فقط میبینم حرف می زنید عمل نمی کنید وحتی اگر عمل کنید تو ش پارتی بازی هست واینطور اصلا بدرد نمی خوره یه جوری میگید سازماندهی مداحان که دیگه مداح نباید هیچ غمی داشته باشد حرف فایده ای ندارد بایستی عمل هم توش باشه. باتشکر ازاستان بوشهر شهرستان کنگان 0...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر